Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Det hadde faktisk vært det samme uansett hvilken produsent som hadde kommet med det, men tilfeldigvis kom nå Apple på banen, og de tilpasser infrastrukturen sin til det as we speak.

Når det kommer til Apple, så har jo de en ekstremt lojal brukerbase, men selvsagt teller kvaliteten på produktene også, bare i mindre grad enn hos andre produsenter.

Det kan på mange måter sammenlignes med en genser fra WeSC, og en fra Cubus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PL610: Javel, da velger jeg å kalle det iPad-propaganda. Jeg henger meg ikke såpass langt opp i denne debatten at jeg vil lese fem sider teknologisk vissvass om sammenhengen mellom datamakiner og biler (som jeg fant når jeg scrollet gjennom) klokken elleve om kvelden.

Kramer: Forskjellen er at en Laptop er bærbar. Det er ikke en stasjonær. Selvfølgelig er iPad mindre og lettere, men forskjellen mellom stasjonær og bærbar er så mye større enn forskjellen mellom laptop og iPad. Dersom man ikke har en stasjonær kan man jo kjøpe en iPad, ja? Men en laptop får man så mye kraftigere og mer multifunksjonell til samme pris.

ER DET MULIG:O

steve sa at det er smart mobiler og laptoper. denne skal legges IMELLLOM. for de osm vil ha en liten sofamaskin til å surfe på aller ha med eg på reise men ikke vil ha en laptop med seg. Denne skal ikke erstatte en bærbar pc. denne er tillegsprodukt! vesentlig bedre å surfe på da du bare trykker på skjermen blandt annet

Lenke til kommentar
PL610: Javel, da velger jeg å kalle det iPad-propaganda. Jeg henger meg ikke såpass langt opp i denne debatten at jeg vil lese fem sider teknologisk vissvass om sammenhengen mellom datamakiner og biler (som jeg fant når jeg scrollet gjennom) klokken elleve om kvelden.

Da er jo argumentene dine fåfengt siden du ikke vet hva du argumenterer imot.

Lenke til kommentar
Ikke at den er treg, tvert imot, men "sykt raskt", til og med med "sykt" i kursiv, er å ta litt for hardt i.

Her har jeg tatt litt hardt i, ja. Det jeg tenkte på var primært hvor fort den renderer nettsider, men også følelsen av at den henger absurd godt med når man blar mellom sider i bøker; en helt annen opplevelse enn det meste annet som har skjedd. Spesielt kjapp rendering i Safari tror jeg kan være ekstremt viktig for å gjøre surfing til en «naturlig» opplevelse.

Lenke til kommentar
Det hadde faktisk vært det samme uansett hvilken produsent som hadde kommet med det, men tilfeldigvis kom nå Apple på banen, og de tilpasser infrastrukturen sin til det as we speak.

Når det kommer til Apple, så har jo de en ekstremt lojal brukerbase, men selvsagt teller kvaliteten på produktene også, bare i mindre grad enn hos andre produsenter.

Det kan på mange måter sammenlignes med en genser fra WeSC, og en fra Cubus.

Tror ikke den påstanden din har så mye hold i virkeligheten. Antall Apple fans må jo i såfall har økt det mangedobbelte siden iphone og ipod kom ut. Men alle disse nye fansen kjøpte jo produktene kun fordi det sto "Apple" på de og ikke fordi produktet tilfredstilte behovene deres. Selv har jeg gått fra 3-4 Sony Ericsson telefoner, innom HTC Touch Pro før at jeg havnet på en Iphone 3GS, og har sjelden vært så fornøyd med en telefon. Ja den har mangler, dårlig batteri, dårlig kamera, men totalt er det den beste telefonen jeg har hatt til nå.

Lenke til kommentar
Synes ArilC skrev det på en grei måte, men du fikk det kanskje ikke med deg? Er en grunn for at noen synes at 11" netbook er bedre enn en 17" gaming laptop, eller at stasjonær er bedre enn en laptop. Det kommer ann på hvordan man ønsker å bruke produktet, og hvilke behov man har. Forstår du ikke det så er det lite vi kan gjøre med det.

Er dette en spøk? Du anerkjenner at det finnes preferanser som gjør både 11" en netbook og en 17" laptop nyttige, men iPad er uten videre penger ut av vinduet – på tross av at mange av oss synes vi har både bruksområder og betalingsvilje? Om det er noen gruppering her som har hatt vanskelig for å forstå at forskjellige behov fører til forskjellige produkter er det laptop-forfektere, ikke iPad-fanatikere; jeg tror de færreste av oss er klare til å hive ut de bærbare maskinene våre.

Lenke til kommentar

Greia er at det ikke er teknologisk vissvass, det er konseptuelt "vissvass". Jeg anbefaler deg å lese det om du klarer å lese noe om en datamaskin som ikke handler om GhZ, GB, RAM, CPU og porter. Om du så His Steveness presentere iPad-en så la du kanskje merke til at han gang på gang understreket at "it's that easy". Det er DET som er poenget. Prøv å gi den data-analfabete onkelen din som knapt nok klarer å sende en SMS en iPhone og se hvordan han nærmest intuitivt forstår den, gi ham så en Nokia og se hvordan han krangler med den bare for å gjøre den enkleste ting, eller en PC med Windows, Ubuntu eller OS X og se hvordan han ikke umiddelbart forstår men må slåss med maskinen for å i det hele tatt sende en e-post. Det er DET som er poenget. Du finner ikke det revolusjonerende i spesifikasjonene, du finner det i brukergrensesnittet, i metaforene, i abstraksjonene, i konseptet. iPhone, iPod Touch og nå iPad er et paradigmeskifte i dataverdenen, kanskje på linje med overgangen til WIMP.

Lenke til kommentar
Synes ArilC skrev det på en grei måte, men du fikk det kanskje ikke med deg? Er en grunn for at noen synes at 11" netbook er bedre enn en 17" gaming laptop, eller at stasjonær er bedre enn en laptop. Det kommer ann på hvordan man ønsker å bruke produktet, og hvilke behov man har. Forstår du ikke det så er det lite vi kan gjøre med det.

Er dette en spøk? Du anerkjenner at det finnes preferanser som gjør både 11" en netbook og en 17" laptop nyttige, men iPad er uten videre penger ut av vinduet – på tross av at mange av oss synes vi har både bruksområder og betalingsvilje? Om det er noen gruppering her som har hatt vanskelig for å forstå at forskjellige behov fører til forskjellige produkter er det laptop-forfektere, ikke iPad-fanatikere; jeg tror de færreste av oss er klare til å hive ut de bærbare maskinene våre.

Hæh? Og hvordan kom du frem til dette? Er jo AKKURAT det jeg sier, at det finnes preferanser som gjør 11" netbooks, 17" laptops og ipad nyttige!

EDIT: Så nå at jeg henviste til feil person i ett innlegg lengre opp. slik at du misforsto meg. Tar avstand fra ArilC :p

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
alle har forskjellige behov. noen trenger ikke ipad og er happy med å ha en netbook.

mens andre trenger et lett alternativ i sofakroken til nettsurfing. det er her ipad kommer inn:) til tyngre oppgaver bruker man pcen.

Absolutt.. Har akkurat selv bestilt en Multicom Compal NBLB2, men tror nok jeg bestiller en Ipad når den kommer. Ser perfekt ut for sofaen.

Lenke til kommentar
Ikke at den er treg, tvert imot, men "sykt raskt", til og med med "sykt" i kursiv, er å ta litt for hardt i.

Her har jeg tatt litt hardt i, ja. Det jeg tenkte på var primært hvor fort den renderer nettsider, men også følelsen av at den henger absurd godt med når man blar mellom sider i bøker; en helt annen opplevelse enn det meste annet som har skjedd. Spesielt kjapp rendering i Safari tror jeg kan være ekstremt viktig for å gjøre surfing til en «naturlig» opplevelse.

Nå kan det være jeg er litt "blendet" av at jeg har hatt iPhone i over 2 år, og at den er raskere enn de fleste andre telefoner, og at derfor er ikke ytelsen på vanlige oppgaver på iPad veldig imponerende for meg lenger. :)

Men som sagt så har ikke iPad noe spesielt gode spesifikasjoner. Men jeg antar grunnen til at den er så rask som den er, er god optimalisering fra Apple sin side. Noe annet hadde uansett ikke blitt akseptert, både pga. ryktet til Apple, og fordi de har jo gjort alt selv. OS, software og hardware.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tror ikke den påstanden din har så mye hold i virkeligheten. Antall Apple fans må jo i såfall har økt det mangedobbelte siden iphone og ipod kom ut. Men alle disse nye fansen kjøpte jo produktene kun fordi det sto "Apple" på de og ikke fordi produktet tilfredstilte behovene deres.

Ting forandrer seg over tid. For 8-10 år siden, var ikke Apple veldig populær. De er både flink på markedsføringsdelen, og får mange nye kunder. Det jeg imidlertid snakker om, er allerede etablerte Apple-kunder. For eksempel siden de er fornøyd med det de har fra Apple til nå, vil de være langt mindre kritisk til nye produkter, selv om disse kanskje ikke har samme standarden som resten.

Videre er jo Apple et enormt attraktivt og "kult" merke å ha, så det er garantert ganske mange som kjøper, nettop på grunn av det. Dette var noe jeg så i siste året på VGS, da alle jentene som hadde laptop (med unntak av én), hadde produkter fra Apple. Hos guttene som gjerne tenkte mer på ytelse, hva som er mest praktisk og passende for dem, fremfor design og merke, gikk det i forskjellige Windowsbaserte PC-er.

Selv har jeg gått fra 3-4 Sony Ericsson telefoner, innom HTC Touch Pro før at jeg havnet på en Iphone 3GS, og har sjelden vært så fornøyd med en telefon. Ja den har mangler, dårlig batteri, dårlig kamera, men totalt er det den beste telefonen jeg har hatt til nå.

Jeg har og vært innom en del mobiltelefoner før jeg kom til Apple og iPhone, og kjenner meg igjen i historien din. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tror ikke den påstanden din har så mye hold i virkeligheten. Antall Apple fans må jo i såfall har økt det mangedobbelte siden iphone og ipod kom ut. Men alle disse nye fansen kjøpte jo produktene kun fordi det sto "Apple" på de og ikke fordi produktet tilfredstilte behovene deres.

Ting forandrer seg over tid. For 8-10 år siden, var ikke Apple veldig populær. De er både flink på markedsføringsdelen, og får mange nye kunder. Det jeg imidlertid snakker om, er allerede etablerte Apple-kunder. For eksempel siden de er fornøyd med det de har fra Apple til nå, vil de være langt mindre kritisk til nye produkter, selv om disse kanskje ikke har samme standarden som resten.

Videre er jo Apple et enormt attraktivt og "kult" merke å ha, så det er garantert ganske mange som kjøper, nettop på grunn av det. Dette var noe jeg så i siste året på VGS, da alle jentene som hadde laptop (med unntak av én), hadde produkter fra Apple. Hos guttene som gjerne tenkte mer på ytelse, hva som er mest praktisk og passende for dem, fremfor design og merke, gikk det i forskjellige Windowsbaserte PC-er.

Apple har en sterk merkevare ja, men det er selvsagt en grunn til det. De har levert gode produkter i flere år (om enn endel skvip på 90-tallet) som folk har ønsket å bruke. Jeg hadde selv en selvbygd PC som dualbootet Windows og diverse linuxdistroer for noen år siden, men når jeg begynte å studere så kjøpt jeg en Macbook. Jeg kan ikke helt huske beveggrunnene for det, mulig det rett og slett var et innfall, men jeg har ihvertfall aldri sett meg tilbake. For det første så er selve maskinen ganske flott sammenlignet med de fleste tilsvarende maskiner fra andre produsenter, både estetisk og praktisk. For det andre så er OS X, for meg, et mye mer behagelig miljø å jobbe i. Jeg har en helt annen arbeidsflyt i OS X enn hva jeg hadde i Windows og Linux. Så ikke tro at grunnen til at folk velger seg datamaskiner fra Apple er at Apple er kult. Det har kanskje litt å si at maskinene faktisk ikke ser ut som skranglekasser, estetikk er faktisk viktig, men vel så viktig er det at det er stabile maskiner med et bra arbeidsmiljø som krever minimalt med vedlikehold, antivirus og konfigurering.

Men joda, det er også sant at mange av oss er fanboys, eller, jeg vet ikke om jeg vil kalle apple-enusiaster for fanboys. Noen er sikkert det, men de fleste av oss er kravstore brukere/konsumenter som ikke tar til takke med alt mulig skrot som andre produsenter kan finne på å levere til markedet. Om Apple leverte halvferdig skrot så ville de fått høre det, også fra oss entusiaster. Men det er det en stund siden de har gjort.

Lenke til kommentar
Så ikke tro at grunnen til at folk velger seg datamaskiner fra Apple er at Apple er kult. Det har kanskje litt å si at maskinene faktisk ikke ser ut som skranglekasser, estetikk er faktisk viktig, men vel så viktig er det at det er stabile maskiner med et bra arbeidsmiljø som krever minimalt med vedlikehold, antivirus og konfigurering.

Jeg kan tro det jeg vil. Min tanke er fri!

Fra spøk til revolver. Man bør skille mellom førstegangsvelgere og personer som kjøper Apple igjen, fordi de genuint er fornøyd med systemet. Når det gjelder førstnevnte, spesielt hos jenter, er jeg rimielig sikker på at utseende og eplelogoen har mye å si for mange.

Men joda, det er også sant at mange av oss er fanboys, eller, jeg vet ikke om jeg vil kalle apple-enusiaster for fanboys. Noen er sikkert det, men de fleste av oss er kravstore brukere/konsumenter som ikke tar til takke med alt mulig skrot som andre produsenter kan finne på å levere til markedet. Om Apple leverte halvferdig skrot så ville de fått høre det, også fra oss entusiaster. Men det er det en stund siden de har gjort.

Noen er selvsagt fanboys, men det finnes jo også windows-fanboys, HTC-fanboys, for å ikke snakke om alle konsoll-fanboysene. Jeg skrev jo nettop det at Apple i mange år nå har levert gode produkter, men jeg bare sier at jeg synes at iPad er under gjennomsnittet for Apple.

Selv passer forresten ikke OSX for meg, men det er egentlig bare pga. jeg er aktiv PC-spiller. Ellers tror jeg at Apple og OSX (selvsagt med litt tilvenning) hadde passet bra for meg, for eksempel til studieperioden. Men da hadde det blitt for eksempel MacBook Pro, og ikke en iPad.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...