Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Jeg kom inn i tråden for å se fanboys som:


  •  
  • later som om man ikke har bruk for USB eller minnekortleser
  • forsøker å lage en positiv vinkling av manglende støtte for flash
  • påstår at en enhet med batteritid som måles i timer kan brukes som ebokleser
     

 

Jeg forlater nå tråden fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det på Apple, så holder de seg unna flash pga hvor ustabilt dette er, forårsaker nettleser-kræsj. Leste for en stund tilbake statistikk på feilrapporteringer fra Internet Explorer som viste antall % som skyltes Flash, det var svært høyt (fant dessverre ikke statistikken i øyeblikket).

 

Det 'skal jo bare funke'. Tror faktisk ikke jeg kommer til å savne flash til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det på Apple, så holder de seg unna flash pga hvor ustabilt dette er, forårsaker nettleser-kræsj. Leste for en stund tilbake statistikk på feilrapporteringer fra Internet Explorer som viste antall % som skyltes Flash, det var svært høyt (fant dessverre ikke statistikken i øyeblikket).

 

Det 'skal jo bare funke'. Tror faktisk ikke jeg kommer til å savne flash til mitt bruk.

:nei: er vel heller IE som er feilen

Endret av Subject Delta
Lenke til kommentar

Hadde vært Flash på ipad om Adobe hadde fått hodet ut av rævva si og oppdatert Flash plattformen til mac. De har ikke gjort det enda og derfor har de valgt ånikke ta med flash da det blir ustabilt. Så feilen er hos Adobe. Når skal dere skjønne det?

 

Er mer en god nokk batteritid til å lese ebøker. Er 10 timer batteritid med videoseing. Enda mer som ebook leser. Så du virker som en fanboy fra Windows.

 

 

Minnekortleser får man med en ekstradel. Er glad det ikke er USB på den. Da måtte de lage den tykkere!

Lenke til kommentar

Hadde vært Flash på ipad om Adobe hadde fått hodet ut av rævva si og oppdatert Flash plattformen til mac. De har ikke gjort det enda og derfor har de valgt ånikke ta med flash da det blir ustabilt. Så feilen er hos Adobe. Når skal dere skjønne det?

 

Er mer en god nokk batteritid til å lese ebøker. Er 10 timer batteritid med videoseing. Enda mer som ebook leser. Så du virker som en fanboy fra Windows.

 

 

Minnekortleser får man med en ekstradel. Er glad det ikke er USB på den. Da måtte de lage den tykkere!

 

Jeg tipper skylden er delt, begge selskaper er vonde å ha med å gjøre. For all del, flash har sine problemer, men jeg tipper Apple ikke er uten skyld.

 

Ellers, må de de? en usb er 7.5 mm høy, ipaden er 13 mm tykk. Adpateren ser ikke ut til å være noe smalere enn en usbport.

 

AtW

Lenke til kommentar

(Nå har jeg ikke sett Ipad skjermen, men har sett svært gode LCD skjermer, og de er definitivt ikke like behagelige for ren ebook lesning som feks. skjermen til Kindle.)

Hvor lenge leser du typisk på Kindle-skjermen, sånn sammenlignet med når du leser trykte bøker? Og hvor sensitiv synes du den er for lys?

Tja, nå har jeg verken Kindle eller Ipad, så jeg har ikke fått prøve å lese over lengre tid.

Er det ikke i så fall litt for tynt grunnlag for å uttale seg definitivt om saken?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

iPad jailbroken already, using leftover security flaw

 

arstechnica.comThe iPad, scarcely two days out of the gate, has already been jailbroken. By Sunday afternoon, one day after its launch, MuscleNerd of the iPhone Dev-Team announced that he had cracked the iPad using security flaws that were left over from the previous iteration of the iPhone OS, iPhone 3.1.3 (via MacNN).

 

The crack MuscleNerd used on the iPad's OS, iPhone 3.2, was a variation of the "Spirit" jailbreak used on 3.1.3 that would allow users to get root access through the browser and run unsigned apps on the iPad. Between versions of the iPhone OS, Apple usually plugs any holes that allow hackers to jailbreak their devices, but this time Apple left some of the security holes in iPhone 3.2's Safari, allowing some old cracks to work.

 

It's unclear how easily the Spirit variation could be made into an automated program, though Apple generally frowns upon jailbreaking and is likely to patch up the relevant holes in the near future. It's curious that Apple left flaws in 3.2 that made it relatively easy to defile its precious new product; still, the company had to know it was only a matter of time before users began to dig around.

Endret av odetu
Lenke til kommentar

Hadde vært aktuell om den hadde hatt et skikkelig fysisk tastatur, større skjerm og mulighet for å programmere og installere hva man vil på den.

Om jeg ikke husker helt feil pleier det du sikter til å kalles en «laptop».

 

Ellers, må de de? en usb er 7.5 mm høy, ipaden er 13 mm tykk. Adpateren ser ikke ut til å være noe smalere enn en usbport.

 

AtW

Skal ikke være for skråsikker her, men innbiller meg at iPad er 13.4mm på det tykkeste – vesentlig tynnere på det tynneste. Apples proprietære port er langt tynnere enn en USB-port, så det er ikke uten videre gitt at en USB-port ville være uproblematisk. Det er selvsagt ikke gitt at Apple ville installert en USB-port også om dette var trivielt.

Lenke til kommentar

Hadde vært aktuell om den hadde hatt et skikkelig fysisk tastatur, større skjerm og mulighet for å programmere og installere hva man vil på den.

Om jeg ikke husker helt feil pleier det du sikter til å kalles en «laptop».

 

Ellers, må de de? en usb er 7.5 mm høy, ipaden er 13 mm tykk. Adpateren ser ikke ut til å være noe smalere enn en usbport.

 

AtW

Skal ikke være for skråsikker her, men innbiller meg at iPad er 13.4mm på det tykkeste – vesentlig tynnere på det tynneste. Apples proprietære port er langt tynnere enn en USB-port, så det er ikke uten videre gitt at en USB-port ville være uproblematisk. Det er selvsagt ikke gitt at Apple ville installert en USB-port også om dette var trivielt.

 

Hva tenkte du på her? Såvidt meg bekjent er Ipaden helt symetrisk, og ikke skrå, mao ikke noe tynnere på topp kontra bunn, eller venstre kontra høyre side?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hadde vært aktuell om den hadde hatt et skikkelig fysisk tastatur, større skjerm og mulighet for å programmere og installere hva man vil på den.

Om jeg ikke husker helt feil pleier det du sikter til å kalles en «laptop».

 

Ellers, må de de? en usb er 7.5 mm høy, ipaden er 13 mm tykk. Adpateren ser ikke ut til å være noe smalere enn en usbport.

 

AtW

Skal ikke være for skråsikker her, men innbiller meg at iPad er 13.4mm på det tykkeste – vesentlig tynnere på det tynneste. Apples proprietære port er langt tynnere enn en USB-port, så det er ikke uten videre gitt at en USB-port ville være uproblematisk. Det er selvsagt ikke gitt at Apple ville installert en USB-port også om dette var trivielt.

 

Hva tenkte du på her? Såvidt meg bekjent er Ipaden helt symetrisk, og ikke skrå, mao ikke noe tynnere på topp kontra bunn, eller venstre kontra høyre side?

 

AtW

http://www.teknologia.no/imgs/teknologia/2010/03/ipad-sale.jpg

jo. den er tykkere på midten

 

:!:

 

har denne 10+ timers batteritid? og den sammenligningen er tragisk når de klarer å skrive at ipad ikke har jack in

Lenke til kommentar

Tja, nå har jeg verken Kindle eller Ipad, så jeg har ikke fått prøve å lese over lengre tid.

Er det ikke i så fall litt for tynt grunnlag for å uttale seg definitivt om saken?

 

Geir :)

Jeg klarer ikke å se for meg at LCD faktisk blir bedre og føles mer behagelig desto lengre man leser på den men der kan kanskje du fylle inn om du vet noe?

Lenke til kommentar

Hadde vært aktuell om den hadde hatt et skikkelig fysisk tastatur, større skjerm og mulighet for å programmere og installere hva man vil på den.

Om jeg ikke husker helt feil pleier det du sikter til å kalles en «laptop».

 

Ellers, må de de? en usb er 7.5 mm høy, ipaden er 13 mm tykk. Adpateren ser ikke ut til å være noe smalere enn en usbport.

 

AtW

Skal ikke være for skråsikker her, men innbiller meg at iPad er 13.4mm på det tykkeste – vesentlig tynnere på det tynneste. Apples proprietære port er langt tynnere enn en USB-port, så det er ikke uten videre gitt at en USB-port ville være uproblematisk. Det er selvsagt ikke gitt at Apple ville installert en USB-port også om dette var trivielt.

 

Hva tenkte du på her? Såvidt meg bekjent er Ipaden helt symetrisk, og ikke skrå, mao ikke noe tynnere på topp kontra bunn, eller venstre kontra høyre side?

 

AtW

http://www.teknologia.no/imgs/teknologia/2010/03/ipad-sale.jpg

jo. den er tykkere på midten

 

Riktig, så vi hadde begge rett, den er symmetrisk men tykkere på midten. Ifølge Apple egene nettsider er det ihvertfall slik at 0,5 inches (ca 13 mm), ikke er tykkelsen der den er tykkest, det er nesten på den tynneste delen av iPaden, og man har fortsatt endel å gå på før man når usb-port-størrelse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ifølge Apple egene nettsider er det ihvertfall slik at 0,5 inches (ca 13 mm), ikke er tykkelsen der den er tykkest, det er nesten på den tynneste delen av iPaden

Hva baserer du det på? Indikasjonen over bildet av enheten sett fra siden hos http://www.apple.com/ipad/specs/?

 

Det ser ut til å være noen unøyaktigheter på strekene over bildene som skal indikere målene. Baserer man seg på bildet av iPaden rett forfra, ser man at den er 248 piksler bred, både i følge selve bildet og streken rett ovenfor. Bredden på enheten er i følge Apple 189,7mm.

 

Bildet av iPaden fra siden viser at den er 17 piksler tykk - på det tykkeste. Ganger man opp dette basert på forholdstallet mellom mm og piksler fra frontbildet, ender man opp på ca 13mm (ganske nært de oppgitte 13,4mm).

 

Velger man i stedet å regne ut tykkelsen basert på streken over bildet, som er 15 piksler bred, ender man opp med ca 11,5mm. Det ser dermed ut til at streken over bildet rett og slett er unøyaktig (plassert for langt til venstre og attpåtil for smal), og at 13,4mm faktisk gjelder for den tykkeste delen av enheten.

 

Forøvrig er en iPhone 3GS 12,3mm tykk på det tykkeste (har sjekket med skyvelær på min egen telefon), noe som stemmer overens med det Apple oppgir på nettsidene. Dermed er det jo merkelig om Apple plutselig skulle begynne med en annen (og ikke minst totalt intetsigende) målemetode på iPad.

 

Har forresten regnet ut den tynneste delen av iPad basert på bildet også, og kom frem til at den er ca 6,9mm tykk (9 piksler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...