Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Husk at dette er for å bringe bruk av data ut til massene. De teknisk kompetente vil som regel være skeptiske og vil gjerne fokusere på tekniske spesifikasjoner. Dette gir mannen i gata beng i, de vil bare bruke enheten raskt og enkelt samt at den bare fungerer uansett hva de installerer.

Tablet med windows 7? Ikke noen forskjell fra en netbook/bærbar maskin og den vil få de samme problemene som folk flest ikke klarer å løse selv.

Tablet med Android vil nok fungere, men vil folk flest ha det? Og hva kan det eventuelt tilby mannen i gata?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du velger et spisested, tar du da den med dårligere mat, spiselokaler, atmosfære, service osv eller en plass der du får alt dette til samme pris!

Når jeg velger spisested og er ute etter en virkelig god opplevelse ender jeg ikke rent sjeldent opp på steder som har én meny, uten særlige muligheter for tilpasninger eller modifikasjon; dette er tilstanden på svært mange toppsteder. Kokkene slipper å tenke på 60 forskjellige retter på samme kveld, til gjengjeld er de gjennomførte perfeksjonister på de 7-10 rettene som serveres. Lyder kjent?

Nei. Skal jeg sammenligne iPad med din analogi så blir vel det nærmeste at en dyr restaurant solgte Big Mac til 4x prisen av Mc Donalds. Bare at hvordan du spiser den, hva du putter på og hvordan du putter det på ikke er opp til deg :) Men selvfølgelig så smaker den jo som en Big Mac. Så hvis du kun er ute etter en dyr Big Mac, have at it boy!

Desutten så er gjeldene analogi veldig lite sammenlignbar. Hva som gjelder på kjøkkenet til kokken er ikke nødvendigvis like attraktivt på et teknologiprodukt. Og man må jo spørre seg hvor på denne tabletmenyen code-monkey kokkene har gjort noe som kan sammenlignes med dine "perfeksjonerte" retter. :D

Husk at dette er for å bringe bruk av data ut til massene. De teknisk kompetente vil som regel være skeptiske og vil gjerne fokusere på tekniske spesifikasjoner. Dette gir mannen i gata beng i, de vil bare bruke enheten raskt og enkelt samt at den bare fungerer uansett hva de installerer.

Tablet med windows 7? Ikke noen forskjell fra en netbook/bærbar maskin og den vil få de samme problemene som folk flest ikke klarer å løse selv.

Tablet med Android vil nok fungere, men vil folk flest ha det? Og hva kan det eventuelt tilby mannen i gata?

Selvfølgelig, men da har man jo kun faktoren med at de selger på navnet som andre utsjelte produkter som WESC og Skullcandy headset. Jeg ser det som at Apple prøver å spy ut mest mulig, fortest mulig før folk får muligheten til å velge i overlegne produkter. Desutten så tror jeg ikke det nødvendigvis er slik at folk ønsker seg en stor iPod/iPhone når de har en fra før. Om den er tålig til sitt bruk, eventuelt til prisen er jo subjektivt som alt annet. At de kommer til å selge mange, vel det er sikkert ikke umulig. At de kommer til å selge like mye som noen tror tviler jeg sterkt på.

Windows 7 har sine gode og dårlige sider. Skal du kun ha en dings til nettaviser, så er dette utrolig tungvindt. Skal du bruke den i stor skala til å avbelaste din laptop til møter, notater osv, så er valgmulighetene et pluss. Men forhåpentligvis blir det en blanding av media center og windows mobile. Omtrent som HTC sine senere mobiler.

Lenke til kommentar
jeg kommer aldri til å bruke ebøker. men kommer til å bruke ipod delen, safari og youtube mye på den

Musikk? Bærbar PC.

Safari? Bærbar PC.

Youtube? Bærbar PC.

Mer lagringsplass? Bærbar PC

Flere muligheter? Bærbar PC

Billigere? Bærbar PC

Musikk: ipad (enklere, tar mindre plass)

safari: ipad uten tvil (enklere å navigere og tar mindre plass)

youtube: Dedikert youtubeprogram på ipad

billligere? ipad er kjempebillig da. bærbare pcer til under 4k ekke no å skryte av

trenger ikke mer lagringsplass. er jo et tillegsprodukt

Lenke til kommentar

Brukervennlighet - iPad

Surfeopplevelse - iPad (ifølge de som har fått teste den en stund, og det er selv uten flash)

Sikkerhet - iPad

Stabilitet - iPad

Navigering - iPad

Design - iPad

Youtube - iPad

PDF - iPad

osv osv.

Det er nyttesløst å sammenligne helt forskjellige produkter. Finn heller ut hva iPad er og hva det er ment for.

Lenke til kommentar

Altså, jeg kan jo gjøre absolutt alt på en netbook som jeg kan gjøre på en iPad, jeg kan forsåvidt gjøre absolutt alt jeg kan gjøre på iPhone på en netbook, så hvorfor ikke skrote iPhonen min og kjøpe en 3210? Fordi det er enklere å dra med seg en iPhone enn en netbook. Hvorfor skal jeg ha en iPad? Fordi den er mer behagelig å bruke i mange situasjoner (antakelse, jeg har ikke prøvd en) enn en netbook. F.eks. så kan det være knotete å jobbe med diagrammer i OmniGraffle på en laptop med touchpaden, særlig om man er flere som samarbeider. Nå kommer OmniGraffle til iPad, og jeg gleder meg til å jobbe med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...