Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

til dere som er imot apple ipad: http://www.apple.com/ipad/guided-tours/ se alle disse så kanskje dere ser bruken av en slik

Oh, puhleeeze ...

Dette blir som å henvise til Grandiosa-reklamen når noen ikke er enig med deg i at Grandiosa er verdens beste pizza ...

Nå er det kun få dager igjen til iPad'en slippes løs på markedet, og da kan man tidsnok begynne å gjøre seg opp en mening om dette er noe som er verdt pengene.

Lenke til kommentar

nei, pga dette er apple sin side?

 

 

disse videoene viser godt hvordan ipad brukes og hvorfor ipad er god til den bruken. uten å a sett videoene har man lite å si om bruken av ipad

 

Riktig, så alt du har sagt om bruken av iPad før du så videoene kan vi se bort ifra? Kom igjen, man kan si ganske mye om iPaden uten å ha sett disse videoene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Disse videoene demonstrerer hvordan det er å bruke ipad. bare se videoene

 

edit: man kan si mye uten å ha sett videoene men nå kan man l@ære mer om hvordan de er i bruk

 

Hvis du insisterer på at de er så informative, så får jeg fyre opp macen litt senere og se på de. Orker ikke å installer quicktime.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

iPad screenshots:

http://www.boygeniusreport.com/nggallery/page-320/album-1/gallery-22/

 

Ett aldri så lite glimt av mulighetene til iPad. Det ser også ut som at multitasking blir løst i neste software oppgradering.

 

Fint med multitasking

 

Rart at det ikke har vært ville protester mot en slik innføring, er jo ørten sider med hvor håpløst og ubrukelig det er ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Ang videoene det linkes til

 

Jeg ser ikke helt hvordan de er så informative

Når det kommer til Safari, Mail, youtube, videos,photos itunes store og ipod så fungerer jo iPad som en forvokst iPhone/iPod touch. Samme muligheter med større skjerm

 

Pages, Numbers og Keynote virker mer eller mindre som ok til redigering av allerede eksisterende dokumenter/presentasjoner, der man kan bruke iPad som presentasjonsverktøy, men det avhenger jo fortsatt av tilkoblingsmulighetene. ikke ser jeg hvordan det skal være interessant å bruke iPad til å lage noe i Pages/Numbers/Keynote fra scratch.

 

iBooks funksjonen virker fin den.

 

Det interessante med iPad er fortsatt mulighetene når den jailbreakes.

Lenke til kommentar

iBooks virker fin den, bortsett fra at vi ikke får den her i Norge eller Europa generelt. Som erstatter kommer Amazon inn på banen med sin bokleser. Kanskje ikke en fullverdig erstatning, men jeg mener fremdeles at iPad i utgangspunktet er et godt produkt sett i forhold til konkurrentene.

 

Cosmo Kramer sin lenke til videoene viser ikke så mye informativt kanskje, men er en fin gjennomgang av grensesnittet på iPad og hvordan touch til en forandring har blitt gjort veldig enkelt på en tablet. Jeg har min egen lille personlige nisje som gjør at jeg vil ha en iPad, samt at den virker som et ypperlig tillegg når man bare vil sjekke noe raskt (mail osv.). :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Nå er det ikke akkurat rart at touch er blitt gjort veldig enkelt i motsetning til tidligere tablets.

Tidligere tablets har vært basert på et fullverdig os, altså nærmest en bærbar datamaskin med touch skjerm og standard os

 

Dette er en forvokst ipod touch/iphone med tilnærmet identisk os.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

For å ta en oppsummering av de negative tingene fra anmeldelsene

 

"You can’t read well in direct sunlight. At 1.5 pounds, the iPad gets heavy in your hand after awhile.And you can’t read books from the Apple bookstore on any other machine — not even a Mac or iPhone."

 

"When the iPad is upright, typing on the on-screen keyboard is a horrible experience; when the iPad is turned 90 degrees, the keyboard is just barely usable (because it’s bigger). A $70 keyboard dock will be available in April, but then you’re carting around two pieces."

 

"I did run into some other annoying limitations. For instance, the email program lacks the ability to create local folders or rules for auto-sorting messages, and it doesn’t allow group addressing. The browser lacks tabs. And the Wi-Fi-only version lacks GPS. Also, videophiles may dislike the fact that the iPad’s screen lacks wide-screen dimensions, so you either get black bars above or below wide-screen videos, or, if you choose an option to fill the screen, some of the picture may get cut off."

 

Andy Ihnatko sier strengt tatt ingenting som helst.

 

Ironisk nok bruker hver eneste anmelder dock fordi det er slitsomt å holde ipaden lenge.

Lenke til kommentar

 

"When the iPad is upright, typing on the on-screen keyboard is a horrible experience; when the iPad is turned 90 degrees, the keyboard is just barely usable (because it’s bigger).

Husk at dette er subjektivt. Det kommer frem i andre kilder at tastaturet fungerer relativt bra.

 

 

 

Jeg tror ikke folk glammer at anmeledelser er subjektive, hverken positive elelr negative...

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

"When the iPad is upright, typing on the on-screen keyboard is a horrible experience; when the iPad is turned 90 degrees, the keyboard is just barely usable (because it's bigger).

Husk at dette er subjektivt. Det kommer frem i andre kilder at tastaturet fungerer relativt bra.

 

Kort video anmeldelse:

 

 

Selvsagt er de subjektive

 

En fellesnevner er fortsatt at anmeldelsene trekker frem at ipaden er tung å holde i lengden, noe som igjen setter store spørsmålstegn ved bruken i sofaen (som så mange har referert til)

 

Jeg kan forsåvidt ikke finne et eneste sitat som påpeker at det er behagelig å skrive mye på ipaden.

 

Mangel på tabs i safari er jo en nedtur

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke folk glemmer at anmeledelser er subjektive, hverken positive eller negative...

 

Selvsagt, men det er ikke vanskelig å vinkle synet sitt i ett mer objektivt favør. Flash og multitasking kan sees på som klare mangler, mens tastatuert er mye mer smak og behag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

De som skriver noe om selve bruken poengterer jo at iPad fungerer fint til å redigere allerede eksisterende dokumenter, men at de ikke ville ha skrevet en lengre tekst med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...