Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

iBookstore blir kun tilgjengelig i USA med det første. Rykter om utvidelse til blant annet Kanada, Australia og New Zealand etter hvert, men Norge må nok vente en god stund.

Bokbransjen i Norge er tilsynelatende mer konservativ enn musikkbransjen når det gjelder internett. Mens Tono aktivt søker avtaler med Spotify og andre nye aktører, i erkjennelsen av at det er der fremtidens inntekter ligger, virker det som om forlagene beskytter gamle kanaler. Det skyldes dels at forlag som Aschehoug og Gyldendal eier både bokhandlere og bokklubber.

 

Så levelige avtaler sitter antagelig langt inne. I Danmark snakker de om et par år, og der er forlagene tilsynelatende mye mer positive enn her.

 

Dumt for oss, og på sikt for forlagene. Apple har tid til å vente...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jo Kindle for iPad blitt gitt ut på App Store også (gratis nedlastning), og ut fra det jeg har sett av screenshots fra den tidligere kombinert med mine egne erfaringer fra Kindle Appen på iPhone ser dette svært lovende ut, og den ser ut til å kunne utgjøre et svært godt alternativ til Apples iBooks app basert på det jeg har sett av den så langt.

 

Også Barnes and Nobles har jo tidligere bekreftet at de kommer med en egen iPad-tilpasset app, og siden Kindle-appen nå har blitt godkjent er det vel rimelig å anta at det samme vil skje med den fra Barnes and Nobles.

 

Sånn sett er det ingen krise for iPad-etterspørselen om iBooks ikke kommer til Norge på en stund, eller i det hele tatt for den saks skyld.

 

Har selv vurdert Kindle DX en stund, da jeg har behov for en skikkelig ebokleser, men siden jeg vil kunne lese de samme bøkene og flere til på iPad med en langt bedre skjerm, kombinert med muligheten til å bruke enheten til langt flere ting enn det Kindle DX kan tilby, blir det for min del totalt meningsløst å kjøpe en Kindle-enhet. Dermed blir det nok en iPad på meg i stedet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har lest litt reviews nå og det ser definitivt ut til å være en morsom gadget. Men jeg er usikker på hvor morsom den er i lengden dersom man feks. allerede har en "Ipad nano". Ipad tilbyr mindre funksjonalitet, men tilbyr den i en større og mindre håndterbar pakke. Dog om man absolutt må bruke "keynote" ol. i en mer håndterbar pakke enn det en laptop tilbyr, er nok Ipad tingen. Om man absolutt også vil lese bøker på en LCD skjerm, fremfor den mer behagelige e-ink skjermen, er vel også Ipad tingen. (Nå har jeg ikke sett Ipad skjermen, men har sett svært gode LCD skjermer, og de er definitivt ikke like behagelige for ren ebook lesning som feks. skjermen til Kindle.)

Lenke til kommentar

Riktignok er det agurktid for nyheter akkurat nå, men selv for Dagbladet(internettutgaven) må vel dette være noe innpå rekord i lavmåls"nyheter". Idag har de prestert å klistre opp en skrulling som førsteside oppslag fordi "Geir Øiestad (41) ble en av de første nordmennene med iPad." :wallbash:

Lenke til kommentar

(Nå har jeg ikke sett Ipad skjermen, men har sett svært gode LCD skjermer, og de er definitivt ikke like behagelige for ren ebook lesning som feks. skjermen til Kindle.)

Hvor lenge leser du typisk på Kindle-skjermen, sånn sammenlignet med når du leser trykte bøker? Og hvor sensitiv synes du den er for lys?

 

Riktignok er det agurktid for nyheter akkurat nå, men selv for Dagbladet(internettutgaven) må vel dette være noe innpå rekord i lavmåls"nyheter".

Det er en enkel løsning på det: La vær å lese Bla bla...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvor lenge leser du typisk på Kindle-skjermen, sånn sammenlignet med når du leser trykte bøker? Og hvor sensitiv synes du den er for lys?

Tja, nå har jeg verken Kindle eller Ipad, så jeg har ikke fått prøve å lese over lengre tid.

Riktignok er det agurktid for nyheter akkurat nå, men selv for Dagbladet(internettutgaven) må vel dette være noe innpå rekord i lavmåls"nyheter".

Det er en enkel løsning på det: La vær å lese Bla bla...

La være å lese gjør jeg, men det er vanskelig å unngå å bli frustrert når man får servert slikt møl rett opp i ansiktet når man går inn på siden. (Det var et hovedoppslag, og selv om Dagbladet er ei smørje så glimter de til med leseverdig stoff i ny og ne som er verdt å få med seg.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...