Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Jeg ser mye poteniale i denne:) God til enttbruk, liten og lett med god batteritid. god til film, musikk, nettsurinf (noe en minipc ikke er god til pga liten touchpad, skjermoppløsning og batteritid

God til film ? Sånn rent bortsett fra at alt av filmer må konverteres til passende format og overføres via itunes

En prosess som tar 2 minutter er ikke et problem i mine øyne.

Er manglende lagringsplass et problem i dine øyne? Jerg synes iPad passer bra til streaming på nettet, men ikke til film. 32GB regner jeg med kommer til å bli solgt mest av, og det holder ikke i nærheten til film, musikk, apps osv. 64 GB er også for lite, selv om det er noe jeg kunne levd med hvis jeg hele tiden hadde tilgang tiL laptopen min, så jeg kunne overføre nye filmer og serier etterhvert som jeg så ferdig det jeg allerede hadde på iPaden.

Men konvertering er jeg enig i at ikke er noe problem. Selv bruker jeg Badaboom som bruker skjermkortet til å konvertere i stedet for CPUen. Dette gjør hele prosessen mye raskere, pluss PCen er like rask mens den konverterer.

Når hadde diskusjonen noe som helst med lagringsplass å gjøre? Skal forresten ikke kjøpe iPad, blir nok netbook på meg. Men takk for tipset om badaboom :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er manglende lagringsplass et problem i dine øyne? Jerg synes iPad passer bra til streaming på nettet, men ikke til film. 32GB regner jeg med kommer til å bli solgt mest av, og det holder ikke i nærheten til film, musikk, apps osv. 64 GB er også for lite, selv om det er noe jeg kunne levd med hvis jeg hele tiden hadde tilgang tiL laptopen min, så jeg kunne overføre nye filmer og serier etterhvert som jeg så ferdig det jeg allerede hadde på iPaden.

Setter selvsagt opp iTunes så det i hovedsak kun er usett materiale som synkroniseres – og en er jo alltids innom en «ordentlig» maskin fra tid til annen, så jeg tror 32GB (eller endog 16) vil holde for de aller fleste. De gangene en finner på å prøve å dra jorden rundt på et års tid uten laptop hadde det vært artig med 500GB iPad-kapasitet, ellers skal jeg klare meg greit uten.

Lenke til kommentar

God artikkel. Metanettstedet ReadWriteWeb skrev for en tid tilbake en artikkel tilbake om bruk av facebook-login på andre nettsider. Denne artikkelen ble nummer én på Google-søket «facebook login». Kommentarene til artikkelen sier svært mye om hvordan nettet brukes av svært mange – iPad er slett ikke for enkel.

ReadWriteWeb la ut en notis i toppen av artikkelen for å hjelpe frustrerte facebook-brukere:

«Dear visitors from Google. This site is not Facebook. This is a website called ReadWriteWeb that reports on news about Facebook and other Internet services. [...] For future reference, type "facebook.com" into your browser address bar or enter "facebook" into Google and click on the first result. We recommend that you then save Facebook as a bookmark in your browser.»

(Min uth.)

Noen tilfeldig valgte kommentarer til artikelen:

«The new facebook sucks> NOW LET ME IN.»

«I just want to log in to Facebook - what with the red color and all? LOLLLOLOL!!!!!111»

En forvirret bruker er i alle fall ærlig:

«What have they done now. It's not simple enough for me to figure out.»

Lenke til kommentar
Jeg ser mye poteniale i denne:) God til enttbruk, liten og lett med god batteritid. god til film, musikk, nettsurinf (noe en minipc ikke er god til pga liten touchpad, skjermoppløsning og batteritid

God til film ? Sånn rent bortsett fra at alt av filmer må konverteres til passende format og overføres via itunes

Det jeg har erfart med konvertering til mp4 tar det en halv dag å konvertere en film.

Lenke til kommentar

Akkurat som på ipad får du ikke gjort alt en vanlig pc kan. Så hva skal man med chrome Os eller androud Os til pc når de ikkekan gjøre alt en pc kan?

Hva med de som ikke trenger å alltid kunne gjøre alt som er mulig med en laptop? Sitter jeg på toget og vil se en film, så trenger jeg ikke Windows (eller noe annet operativsystem for den saks skyld), og vil jeg lese en bok så er iPad perfekt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Akkurat som på ipad får du ikke gjort alt en vanlig pc kan. Så hva skal man med chrome Os eller androud Os til pc når de ikkekan gjøre alt en pc kan?

Du svarer ikke på spørsmålet

Hvilke begrensninger får man med Chrome OS ?

Hva med de som ikke trenger å alltid kunne gjøre alt som er mulig med en laptop? Sitter jeg på toget og vil se en film, så trenger jeg ikke Windows (eller noe annet operativsystem for den saks skyld), og vil jeg lese en bok så er iPad perfekt.

Gitt at boken eksisterer på passende format, samt at du har husket å konvertere filmen til passende format :)

Lenke til kommentar

Er det jeg prøver å få fram. Mange i tråden angriper ipad som om den ikke har livets rett fordi man kan gjøre alt den kan og mer på en pc til samme pris. Men når det er androud og ikke ipad så er det greit igjen for de som er kritisk til ipad. Dobbelmoral.

Ipad er perfekt på turer

Lenke til kommentar

Litt om Chrome OS:

En egen nisje

Som du nå skjønner er Google Chrome OS helt annerledes enn konvensjonelle operativsystemer, og rettet mot brukere som ikke skal bruke PC-en til noe tyngre enn å surfe på nettet. For jobbing med vanlige programmer eller spill vil du altså fremdeles trenge en vanlig datamaskin- en løsning med Chrome OS vil derfor ikke være valget for den som bare skal ha en eneste PC.

Kilde:

http://www.teknofil.no/wip4/detail.epl?id=41579

En pad/brett/netbook med Chrome OS vil med andre ord ha vesentlige begrensninger i forhold til f.eks iPad, og er mest beregnet på internettbruk da det kun skal kjøre webapps. (Hvis jeg har forstått dette riktig)

Her står det litt mer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Chrome_OS

Lenke til kommentar

Det jeg har erfart med konvertering til mp4 tar det en halv dag å konvertere en film.

Dette er én av mange ting som er svært irriterende med iphone. Selv med programmet "badaboom" som er det raskeste, går det bort veldig mye tid til å konvertere og stå i. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er vel fordi media helst skal komme fra iTunes, ikke fra andre kilder.

Desverre kan vi ikke kjøpe mye av det de kan i USA her til lands enda, men man kan jo håpe på at det løser seg snart.

Man kan jo skaffe seg amerikansk iTuneskonto, da åpnes det for ting og tang.

Dette er en av mange nazipolitikker fra Apple sin side. Du har ikke bare kjøpt maskinen, gjør du ikke som de vil stenger de av hele greia di. Det er det jeg misliker mest med iPod touch. Den har funksjon for film, spill og hele pakka, men dersom du ikke har brukt ytteligere penger og tid på Apple får du ikke utnyttet disse funksjonene. Det samme gjelder iPad.

Forrsten, hvis du vil lese en bok på toget anbefaler jeg deg å ta med deg en bok. Den koster til og med under fem tusen kroner. Helt sykt, sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...