Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Hvorfor er ikke avisene kritiske på nyheter de publiserer?

Avisers formål er å skrive om det de tror folk vil lese, slik at de får økte inntekter fra abonnement, løssalg og/eller annonser. Liker du ikke det en avis akriver om, så la vær å lese den.

 

8 nyheter om ipad. Usaklig......

Hvorfor det, så lenge folk leser dem? Er det noe prinsipielt eller praktisk poeng i å ha rasjonering på nyheter?

 

Finnes andre ting som skjer i teknologiverdenen enn ipad.

Ja, og det skrives om dem også. Det er drøssevis av websider, blader og aviser som skriver om all mulig slags teknologi, både mainstream og ting for de spesielt interesserte. Men folk flest er ikke så teknologifikserte, så det selger ikke Bla-bla eller VG.

 

Kommer ikke til å handle ipad selv. Mobil og pc gjør nytten.

Fair nok. Jeg kommer neppe til å kjøpe en buss noen gang, en bil gjør nytten for meg, men jeg synes det er helt greit at noen lager busser hvis de tror de kan få solgt dem. Det er meget mulig jeg kjøper en iPad derimot, om pengene strekker til, fordi den synes praktisk for mitt formål. Og ja, jg kommer antagelig til å kjøpe neste generasjon når den kommer med webcam etc også. Det største ankepunktet akkurat nå er at de norske forlagene ikke har noen avtale om e-bøker med Apple. Men nå leser jeg gjerne på engelsk også da, så det er ikke noe stort problem.

 

Kan man bruke den til å skjære opp brød på?? Den er jo så flat og fin. :)

Som en brødfjøl.

Ja, det kan man. Så kan man laste ned for eksempel Recipé Manager, som et par venner av meg i USA har skrevet (det var reklamen), fra AppStore og så kan man ha oppskriften rett på skjærefjøla mens man kutter opp ingrediensene... :)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste norkske test av iPad:

Wow, de fant faktisk ting de ikke var fornøyd med ..

 

Og jeg har ennå ikke sett en test som beskriver hvordan man føler seg etter å ha sittet og holdt i en iPad mens man har spilt av en 2-timers film. (Derimot har jeg hørt/lest kommentarer fra folk som har påpekt hvor mye tyngre den føles enn Kindle.)

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvilken Kindle man mener. Kindle DX veier litt over 530g og iPad 680g. Det er ikke store forskjellen.

Og med tanke på hvor lite Kindle DX faktisk kan i forhold til prisen fremstår jo iPad som rene røverkjøpet i forhold.

 

Kindle DX $489.00

iPad fra $499.00

Lenke til kommentar

Hvem ser på film i to timer uten mulighet til å hvile armene?

 

Det virker jo som det mest nærliggende om man insisterer på å se på en film på en enhet man må holde? Selvsagt kan man avbryte filmtittingen for å få hvile, men det er jo ikke optimalt.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

man kjøper dock eller apples beskttelsesmappe:) eller har den på fanget

 

:

kickstand_20100127.jpg

 

Høres ut som en kjempeide om man ikke har en bærbar, men var det ikke slik at ipad ikke var noen erstatning for en bærbar? Om man først har med seg noe sånt, hvorfor ikke bare bruke en bærbar til filmkikkinga?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Høres ut som en kjempeide om man ikke har en bærbar, men var det ikke slik at ipad ikke var noen erstatning for en bærbar? Om man først har med seg noe sånt, hvorfor ikke bare bruke en bærbar til filmkikkinga?

 

AtW

 

Jeg skal selv bruke iPad til filmtitting og nettbruk på tog, buss og når jeg reiser. Det er lettere å legge den bort, hvis den blir skadet har jeg råd til å kjøpe en ny, kontra MBP'en - som jeg har brukt over 17 000 på.

 

Jeg tror den også er mye mer hending på buss og fly, mtp. størrelsen, batteritid og IPS-skjermen.

Jeg tror også den er veldig fin til sengefilm, siden den ikke er like mye utsatt for støv som vanlige laptoper.

Lenke til kommentar

har med se gnoe sånt? den er sykt tynn mappe som kan brettes ut. er og beskyttelse.

 

vi har skjønt at du vil ha bærbar. den diskusjonen er vi ferdig med

 

Poenget er at om man allerede har en bærbar, la oss ta den mest nærliggende sammenliknnigsproduktet, en atom-basert PC, de er billige, de kan brettes ut på samme måte og har en samlet tykkelse på rundt en tomme om du vil ha en tynn en. I tilegg har de widescreen. Hvor er fordelen med ipaden? Dette har ikke noe med hva jeg eier og ikke å gjøre, ingen grunn til å ta det personlig. Poenget er at tablets er fine til noen type oppgaver, jeg kan ikke akkurat se filmeksemplet som det beste om man allerede har en bærbar PC. (som førvrig automatisk beskytter skjermen sin)

 

AtW

Lenke til kommentar

iPad er bare skjermen, en laptop er datamaskinen + skjerm. Kan ikke forstå noe annet enn at det er greiere å se film på en iPad (eller hvilken som helst tablet for den del) enn på en laptop.

 

Jeg vet ikke hva om er vanlig, men jeg vet ihvertfall at nå jeg er på reisefot og ser på film så hviler jeg i omtrent alle tilfeller PCen på beina. Dvs tastaturdelen ligger i fanget mitt, når man ser på film på den måten så er det vesentlig emr praktisk med formen til en konvensjonell bærbar, men da kan godt hende andre gjør det på en veldig forskjellig måte?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...