Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Beklager hvis du ikke forsto spørsmålet, jeg tar det igjen.

 

Siden det finnes mer kraftige tablets med flere funksjoner har jo produsentene av innhold hatt god tid på seg til å utvikle programvare optimalisert til de, hvorfor venter de på iPad hvis den er så begrenset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager hvis du ikke forsto spørsmålet, jeg tar det igjen.

 

Siden det finnes mer kraftige tablets med flere funksjoner har jo produsentene av innhold hatt god tid på seg til å utvikle programvare optimalisert til de, hvorfor venter de på iPad hvis den er så begrenset?

 

Venter? Mener du det ikke finnes innhold til tidligere tablets? Er du overrasket over at hvor populært tablets er har noe å si på hvor mange utviklere det er? Tror du de fleste innholdslevrandører til ipad bare har sittet og tvinnet tommeltotter og ventet på ipaden, så de endelig kan lage innhold? Argumentasjonen din gir jo ikke særlig mening, er det slik at hver gang det kommer nytt innhold til en plattform, så betyr det at den plattformen er god? Eller at alle tidligere plattformer er dårlige?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det virker egentlig som innholdsleverandørene faktisk har sittet og ventet på et produkt som iPad skulle lanseres.

Hva finnes egentlig av programvare beregnet til andre tablets?

 

Det finnes mange aktører i markedet som ikke ser det samme i andre produkter som de ser i iPad, derav all denne oppmerksomheten allerede før produktet er i salg.

 

Den største trusselen til iPad kan nok bli en lignende tablet som kjører Android, men de har litt å ta igjen, spesielt på programvarefronten.

Lenke til kommentar

Det virker egentlig som innholdsleverandørene faktisk har sittet og ventet på et produkt som iPad skulle lanseres.

Hva finnes egentlig av programvare beregnet til andre tablets?

 

Det finnes mange aktører i markedet som ikke ser det samme i andre produkter som de ser i iPad, derav all denne oppmerksomheten allerede før produktet er i salg.

 

Den største trusselen til iPad kan nok bli en lignende tablet som kjører Android, men de har litt å ta igjen, spesielt på programvarefronten.

 

Isåfall har de hatt en annen jobb før, eller levert innhold til andre plattformer før (om du ikke teller med hobbybruk). Har du prøvd en tablet i hele ditt liv? Nesten alle med windows har jo gjerne med software som er tilpasset. Man har sågar en egen windows-versjon til det.

 

Det gjør det nok, hovedsaklig ser de slagstall i Ipaden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blader og aviser tilpasser seg det nye formatet med interaktivt innhold, hva hindret dem i å gjøre det før iPad? Hvis de hadde kommet med et nytt format, ville produsentene tilpasset maskinvaren til det, istedet setter iPad standarden og innholdet må tilpasses den.

 

Om jeg har prøvd en tablet? Nei, men jeg har prøvd noe som er ganske likt iPad i bruk, bare mindre. :)

Jeg har dog et wacom-tegnebrett et eller annet sted, det er det nærmeste jeg kommer et av de andre tabletene.

 

Edit: wacom skrives visst med "w", ikke "v" :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Blader og aviser tilpasser seg det nye formatet med interaktivt innhold, hva hindret dem i å gjøre det før iPad? Hvis de hadde kommet med et nytt format, ville produsentene tilpasset maskinvaren til det, istedet setter iPad standarden og innholdet må tilpasses den.

 

Om jeg har prøvd en tablet? Nei, men jeg har prøvd noe som er ganske likt iPad i bruk, bare mindre. :)

Jeg har dog et wacom-tegnebrett et eller annet sted, det er det nærmeste jeg kommer et av de andre tabletene.

 

Edit: wacom skrives visst med "w", ikke "v" :)

 

Hva hindret noen å lage world of goo før det kom? Nytt innhold kommer hele tiden, og mye kunne kjørt å annen hardware. Ikke er det nytt med den type interaktivt innhold heller, det var svært vanlig litt ut på nittitallet, når CD-som begynte å bli vanlig, og "multimediaklar" PC var et buzzword.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mener du de ventet med å lage World of Goo til markedet var modent, eller at de ventet i det hele tatt?

 

Det som er nytt er måten media kan distribuseres på, når det kom på CD-ROM var det alt for tungvint for folk flest.

Vis meg heller programvare som er optimalisert til tablets fra andre produsenter, gjerne de som har vært på markedet en stund.

Lenke til kommentar

Mener du de ventet med å lage World of Goo til markedet var modent, eller at de ventet i det hele tatt?

 

Det som er nytt er måten media kan distribuseres på, når det kom på CD-ROM var det alt for tungvint for folk flest.

Vis meg heller programvare som er optimalisert til tablets fra andre produsenter, gjerne de som har vært på markedet en stund.

 

Nei, jeg mener din antakelse om at nytt innhold på Ipad betyr at noen har ventet på ipad, og at dette nye innholdet bare er gjort mulig av Ipad er ganske svak. Newsflash, det kommer nytt innhold hele tiden, selv om det rent teknisk kunne ha kommet før. Så ingenting hindret de å gi ut et konkret produkt før Ipad, det skjedde bare ikke, akkurat om ingenting hindret utgiveren å gi ut world of goo før, men så kom det jo plutselig noe helt nytt innhold da, enda hardware-plattformen er den samme.

 

Riktig, så det er ikke produktet du siktet til, men at du kan hente det ned over nett? Det er jo en revolusjon det, men den revolusjonen kom for 10 år siden omtrent. DU kan se på windows for tablets med tekstgjenkjenning knyttet opp mot office, netremote osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er hvorfor har de ventet med å gi ut innhold frem til nå hvis det alt er tablets der ute?

Det er verdt en tanke, hva har iPad tilført markedet, selv før den er i salg?

 

Og da spør jeg tilbake, hvorfor ventet de med å gi ut world of goo? Som jeg har nevnt, Ipad har medfødt markedet mer oppmerksomhet, og antakelig mere salg, det tiltrekker seg innhold.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er ikke den rette til å svare på hvorfor de i tilfelle ventet med å utgi spillet da jeg ikke aner noe om det. Men hadde de mye de ville inkludere, men ikke noe marked, eller hardware er det jo forståelig.

 

Maskinvare som kan vise innholdet fra linken min eller lignende har jo eksistert lenge, det burde også kunne være et marked med tanke på hvor mange maskiner som er på nett til envher tid, men likevel er det altså først nå utgiverne reagerer.

 

Amazon pushet sin e-bookleser en stund, men det ble stille, i allefall på mail. Jeg tror nok den vil komme til å slite.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke den rette til å svare på hvorfor de i tilfelle ventet med å utgi spillet da jeg ikke aner noe om det. Men hadde de mye de ville inkludere, men ikke noe marked, eller hardware er det jo forståelig.

 

Maskinvare som kan vise innholdet fra linken min eller lignende har jo eksistert lenge, det burde også kunne være et marked med tanke på hvor mange maskiner som er på nett til envher tid, men likevel er det altså først nå utgiverne reagerer.

 

Amazon pushet sin e-bookleser en stund, men det ble stille, i allefall på mail. Jeg tror nok den vil komme til å slite.

 

Det er nok neppe mer magisk enn at det kommer nye produkter hele tiden til alle plattformer, og det ofte ikke gir noen mening å spørre "hvorfor kom det ikke før", det kom ikke før fordi ingen lagde det før, uten at det var noen overordnet plan bak det, utover at det stadig kommer nye innholdslevrandører og/eller nye ideer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jo, men dette er et produkt som andre produsenter alt har laget lignende versjoner av uten at utgiverne av innhold har reagert.

 

Apple har ikke gitt ut sitt produkt enda, likevel flokker utgiverne seg rundt det for å tilby innhold. Er det kun fordi det er Apple? Ikke sannsynlig da utgiverne som regel sjekker farvannet grundig før de hopper uti.

Jeg tror heller Apple er inne på rett vei. og den veien er det flere produsenter av lignende tablets som sliter med å se.

Lenke til kommentar

Jepp, noe av grunnen er der, men markedsundersøkelser og lignende blir benyttet i tillegg, og hvis de ikke indikerer at det er et stort marked, så hjelper ikke Apple-logoen mye.

I allefall ikke nok til at de ikke skal vente og se om iPad som produkt faktisk selger.

Lenke til kommentar

Jo, men dette er et produkt som andre produsenter alt har laget lignende versjoner av uten at utgiverne av innhold har reagert.

 

Apple har ikke gitt ut sitt produkt enda, likevel flokker utgiverne seg rundt det for å tilby innhold. Er det kun fordi det er Apple? Ikke sannsynlig da utgiverne som regel sjekker farvannet grundig før de hopper uti.

Jeg tror heller Apple er inne på rett vei. og den veien er det flere produsenter av lignende tablets som sliter med å se.

 

Utgivere av innhold har reagert før, bare fordi du aldri har prøvd en tablet, betyr det ikke at det ikke finnes innhold til den. Og som jeg har sagt gjentatte ganger, større salg skaper større interesse blant innholdsleverandørene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jo, men dette er et produkt som andre produsenter alt har laget lignende versjoner av uten at utgiverne av innhold har reagert.

 

Apple har ikke gitt ut sitt produkt enda, likevel flokker utgiverne seg rundt det for å tilby innhold. Er det kun fordi det er Apple? Ikke sannsynlig da utgiverne som regel sjekker farvannet grundig før de hopper uti.

Jeg tror heller Apple er inne på rett vei. og den veien er det flere produsenter av lignende tablets som sliter med å se.

 

Utgivere av innhold har reagert før, bare fordi du aldri har prøvd en tablet, betyr det ikke at det ikke finnes innhold til den. Og som jeg har sagt gjentatte ganger, større salg skaper større interesse blant innholdsleverandørene.

 

AtW

 

Har de reagert før? Hvor omfattende var det når det gjelder innhold til tablets, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

 

Hva slags innhold mener du er beregnet til de andre tabletene bortsett fra det som kommer i pakken? Jeg kommer nemlig ikke på noen for øyeblikket. (Mulig det er litt sent på kvelden :) )

 

Er det ikke bare mulig å forhåndsbestille den i USA enda, eller er Kanada med?

Uansett er den ikke i salg enda, men kun mulig å forhåndsbestille. Likevel mangler det ikke på interesserte utgivere av innhold, og det før praktisk talt noen av kundene engang har fått teste produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...