Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Du har helt rett, og det er nok årsaken til at lignende "brett" har feilet.

 

Dette oppsummerer velkomsten iPad har fått ganske greit:

The iPad is not a big smartphone nor a scaled down laptop. It's not really like any tablet that's come before it. And for this reason, it will delight users ready for something new, and confuse and upset people who expect it to be something old and familiar.

Dette er fra denne artikkelen

http://www.appleinsider.com/articles/10/04/09/in_depth_review_apples_ipad_and_iphone_os_3_2.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Apple laptop i noen år nå, og jeg er faktisk ganske enig i flere synspunkter.. For det første så ser jeg veldig godt Apple sitt punkt med at Flash er en av synderne når det gjelder Browser crash, for jeg har sett selv at Flash har vært årsaken til de aller fleste crash jeg har opplevd med Safari og FireFox.

 

Men på den andre siden så hadde det definitivt vært en fordel med flash på iPaden. Men samtidig så ser jeg også fordelene med å ikke inkludere Flash; nemlig bedre ytelse og bedre batterilevetid. Så for meg er det egentlig greit at de valgte å ikke ta med Flash.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Heller ustabil enhet med flash en ingen flash sier nå jeg, kjøper meg nok heller en windows tablet når jeg skal ha meg tablet :)

Er Flash så viktig for deg at du er villig til å ofre stabilitet og sikkerhet?

 

Tydeligvis.:)

Flash(Adobe) har fått til en slags "industristandard" for "rich content" på linje med MS har for OS.

Dessverre. :(

Personlig blir jeg i godt humør av å se Apples ujålete gjeng av direktører der de varmt anbefaler iPadda på en aldeles glimrende måte.

Å si at dette er ett dårlig/unyttig produkt er noe bare "winheads"/apple-hatere kan få seg til å gjøre.

Dette er klart ett produkt jeg kunne tenke meg, lock-in eller ei. :)

 

Edit:

Pollen så langt sier litt om de fleste som leser tråden/vanker på hw (Home of BSOD/"Hjelp maskinen min virker ikke") :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Flash(Adobe) har fått til en slags "industristandard" for "rich content" på linje med MS har for OS.

Dessverre. :(

Nettopp! Derfor er det på tide noen prøver å gjøre noe med det. Apple har store muligheter til å påvirke markedet, og det er akkurat dette de gjør.

Lenke til kommentar

Blir morsomt å se hvordan HP Slate takler Flash. Joojoo´s tablet slet seriøst, og youtube ble mest som et slideshow så lenge de kjørte klippet i Flash. Til dens forsvar kjørte den riktignok en uferdig versjon av Flash, men hvor mye det har å si gjenstår å se.

 

En annen ting som jeg lurer på er batteritiden på den. Klarer den i det minste å hevde seg mot eller overgå Joojoo Tablet, eller er den i praksis like ræva?

 

Når det gjelder iPad er jeg redd Norge stiller litt bak i køen, og det skulle ikke forundre meg om vi får den litt etter f.eks England.

Lenke til kommentar

hp slate er win pc med trykkskjerm. ikke samme konsept som ipad. så i mine øyne kan den ike sammenlignes. jeg mener at man må sammenligne ipad med andre som har spesialdesignet software. som feks android baserte.

hp slate er en fullblods windiwsmaskin med trykkskjerm på en måte så blir ikke det samme.

 

man har tablet med fullverdig OS

og man har tablet med spesial OS som ipad og de med android:)

 

hp slate vil ha under 5 timer batteritid. mens apple ipad har ikke fullverdig os som gir over 10 timer

Lenke til kommentar

Jepp, enig der, men Joojoo f.eks har ikke et fullverdig OS, og har hele 2,5 timer praktisk batteritid. Hva i all verden har den gjengen gjort feil? Og den har faktisk vifte dvs. at den blir varm.

 

Det man kan sammenligne iPad mot regner jeg med blir en tablet med Android, eller et annet lett/mobilt OS. De har uansett mye å ta igjen skal de klare å hevde seg stort mot iPad.

 

Driver ikke Nokia med en eller annen tablet for tiden også? Kanskje de i såfall legger S60 på den? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...