Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, film, spill, internett og morro er på ingen måte fornuftig, men det er gøy.

Men det kan jeg allerede gjøre på laptopen min, helt uten fettflekker.

hvorfor kjøpe laptop når stasjonær er bedre? -_-

er mye lettere å drasse på ipad og den har så mye bedre batteritid en en bærbar pc så den holder på lengre turer

Lenke til kommentar

Nei, film, spill, internett og morro er på ingen måte fornuftig, men det er gøy.

er mye lettere å drasse på ipad og den har så mye bedre batteritid en en bærbar pc så den holder på lengre turer

og igjen er det jo mye lettere å drasse på ipad nano ;)

Lenke til kommentar

og igjen er det jo mye lettere å drasse på ipad nano ;)

Som har mindre skjerm.

Akkurat denne "debatten" er fånyttes. Folk har forskjellige preferanser. Selv kunne jeg gjerne byttet bort laptopen min med en iPad i de aller fleste tilfeller, andre kunne det ikke. Greit nok, ingenting å krangle om, hehe.

Lenke til kommentar

De har ikke Flash pga adobe ikke får fingra ut av rævva og lager Flash til macplattformem. På mac har de ikke kommet med ny Flash oppdatering på årevis.

Er de under kontrakt ville det kommet flash. Er de ikke det gjør Adobe akkurat som de vil ;)

Det er helt riktig. Og siden Apple er misfornøyd med dette, velger de å utelate Flashstøtte på iPad. Adobe har vært late når det gjelder Mac. Flash er bare et av mange eksempler. Det mest notoriske er 64bit i CS4 pakken.

Apple gjorde Cocoa tilgjengelig, og sa at det var fremtiden i OSX i 2001. I 2007 sa de at OSX Snow Leopard ville kun støtte 64bit Cocoa. Da hevdet Adobe at de ikke kunne skrive CS4 i 64bit grunnet kort varsel. De hadde 7 år på å skrive om pakken, men gjorde ingenting med det. Der ER late.

De hadde 7 år på å gjøre som Apple sa uten at de var obligert eller hadde noen grunn til å gjøre det. De er ikke late, det er bare Apple som tror de eier hele verden.

Lenke til kommentar

De har ikke Flash pga adobe ikke får fingra ut av rævva og lager Flash til macplattformem. På mac har de ikke kommet med ny Flash oppdatering på årevis.

Er de under kontrakt ville det kommet flash. Er de ikke det gjør Adobe akkurat som de vil ;)

Det er helt riktig. Og siden Apple er misfornøyd med dette, velger de å utelate Flashstøtte på iPad. Adobe har vært late når det gjelder Mac. Flash er bare et av mange eksempler. Det mest notoriske er 64bit i CS4 pakken.

Apple gjorde Cocoa tilgjengelig, og sa at det var fremtiden i OSX i 2001. I 2007 sa de at OSX Snow Leopard ville kun støtte 64bit Cocoa. Da hevdet Adobe at de ikke kunne skrive CS4 i 64bit grunnet kort varsel. De hadde 7 år på å skrive om pakken, men gjorde ingenting med det. Der ER late.

De hadde 7 år på å gjøre som Apple sa uten at de var obligert eller hadde noen grunn til å gjøre det. De er ikke late, det er bare Apple som tror de eier hele verden.

Agree. Er så lei av at Apple skal klage på alle andre som ikke retter seg etter de.

Lenke til kommentar

eh? aå det er apple sin feil at adobe ikke oppdaterer flash etter deres opprativsytem og cocoa? skal apple omskrive hele oprativsystem så adobe kan lage flash?

ta deg en bolle

Ingen som sier det. Vi sier at alle kan ikke bare bøye seg for apple og gjøre som de vil. Noe som heter avtaler og det har tydeligvis ikke Apple klart og opprette med Adobe.

Lenke til kommentar

Jeg synes situasjonen er noe bisarr uansett; det er rundt sju år siden denne situasjonen oppstod, og det er gjort lite til ikke noe med ytelsesproblemene. Det er klart at begge parter må samarbeide, og jeg er rimelig sikker på at det ikke bare er Adobe som setter en stopper for eventuelle forhandlinger.

Jeg støtter uansett valget slik situasjonen er i dag, og håper valget betyr at HTML5 vil ta over mange av dagens flash-oppgaver, og jeg håper dette får Adobe i gang, og gjør flash bedre, for alle.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er hvorfor har de ventet med å gi ut innhold frem til nå hvis det alt er tablets der ute?

Det er verdt en tanke, hva har iPad tilført markedet, selv før den er i salg?

Som med iPhone, en enkel måte å selge innhold på ...

Det er ikke nødvendigvis iPad'en i seg selv innholdsleverandørene flokker seg rundt, men muligheten den gir til å selge innholdet sitt gjennom iTunes Store. Tidligere forsøk på å ta seg betalt for aviser og andre abonnementstjenester har ofte strandet på at betalingssystemene har vært tungvinte og hver tjeneste har hatt sitt eget system, osv. Dette er strømlinjeformet gjennom iTunes Store. (Og tilsvarende er det med Kindle, men da i en snevrere nisje.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...