Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått det på Apple, så holder de seg unna flash pga hvor ustabilt dette er, forårsaker nettleser-kræsj. Leste for en stund tilbake statistikk på feilrapporteringer fra Internet Explorer som viste antall % som skyltes Flash, det var svært høyt (fant dessverre ikke statistikken i øyeblikket).

 

Det 'skal jo bare funke'. Tror faktisk ikke jeg kommer til å savne flash til mitt bruk.

:nei: er vel heller IE som er feilen

 

:yes: du vil helt sikkert finne de samme statistikkene både hos Safari, Firefox, Chrome og Opera. Har selv den erfaringen fra Chrome der man kan 'se' hvilken tab det er som kræsjer, det er ALLTID den med flash innhold

 

Når det gjelder at Flash Player ikke har blitt oppdatert for Mac plattformen på lenge, har jeg vanskelig for å se hvor dette har fotfeste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, nå har jeg verken Kindle eller Ipad, så jeg har ikke fått prøve å lese over lengre tid.

Er det ikke i så fall litt for tynt grunnlag for å uttale seg definitivt om saken?

Jeg klarer ikke å se for meg at LCD faktisk blir bedre og føles mer behagelig desto lengre man leser på den men der kan kanskje du fylle inn om du vet noe?

Nei, men så ikke jeg heller prøvet hverken Kindle eller iPad ennå. Jeg skal heller komme med noen betraktninger om saken når jeg faktisk har prøvet...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

De har ikke Flash pga adobe ikke får fingra ut av rævva og lager Flash til macplattformem. På mac har de ikke kommet med ny Flash oppdatering på årevis.

 

Er de under kontrakt ville det kommet flash. Er de ikke det gjør Adobe akkurat som de vil ;)

 

Det er helt riktig. Og siden Apple er misfornøyd med dette, velger de å utelate Flashstøtte på iPad. Adobe har vært late når det gjelder Mac. Flash er bare et av mange eksempler. Det mest notoriske er 64bit i CS4 pakken.

 

Apple gjorde Cocoa tilgjengelig, og sa at det var fremtiden i OSX i 2001. I 2007 sa de at OSX Snow Leopard ville kun støtte 64bit Cocoa. Da hevdet Adobe at de ikke kunne skrive CS4 i 64bit grunnet kort varsel. De hadde 7 år på å skrive om pakken, men gjorde ingenting med det. Der ER late.

Lenke til kommentar

Vil nok heller påstå at det er de _ekstremt_ interesserte som kjøper så tidlig. iPad er på mange måter et uferdig produkt per nå og da legge ut nesten 10.000,- kr for 64GB versjonen er derfor noe ekstremt. Men etter å ha sett køene uten for Eplebutikkene i U.S.A., da den ble lansert for et par dager siden, så er vel ungeting umulig.

 

Det er bare å konstatere at Apple har gjort det igjen!

 

Genialt av Vollvik dersom det faktisk finnes såpass mange idioter der ute som betaler blodpris for dette. Noen som vet hvor mange de fikk tatt inn?

Det var 20stykker av hver modell som ble lagt ut for salg. Etter ryktene er det som sagt ventet 80stykker til.

Lenke til kommentar

Genialt av Vollvik dersom det faktisk finnes såpass mange idioter der ute som betaler blodpris for dette. Noen som vet hvor mange de fikk tatt inn?

Det var 20stykker av hver modell som ble lagt ut for salg. Etter ryktene er det som sagt ventet 80stykker til.

Han skrev på Twitter at de la ut 50 for salg i dag, og har rundt 140 totalt.

Lenke til kommentar

Uferdig med tanke på begrensingene i operativsystemet, iPhone OS versjon 4 vil som kjent blu sluppet ila sommeren. Da først kan vi se de virkelige egenskapene til iPad, samt iPhone. For de interesserte er det forøvrig en sniktitt på iPhone OS 4 på torsdag, dessuten mangler denne versjonen 3G, noe jeg personlig mener er en god ting å inneha. Husk det er ikke Wifi overalt og da er det kjekt å kunne bruke mobilnettet. Det ryktes også at iPhone OS 4 vil ha muligheten for "multitasking" noe som er alfa o mega for iPad.

 

Det er mange teser om at Apple bevist sparer på kruttet, slik at de kan lansere en ny iPad neste år, med blant annet kamera, raskere maskinvare og forbedrede muligheter. Derfor mener jeg dette tildels er en uferdig versjon, enn om det gjør nytten sin.

 

Han skrev på Twitter at de la ut 50 for salg i dag, og har rundt 140 totalt.

Det kan godt hende, det er således ikke mulig å kjøpe flere per nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...