Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Jo, men dette er et produkt som andre produsenter alt har laget lignende versjoner av uten at utgiverne av innhold har reagert.

 

Apple har ikke gitt ut sitt produkt enda, likevel flokker utgiverne seg rundt det for å tilby innhold. Er det kun fordi det er Apple? Ikke sannsynlig da utgiverne som regel sjekker farvannet grundig før de hopper uti.

Jeg tror heller Apple er inne på rett vei. og den veien er det flere produsenter av lignende tablets som sliter med å se.

 

Utgivere av innhold har reagert før, bare fordi du aldri har prøvd en tablet, betyr det ikke at det ikke finnes innhold til den. Og som jeg har sagt gjentatte ganger, større salg skaper større interesse blant innholdsleverandørene.

 

AtW

 

Har de reagert før? Hvor omfattende var det når det gjelder innhold til tablets, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

 

Hva slags innhold mener du er beregnet til de andre tabletene bortsett fra det som kommer i pakken? Jeg kommer nemlig ikke på noen for øyeblikket. (Mulig det er litt sent på kvelden :) )

 

Er det ikke bare mulig å forhåndsbestille den i USA enda, eller er Kanada med?

Uansett er den ikke i salg enda, men kun mulig å forhåndsbestille. Likevel mangler det ikke på interesserte utgivere av innhold, og det før praktisk talt noen av kundene engang har fått teste produktet.

 

Tror du utgiverene er stupide? Tror du ikke de merker seg interessen produktet skaper? At apples produkter ofte selger bra?

 

Hva mener du med "hvor omfattende"? Vil du ha ett antall programmer eller noe? Jeg har allerede nevnt eksempler som ikke kommer i pakken, hva med å faktisk undersøke dette litt selv? Det er ikke akkurat så fristende å liste opp eksempel etter eksempel for noen som ikke engang har prøvd en tablet, og åpenbart ikke har prøvd særlig hardt å finne ut av eksistensen av slike program selv. Hva skal det være godt for? Det er jo allerede etter to eksempler vist at det finnes innhold for tablets, hva mer vil du få ut av flere eksempler?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg tror slett ikke de er "stupide", jeg tror heller de er ganske smarte. Det er nok derfor de ikke har løftet et øyenbryn når andre har lansert tablets.

 

Det er ikke jeg som påstår at det finnes innhold beregnet på tablets fra andre produsenter, så noen flere eksempler ville vært flott.

 

Husk innhold ment for f.eks windows er ikke beregnet på en tablet selv om den kan fungere der. Jeg snakker om det som faktisk er laget til tableten.

Lenke til kommentar

Vil bare skyte inn at årsaken til at vi nå ser at bl.a. innholdsprodusenter utvikler nye former for magasiner, bøker, musikkprodukter, aviser også videre (til iPad (tildels iPhone også) i første omgang) er slik jeg ser det tredelt. For det første så ser iPad ut til å kunne bli et masseprodukt, det er viktig for profittmarginen. For det andre så har iPad en strømlinjeformet distribusjonsløsning som gjør det enkelt å pushe applikasjonene samt innholdet til mange, samt at nå er utbredelsen av stabil 3G-dekning og/eller wifi på et rimelig høyt nivå. Disse to årsakene er enkle å se og forstå. Den tredje årsaken er kanskje litt mer diffus. Den går på at iPad starter en trend, eller mer konkret så startet ryktene om Apple sin tablet-enhet en trend med slike enkle tablet-er med spesialtilpasset OS, få/ingen knapper. Det er ikke tilfeldig at flere slike ble presentert på CES i år etter at ryktene om Apple sin enhet hadde svirret en stund. Disse enhetene som kommer i år, med iPad i spissen, er en helt annen type enhet enn tablet PC-en som Bill Gates ivret for i 2001. Det er stort sett enheter med få knapper, stor og god skjerm og enkle touchgrensesnitt som setter det programmet du til enhver tid kjører i forgrunnen. Og det er egne plattformer i motsetning til mange av de gamle tablet PC-ene som prøvde å være en utvidelse av Windows-platformen, uten å lykkes i nevneverdig grad.

 

Selvsagt har det vært MULiG å lage det meste (jeg tenker i denne sammenhengen mest på applikasjoner or innholdskonsum) man vil finne på iPad og andre tablet-er til andre enheter og plattformer, men det har liten grad skjedd fordi, mener jeg, premissene som jeg nevner over har ikke vært tilstede.

Lenke til kommentar

finnes vel tusen ganger mer innhold til windows tablets en iPad, så ser ikke va du argumenterer med her PL610.

Innhold til Windows tablets (optimalisert) eller Windows OS (ikke optimalisert)?

Til Windows OS ikke optimalisert.

 

Fordi man trenger rett og slett ikke optimalisere det.

Alle windows programmer funker fint på Windows tablets uten noe optimalisering.

Det er bedre å lage et pragram som funker fint til alle PC-er, en et til hver eneste PC som kommer ut.

 

iPad MÅ ha spesiallagde programvare fordi dem ikke følger standarden, derfor må andre følge apples standard.

Windows er godt implementert og er åpent for det meste.

Dette gjør at programmer ikke trenger og gis spesielt ut til Windows tablets.

 

Når Windows Media Player fungerer utmerket på Windows tablets, hvorfor skal jeg da ha Windows Media Player Tablet Edition for KUN HP tablets.

Nei, det blir bare dumt.

 

Kan se at enkelte programmer kan være greit å dedikere til tablet, men langt i fra de fleste.

De fleste Windows programmer funker fint på tablet.

 

 

Dette

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror slett ikke de er "stupide", jeg tror heller de er ganske smarte. Det er nok derfor de ikke har løftet et øyenbryn når andre har lansert tablets.

 

Det er ikke jeg som påstår at det finnes innhold beregnet på tablets fra andre produsenter, så noen flere eksempler ville vært flott.

 

Husk innhold ment for f.eks windows er ikke beregnet på en tablet selv om den kan fungere der. Jeg snakker om det som faktisk er laget til tableten.

Nei, det er jo fint, men du argumenterer jo som om de var det. Det er jo ikke akkurat overraskende at det som ser ut til å bli større marked tiltrekker seg flere innholdslevrandører. De evner faktisk å se at Tabletmarkedet antakelig kommer til å bli større, selv før Ipad formelt er i salg.

 

Jeg har allerede nevnt flere eksempler, påstanden er allerede bevist, man trenger kun et eneste eksempel for å bevise påstanden, jeg har kommet med flere, hva vil enda flere eksempler vise? Om du er så interessert, så foreslår jeg du undersøker litt på egenhånd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror slett ikke de er "stupide", jeg tror heller de er ganske smarte. Det er nok derfor de ikke har løftet et øyenbryn når andre har lansert tablets.

 

Det er ikke jeg som påstår at det finnes innhold beregnet på tablets fra andre produsenter, så noen flere eksempler ville vært flott.

 

Husk innhold ment for f.eks windows er ikke beregnet på en tablet selv om den kan fungere der. Jeg snakker om det som faktisk er laget til tableten.

Nei, det er jo fint, men du argumenterer jo som om de var det. Det er jo ikke akkurat overraskende at det som ser ut til å bli større marked tiltrekker seg flere innholdslevrandører. De evner faktisk å se at Tabletmarkedet antakelig kommer til å bli større, selv før Ipad formelt er i salg.

 

Jeg har allerede nevnt flere eksempler, påstanden er allerede bevist, man trenger kun et eneste eksempel for å bevise påstanden, jeg har kommet med flere, hva vil enda flere eksempler vise? Om du er så interessert, så foreslår jeg du undersøker litt på egenhånd.

 

AtW

Da tror jeg du har misforstått argumentasjonen min.

 

Ser du har nevnt "windows for tablets med tekstgjenkjenning knyttet opp mot office, netremote osv. "

 

Når det gjelder den windowsversjonen, er du helt sikker på at den teller? Den følger jo gjerne med når man kjøper en tablet, ellers kan man ikke bruke den til stort. Eller følger det med et annet operativsystem på disse tabletene du mener?

 

Netremote ser ut til å være et produkt som ble utviklet for pocketPC, de har også en pc-versjon. Godt mulig det også vil virke på en tablet, men det er ikke utviklet for det.

 

Her har vi to eksempler som så langt jeg ser ikke helt treffer spikeren på hodet. Er det så vanskelig å finne bra eksempler?

 

Så langt er det ikke mye som skulle tilsi at noen skulle være interessert i å lage noe som helst til de tabletsene som allerede er utgitt.

Folk flest ser altså ingen grunn til å kjøpe dem fremfor en mer standard bærbar pc eller netbook.

 

Vi får se om iPad klarer å snu dette blant folk flest da den ser ut til å bli støttet også sofware/innholdsmessig i langt større grad enn lignende produkter fra andre produsenter.

 

Edit: Fikset i allefall en skriveleif :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Windows Tablet PC edition er (dvs var) en helt egen versjon av windows, med tekstgjennkjenning osv, knyttet opp mot office. Spesiellagd for tablets, fordi de har trykkfølsom skjerm, og en penn man kan skrive med. Netremote er ditto spesiallagd for små enheter med trykkfølsom skjerm. Problemet med eksemplene er at du ikke vet noe om de. Det blir ikke et dårlig eksempel bare fodi du ikke kan noe om produktene.

 

Du kan ikke bare sitte der uten noen som helst kunnskaper om hva som finnes, og si at det ikke er noe som tilsier det lages produkter til tableter.

 

Ellers er det jo sant at tablets ikke selger så bra blant "vanlige folk", og jeg håper Ipaden får på banen flere tablet-pridukter, selv om selve Ipaden faller igjennom for min del.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, men hva fulgte med en gitt tablet når man kjøpte den, og hvorfor ville man i tilfelle kjøpe denne windowsversjonen hvis det alt fulgte med et operativsystem i enheten man kjøpte?

 

Ganske dårlige eksempler vil jeg si. Hvis det er blant det beste som er beregnet på tablets står det med andre ord ganske dårlig til.

Lenke til kommentar

finnes vel tusen ganger mer innhold til windows tablets en iPad, så ser ikke va du argumenterer med her PL610.

 

Er det skreddersydd programvare for touch? NEI

les #905

 

Så flott, da er det vel bare å vente på at de windowsbaserte tabletene slår an i stor stil da, eller?

Lenke til kommentar

finnes vel tusen ganger mer innhold til windows tablets en iPad, så ser ikke va du argumenterer med her PL610.

 

Er det skreddersydd programvare for touch? NEI

les #905

 

Så flott, da er det vel bare å vente på at de windowsbaserte tabletene slår an i stor stil da, eller?

hvorfor skal det slå så bra an?

Hadde jeg selv skulle hat en tablet ville jeg hat en jeg kunne brukt til nettsurfing, spille av musikk på remote mediacenter, må selvsagt kunne bruke kvirc, pidgin og slikt, alt det der er lett i windows, op iPads OS er det ikke nødvendigvis det.

Men grunnen til at det ikke "tar av" er at det er dyrt, det er faktisk fulverdige laptoper (kombinerte laptoper og tablets er genialt btw).

 

Somregel er det mye lettere å jobbe på en laptop en en tablet også.

iPad skal jeg aldri ha, Windows Tablet er det mulig jeg skaffer meg i fremtiden, mulig en slik laptop megn snur og legger ned skjermen på, bedre å bruke 8k på en slik en 8k på en laptop + 8k på en tablet liksom.

Lenke til kommentar

Folk mener Windows på telefonen også er en dårlig ide, men har aldri vert så fornøyd med et mobil OS som med WM.

 

Windows gir frihet til å gjøre hva man vil med tableten, jeg ser på tablet som en slags PC, ikke en lekestasjon for små applikasjoner som lager fiselyder.

Men det er jo sikkert forskjellig hva folk har av krav.

Lenke til kommentar

Det er også forskjellig hva slags potensiale forskjellige folk ser i et produkt, helt klart.

 

Hvis man tror iPad skal erstatte laptopen man har, blir man antagelig skuffet. Hvis man derimot ser på det som f.eks en iPod touch, bare større blir man antageligvis gledelig overrasket.

Lenke til kommentar

Folk mener Windows på telefonen også er en dårlig ide, men har aldri vert så fornøyd med et mobil OS som med WM.

 

Windows gir frihet til å gjøre hva man vil med tableten, jeg ser på tablet som en slags PC, ikke en lekestasjon for små applikasjoner som lager fiselyder.

Men det er jo sikkert forskjellig hva folk har av krav.

 

Jeg vil helst unngå windows fordi jeg vil ikke ha en maskin som går i sirup etter 2 måneder, og som blir infisert av virus hvert 10 minutt.

 

Ser du hva jeg gjorde der? Jeg skrev en like hjernedød kommentar som det at iPad er en lekestasjon for små applikasjoner som lager fiselyder.

 

Fakta er at windows er et meget godt OS, som fungerer utmerket hvis man tar litt vare på maskinen. På samme måte er det tusenvis av applikasjoner innen finans, produktivitet, kontorarbeid, organisasjon, helse, livstil, kosthold, underholdning, osv... for iPad allerede i dag, og mange fler er på vei, i tillegg til å se ut til å bli et godt lesebrett og multimedia maskin.

 

Personlig gleder jeg meg til den kommer. :tease:

Endret av buitre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...