Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Det er vel fordi media helst skal komme fra iTunes, ikke fra andre kilder.

Desverre kan vi ikke kjøpe mye av det de kan i USA her til lands enda, men man kan jo håpe på at det løser seg snart.

 

Man kan jo skaffe seg amerikansk iTuneskonto, da åpnes det for ting og tang.

 

Dette er en av mange nazipolitikker fra Apple sin side. Du har ikke bare kjøpt maskinen, gjør du ikke som de vil stenger de av hele greia di. Det er det jeg misliker mest med iPod touch. Den har funksjon for film, spill og hele pakka, men dersom du ikke har brukt ytteligere penger og tid på Apple får du ikke utnyttet disse funksjonene. Det samme gjelder iPad.

 

Forrsten, hvis du vil lese en bok på toget anbefaler jeg deg å ta med deg en bok. Den koster til og med under fem tusen kroner. Helt sykt, sant?

 

Og hva hvis du har lyst på en Nook eller Kindle? Da blir man jo ikke låst.. Eller? Ikke får vi kjøpt Nexus One her til lands heller før Google bestemmer at det er greit, i alle fall ikke oss som verdsetter norsk forbrukerkjøpslov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Og hva hvis du har lyst på en Nook eller Kindle? Da blir man jo ikke låst.. Eller? Ikke får vi kjøpt Nexus One her til lands heller før Google bestemmer at det er greit, i alle fall ikke oss som verdsetter norsk forbrukerkjøpslov.

 

Jeg skjønner ikke helt argumentet? At man ikke liker lock-in fra apple sin side betyr vel ikke at man liker lock in fra amazon sin side? Hva er liksom argumentet her?Det er fint mulig å mislike lock-in fra flere forskjellige produsenter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja det er fint mulig å mislike lock-in fra flere produsenter. Poenget mitt er at dette er en 'markedsplan' som flere bruker, og som fungerer.

 

Når det gjelder AppStore så blir det en elsk/hat ting for mange. Det er i mine øyne iPhone sin største styrke, det er enkelt, og samtlige apps har strenge krav til hvordan de skal se ut, og hvordan de skal fungere. Man kan ta de i bruk med en gang. Det krever ikke datakunnskap å ta i bruk, og det meste 'bare fungerer' som Apple selv er så kry av.

 

Tidligere har smart-telefoner bare vært i veien buisiness-folk som ikke er data-folk på si har hatet at de 'måtte' ha Windows telefoner. Med iPhone gidder de å sjekke både VG, nettbank og kanskje tilogmed spille litt på toget.

Lenke til kommentar

App Store er en kul funksjon, problemet er at det er det eneste valget du har.

 

Ser ikke på AppStore som et problem, men et meget smart valg av Apple.

 

Det som er problemet er at Apple bør kun ha en funksjon innen kvalitetsikring og organisering av AppStore, men per dags dato bruker de også sin stilling til moderering og sensur. Med det mener jeg at de bør ikke nekte Apps å komme inn i AppStore med bakgrunn i konkurranse( konkurrerende produkter), moral( erotisk innhold), osv..., men kun nekte hvis de ikke følger Apples kvalitetskrav eller hvis de bryter loven på noe vis.

Lenke til kommentar

Skal til USA 4. april, altså én dag etter at iPad kommer ut for salg. Noen som vet om det er mulig for meg å forhåndsbestille en nå til fredag sånn at jeg kan hente den 4. april, eller er forhåndsbestilling bare for de som er bosatt i USA?

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

Hvorfor dømmer ikke de samme folkene denne nedenom og hjem slik de gjør med iPad?

 

http://www.engadget.com/2010/03/05/microsofts-courier-digital-journal-exclusive-pictures-and-de/

 

 

It’s like the iPad, but without any criticism

 

Microsoft is now saying it will ship the Courier, but without a camera, without Adobe Flash, and without a concurrent app windowing environment, all things the company’s proponents have been bewailing in regard to the iPad. Apparently this kind of omission is not a problem when it involves something from Microsoft.

 

Kilde: http://www.roughlydrafted.com/2010/03/05/microsoft-courier-the-third-weak-link-in-a-miserable-mobile-strategy/

Lenke til kommentar

Hvorfor dømmer ikke de samme folkene denne nedenom og hjem slik de gjør med iPad?

 

http://www.engadget.com/2010/03/05/microsofts-courier-digital-journal-exclusive-pictures-and-de/

 

 

It’s like the iPad, but without any criticism

 

Microsoft is now saying it will ship the Courier, but without a camera, without Adobe Flash, and without a concurrent app windowing environment, all things the company’s proponents have been bewailing in regard to the iPad. Apparently this kind of omission is not a problem when it involves something from Microsoft.

 

Kilde: http://www.roughlydrafted.com/2010/03/05/microsoft-courier-the-third-weak-link-in-a-miserable-mobile-strategy/

 

Hovedgrunnen er vel antakelig at iPaden får mye mer oppmerksomhet, når en ting får mer oppmerksomhet er det flere som kommenterer den, både positivt og negativt. Nå har jeg ikke satt meg så mye inn i MS sitt produkt, men ordentlig håndskriftgjenkjenning gjør bruksområdene litt annerledes, da er den faktisk bedre enn en bærbar PC på noe... At den den ikke har flash er derimot et problem slik jeg ser det, og jeg liker ikke veien MS går med Win mobile 7.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at folk ikke dømmer Microsofts versjon er nok heller det dårlig skjulte eplehatet, tenker jeg :p

Men nok om det, the Courier er bare et konsept uansett, og med en stylus? Ikke rart den ikke er i produksjon enda :)

 

Det må du gjerne tro, for meg framstår det ganske åpenbart at Ipad har høstet vesentlig mer oppmerksomhet, og dermed kommentarer, i begge retninger, du er vel neppe uenig i det?

 

AtW

Lenke til kommentar

http://www.engadget.com/2010/03/15/ipad-pre-orders-estimated-at-over-150-000-possibly-ahead-of-i/

 

Nevertheless, Daniel Tello (aka, Deagol), has applied his proven approach of extrapolating Apple web order numbers to come up with a 120,000 total for first day iPad sales that slowed to 152,000 after 72 hours (not including iPads reserved for pick-up).

 

Virker for meg litt fjernt, men blir spennende å se hvordan salget går. Personlig tenker jeg å vente til iPad 2G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...