Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er nok god til surfing ja, men den mangler fortsatt Flash. Jeg bryr meg lite om hvorfor, fordi det uansett fortsatt er en mangel. Og selv om det har med problemer med at Flash klikker på OSX og kanskje iPhone OS, så ville jeg i det minste hatt muligheten. Det hadde ikke ødelagt å inkludert det, men at det var mulig å skru av og på i innstillinger, og at den stod som "av" som standard.

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja når du er såpass låst med produktet, manglene java som faktisk er viktig i vår surfeverden, og en mindre god oppløsning.

Oppløsningen sies å være så lav pga. at programmene på appstore skal kunne kjøres på enheten. 480x360 som er latterlig lav oppløsning. Dette går helt ok å forstørre opp til 1024 x 768. Men mer en det så hadde det blitt direkte stygt.

Lenke til kommentar
Ja når du er såpass låst med produktet, manglene java som faktisk er viktig i vår surfeverden, og en mindre god oppløsning.

Oppløsnigen er god den, for å være tablet.

Oppløsningen sies å være så lav pga. at programmene på appstore skal kunne kjøres på enheten. 480x360 som er latterlig lav oppløsning. Dette går helt ok å forstørre opp til 1024 x 768. Men mer en det så hadde det blitt direkte stygt.

Dette er feil. For det første vil jeg tro at tredjeparts-applikasjoner er noe den vil skalere opp før den renderer bildet, altså at det ikke blir strukket eller kornete. Og dette gjelder uansett ikke programmer som Safari eller andre programmer som følger med som standard, da disse er modifisert manuelt til iPadens oppløsning og skjermstørelse.

Dessuten har iPhone 480x320 pikslers oppløsning. På den skjermstørelsen på iPhone er dette ikke dårlig. Selvsagt kan det ikke konkurrere med HD2, men av mobilskjermer er det veldig lite som kan.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sier som så mange andre:

Virket som et kult konsept, og til og med noe jeg kunne tenkt meg og spare opp og skaffe meg. Digger gadgets, og denne hadde passet meg ypperlig - som en lekker liten laptop, bare uten tastaturet. Men den mangler jo helt vitale funksjoner som gjør den totalt uaktuell.

Jeg er forsåvidt ellers absolutt ingen Apple-fanboy, men etter at jeg måtte begynne å bruke noen Mac-er vi har på kontoret har jeg fått litt sansen for noen av løsningene Apple har kommet med. Men desverre er det ingen Apple-produkter ute i dag som etter min mening rettferdiggjør en stiv pris og en temmelig kjip brukervennlighet på noen punkter.

Lenke til kommentar
Jeg er spent på å se hvordan iPad gjør det i tester, når de begynner å dukke opp. :)

Tror den kommer til å ta alt som er jeg. Helt til MSI kommer med sin.

Om du snakker om den med Android så kan jeg ikke helt se de store fordelene. Det er ikke som om du kan spille mange Flash-spill på slike mobile OS uansett, fordi du ikke har noe ekte tastatur. Om du sammenligner hver enkelt applikasjon på Iphone OS med Android, og nå sier jeg hvor intuitivt ting er etc, så tror jeg Iphone OS er bedre for allmenheten.

Multitasking? Ja, greit nok, men det er nesten garantert å komme med Iphone OS 4.0.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Støtter ikke iPad Java? Det er etter min mening 100x viktigere enn Flash. Muligheten for mange til å hive den gamle stasjonære PCen med Windows XP på og heller kjøpe en iPad. Men om man ikke engang kan sjekke nettbanken med den så vil den ikke selge særlig godt.

Med mindre bankene kommer med egne nettbank-applikasjoner dog.

Lenke til kommentar
PL610: Javel, da velger jeg å kalle det iPad-propaganda. Jeg henger meg ikke såpass langt opp i denne debatten at jeg vil lese fem sider teknologisk vissvass om sammenhengen mellom datamakiner og biler (som jeg fant når jeg scrollet gjennom) klokken elleve om kvelden.

Da er jo argumentene dine fåfengt siden du ikke vet hva du argumenterer imot.

Du mener at jeg ikke vet hva en iPad er med mindre jeg leser om sammenhengen mellom biler og datamaskiner? ..what?

Endret av ArilC
Lenke til kommentar
Sjekker DNB Nor minibank nesten hver dag jeg. Er ikke app, den bare går inn på en mobilverson av nettbanken hvor man ikke trenger Java. :)
Men du trenger et SIM-kort. Ref DnbNor:

Bankene vurderer BankID på mobil som like sikkert som pålogging og identifisering/autentisering med ordinær BankID/passord og kodebrikke. Du kan fint bytte telefon, sertifikatet følger SIM- kortet og ikke mobiltelefonen.
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som aldri har hørt om HP TC 1100? For 7 år siden kom den, og forskjellen mellom denne og iPad er slående liten. Ingen utvikling hos Apple de siste årene, altså...

21058_1220569841545_1447905327_30669195_1081545_n.jpg

HP'en er overlegen iPad på de fleste områder, og den har til og med mulighet for utvidelse av minnet (regner jeg med, siden den støtter SD card). Viser bare hvor fantastisk nyskapende iPad er.

To ting slår meg, da..: Er det virkelig mono lyd på iPad'en? Og så står det at det ikke er Headphone plug, men det kan vel ikke stemme..?

Lenke til kommentar
HP'en er overlegen iPad på de fleste områder

Har du prøvd å bruke en av disse gamle HP-tabletene? Denne tabellen er – i tillegg til full av feil – selve kjernen i hvorfor man ikke blindt bør se på spesifikasjoner. Disse gamle tabletene er det mest ubrukelige jeg har vært borti, duger knapt til dørstopper. Brukergrensesnittet er håpløst, den fordømte pennen noe knot – osv.

For øvrig har iPad også mulighet for å få videoutgang. Lyden i den interne høyttaleren er mono om jeg husker rett – men høyttalerne du får bygd inn i sånne enheter er uansett så dårlige at det ikke har noen betydning.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Utrolig hvordan noen helt desperat MÅ "redde" folk fra i å kjøpe ett produkt. Og når Ipad blir lansert og selger millioner, noe jeg ikke tviler på, så er unnskyldningene at folk er dumme eller blindt elsker alt som står mac på, selv om det er dritt.

Men er jo litt morsomt når man har eksempler som det HanAndreTomaten kommer med. For større skivebom er det vel ikke mulig å komme med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...