Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange teser om at Apple bevist sparer på kruttet, slik at de kan lansere en ny iPad neste år, med blant annet kamera, raskere maskinvare og forbedrede muligheter. Derfor mener jeg dette tildels er en uferdig versjon, enn om det gjør nytten sin.

Ja, jeg får veldig "Iphone Gen.1 følelsen" av denne versjonen. Iphone var også heller laber i sin første iterasjon. Det var først nå i 3/4 generasjon at den virkelig fikk/får adressert de største manglene. Ipad trenger nok ikke så mange som 3-4 versjoner for å bli et fullverdig produkt da den jo i prakisis egentlig også nå ligger i 2-3 generasjon gjennom Iphone.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Batteriet sies å være meget bra. I følge ifixit.com (som har demontert hele Ipaden), er det et dobbelt li-ion batteri, som bør holde godt over 10timer.

@ PL610

Jepp, men det imponerende er at de har klart å få strømforbruket så lavt, selv med så stor skjerm.

Joojoo-tablet f.eks har en oppgitt batteritid på opp til 5 timer, men klarte sist jeg så ca. 2,5 timer med moderat bruk.

http://www.engadget.com/2010/04/05/fusion-garage-joojoo-review?icid=sphere_blogsmith_inpage_engadget

Lenke til kommentar

tenk hvor bra batteritid iphone får til sommern når de inplanterer denne nytenkingen:D

helt syk batteritid med konstant video,

Hvilken nytenking er det du tenker på?

AtW

Ser ut til at iPad drar i gjennomsnitt 2,5W inkludert skjermen, skal den ha 10 timer batteritid. det er ikke dårlig vil jeg si.

http://9to5mac.com/chipworks-a4-samsung-325279023

Spesielt siden flere har fått ca. 12 timer med skjermen på fullt og aktiv bruk :)

2.5 watt er jo imponerende lavt ja, systeme bruker kanskje halve, skjønner nesten ikke hvordan man får en så stor skjerm til å bruke så liten effekt.

AtW

Lenke til kommentar
Ifølge Apple egene nettsider er det ihvertfall slik at 0,5 inches (ca 13 mm), ikke er tykkelsen der den er tykkest, det er nesten på den tynneste delen av iPaden

Hva baserer du det på? Indikasjonen over bildet av enheten sett fra siden hos http://www.apple.com/ipad/specs/?

Det ser ut til å være noen unøyaktigheter på strekene over bildene som skal indikere målene. Baserer man seg på bildet av iPaden rett forfra, ser man at den er 248 piksler bred, både i følge selve bildet og streken rett ovenfor. Bredden på enheten er i følge Apple 189,7mm.

Bildet av iPaden fra siden viser at den er 17 piksler tykk - på det tykkeste. Ganger man opp dette basert på forholdstallet mellom mm og piksler fra frontbildet, ender man opp på ca 13mm (ganske nært de oppgitte 13,4mm).

Velger man i stedet å regne ut tykkelsen basert på streken over bildet, som er 15 piksler bred, ender man opp med ca 11,5mm. Det ser dermed ut til at streken over bildet rett og slett er unøyaktig (plassert for langt til venstre og attpåtil for smal), og at 13,4mm faktisk gjelder for den tykkeste delen av enheten.

Forøvrig er en iPhone 3GS 12,3mm tykk på det tykkeste (har sjekket med skyvelær på min egen telefon), noe som stemmer overens med det Apple oppgir på nettsidene. Dermed er det jo merkelig om Apple plutselig skulle begynne med en annen (og ikke minst totalt intetsigende) målemetode på iPad.

Har forresten regnet ut den tynneste delen av iPad basert på bildet også, og kom frem til at den er ca 6,9mm tykk (9 piksler).

Det er mulig det er som du sier, har ikke funnet noen ordentlig specs utover 13.4mm noe sted, og har som du sier basert meg på streken i tegningen. Man skulle jo tro de klarte å målsette en tegning ordentlig, men din forklaring virker jo peridag emr plausibel.

AtW

Lenke til kommentar

tenk hvor bra batteritid iphone får til sommern når de inplanterer denne nytenkingen:D

helt syk batteritid med konstant video,

Hvilken nytenking er det du tenker på?

AtW

Ser ut til at iPad drar i gjennomsnitt 2,5W inkludert skjermen, skal den ha 10 timer batteritid. det er ikke dårlig vil jeg si.

http://9to5mac.com/chipworks-a4-samsung-325279023

Spesielt siden flere har fått ca. 12 timer med skjermen på fullt og aktiv bruk :)

2.5 watt er jo imponerende lavt ja, systeme bruker kanskje halve, skjønner nesten ikke hvordan man får en så stor skjerm til å bruke så liten effekt.

AtW

måten de ha rklart å trekke lite strøm på. iphone har langt unna så god bateritid

Lenke til kommentar

Riktig, men hvor er nytenkingen inn i bildet? Systemet er vel en ganske standard Soc? Og skjermen er vel presumptivt heller ikke desginet av apple? For all del,det er fint med lang batterilevetid, men om dette bare kommer av genrelle teknologisk framgang så er det jo evt dette som vil forbedre batteritiden på andre enheter. Jeg vet ikke hvor mange Wh batteriet på iphonen er,men jeg tipper det er snakk om kanskje 1/3 av ipaden? Og selve systemet bruker nok nesten like mye strøm(?) men skjermen ersåklart mindre da.

AtW

Lenke til kommentar

Batteriet i iPhone er på 4,51Wh ifølge http://www.rapidrepair.com/guides/iphone-3g-s-repair/iphone-3g-s-images/iphone-3g-s-battery-removal1.jpg

Mens iPad har et på 24,8Wh ifølge

Ved surfing blir faktisk telefonen varm, men jeg vet ikke akkurat hva inni der som varmes opp. Jeg tror ikke det er batteriet da det er begrenset mer eller mindre til et punkt.

Jeg aner heller ikke om det er prosessoren eller 3G-chippen som blir varm.

Lenke til kommentar

Batteriet i iPhone er på 4,51Wh ifølge http://www.rapidrepair.com/guides/iphone-3g-s-repair/iphone-3g-s-images/iphone-3g-s-battery-removal1.jpg

Mens iPad har et på 24,8Wh ifølge

Ved surfing blir faktisk telefonen varm, men jeg vet ikke akkurat hva inni der som varmes opp. Jeg tror ikke det er batteriet da det er begrenset mer eller mindre til et punkt.

Jeg aner heller ikke om det er prosessoren eller 3G-chippen som blir varm.

Jeg har en iPod Touch 16 GB. Når jeg surfer blir den varm rett overnfor ingangen til usb-kabel, og jeg har ikke noen 3G-chip. Er nok sikkert prossesoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...