Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den nye prosessoren på én GHz gjør applikasjonene kjappe, ifølge Weintraub. Særlig applikasjoner som allerede eksisterer til iPhone. Han mener at kart er blant tingene som tar seg bra ut på 1024x768-skjermen, særlig med «street view».

WOW!!! én HEL gigahertz? DETTE ER HELT SYKT! Dette er revolusjonerende for teknologien, en maskin med en hel gigahertz!!!

..HVORFOR er alle så blinde? Denne har overhodet ingenting en bærbar PC ikke har.

dette er ikke en bærbar pc. dette er en mellomting. når skal du få det inn i huet?

Lenke til kommentar
WOW!!! én HEL gigahertz? DETTE ER HELT SYKT! Dette er revolusjonerende for teknologien, en maskin med en hel gigahertz!!!

Nå finnes det jo mer ved en prosessor enn antall megaherz, blant annet er det interessant at denne har vært utviklet in-house hos Apple, i tett samarbeid med software-teamet. Når alle rapporter i tillegg tilsier at iPad er sykt rask kan ting fort bli interessant.

Lenke til kommentar
Den nye prosessoren på én GHz gjør applikasjonene kjappe, ifølge Weintraub. Særlig applikasjoner som allerede eksisterer til iPhone. Han mener at kart er blant tingene som tar seg bra ut på 1024x768-skjermen, særlig med «street view».

..HVORFOR er alle så blinde? Denne har overhodet ingenting en bærbar PC ikke har.

dette er ikke en bærbar pc. dette er en mellomting. når skal du få det inn i huet?

Hva så at det er en mellomting? Den er fortsatt møkk i forhold til en bærbar PC, så dens bruksområde er lik null. Selv om den er en mellomting betyr det ikke at den er noe vits å ha så lenge det finnes bedre alternativer.

Lenke til kommentar

En bærbar PC kan gjøre de samme tingene og masse til, men det er ikke poenget. For eksempel liker jeg dårlig å lese noe på senga fra en laptop, men på en tablet er saken en helt annen. Nettaviser ved frokostbordet er også noe herk på en laptop. Å sende en laptop rundt i familieselskaper for å vise bilder er en keitete løsning. Og så videre.

Lenke til kommentar
Så du betaler seks hundre dollar for en avis og et fotoalbum med andre ord?

I tillegg til en hel masse annet, ja.

Jeg har allerede maskiner (3 macer i leiligheten min for øyeblikket) som kan gjøre akkurat de samme oppgavene på en eller annen mer eller mindre tilfredsstillende måte, men jeg har tro på at iPad kan gjøre noen av de bedre, og det er jeg villig til å betale noen kroner for.

Lenke til kommentar
nei, betaler 500 dolalr for en multimediamaskin til visning av bilder, spill, video, nettsurfing og mer:)

windows 7 på en tablet er ikke bra, du må for det meste bruke en penn og ikke fingre: http://www.engadget.com/2010/02/01/eros-ta...nt-strictly-me/

derfor har ipad eget os blandt annet siden slike masiner krever eget OS for å virke optimalt

Man betaler for noe man får i en bærbar PC altså? Du bare gjentar deg selv. Alt du ramser opp får man jo på en laptop! At det er en "mellomting" har da ingenting å si. Jeg kan hente en pappeske og fylle den med hundemøkk for så å kalle det for en mellomting mellom en CD-spiller og en iPod. Det er overhodet ingen grunn til at den er nyttig.

Bilder? Oi, ny oppfinnelse fra Apple. BILDER!

Video? samme som over.

Nettsurfing? Gratulerer, dette var nyskapende.

Spill? PÅ 1 GHZ? Hah.

Lenke til kommentar
Jeg så på det, men gadd ikke lese fem sider med applepropaganda. Kan du ikke bare fortelle meg et argument for å ikke bruke en bærbar PC istedet?

Det er ikke "applepropaganda", det er en forklaring på hva dette produktet er ment som og hvilke funksjoner det skal dekke.

Vær så snill å les i allefall den siste linken. Kanskje du får en aha-opplevelse.

Det hadde faktisk vært det samme uansett hvilken produsent som hadde kommet med det, men tilfeldigvis kom nå Apple på banen, og de tilpasser infrastrukturen sin til det as we speak.

Lenke til kommentar

ok, hvorfor ha en bærbar pc når du har en stasjonær pc? du kan gjøre mer kraftigere ting på en pc som en ærbar ikke takler like bra. blir akkurat det samme.

ipad er lettere å ta med seg en en laptop.

samme diskusjonen fant sted da de bærbare pcene kom. folk bablet om at det var liten vits i da man hadde pc.

Bilder? Oi, ny oppfinnelse fra de bærbare pcene. BILDER!

Video? samme som over.

Spill? PÅ bærbar? Hah

skjønner?

Lenke til kommentar

PL610: Javel, da velger jeg å kalle det iPad-propaganda. Jeg henger meg ikke såpass langt opp i denne debatten at jeg vil lese fem sider teknologisk vissvass om sammenhengen mellom datamakiner og biler (som jeg fant når jeg scrollet gjennom) klokken elleve om kvelden.

Kramer: Forskjellen er at en Laptop er bærbar. Det er ikke en stasjonær. Selvfølgelig er iPad mindre og lettere, men forskjellen mellom stasjonær og bærbar er så mye større enn forskjellen mellom laptop og iPad. Dersom man ikke har en stasjonær kan man jo kjøpe en iPad, ja? Men en laptop får man så mye kraftigere og mer multifunksjonell til samme pris.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Nå finnes det jo mer ved en prosessor enn antall megaherz, blant annet er det interessant at denne har vært utviklet in-house hos Apple, i tett samarbeid med software-teamet. Når alle rapporter i tillegg tilsier at iPad er sykt rask kan ting fort bli interessant.

Alle rapporter tilsier vel ikke at den er sykt rask? Rask er den nok, men etter det jeg har sett av disse "Hands on"-testene, så er den omtrent like rask som min 3GS. Det er også logisk, siden den også har høyere oppløsning (og derfor er litt tyngre å drive). Man ser med en gang smålagg når man går fra portrett til landskap, og når man åpner en applikasjon, starter en video, går tilbake til homescreen etc.

Ikke at den er treg, tvert imot, men "sykt raskt", til og med med "sykt" i kursiv, er å ta litt for hardt i.

Men jeg er helt enig i at frekvens har veldig lite å si egentlig. :) Se bare på Intel. Deres Pentium D-serie kom vel opp i 3,6-3,8 GHz stock, men kommer ikke i nærheten av ytelsen til en C2D eller i3/i5/i7 på f.eks. 2,5 GHz.

• Liker 1
Lenke til kommentar
En bærbar PC kan gjøre de samme tingene og masse til, men det er ikke poenget. For eksempel liker jeg dårlig å lese noe på senga fra en laptop, men på en tablet er saken en helt annen. Nettaviser ved frokostbordet er også noe herk på en laptop. Å sende en laptop rundt i familieselskaper for å vise bilder er en keitete løsning. Og så videre.

Synes Kramer skrev det på en grei måte, men du fikk det kanskje ikke med deg? Er en grunn for at noen synes at 11" netbook er bedre enn en 17" gaming laptop, eller at stasjonær er bedre enn en laptop. Det kommer ann på hvordan man ønsker å bruke produktet, og hvilke behov man har. Forstår du ikke det så er det lite vi kan gjøre med det.

nei, betaler 500 dolalr for en multimediamaskin til visning av bilder, spill, video, nettsurfing og mer:)

windows 7 på en tablet er ikke bra, du må for det meste bruke en penn og ikke fingre: http://www.engadget.com/2010/02/01/eros-ta...nt-strictly-me/

derfor har ipad eget os blandt annet siden slike masiner krever eget OS for å virke optimalt

Man betaler for noe man får i en bærbar PC altså? Du bare gjentar deg selv. Alt du ramser opp får man jo på en laptop! At det er en "mellomting" har da ingenting å si. Jeg kan hente en pappeske og fylle den med hundemøkk for så å kalle det for en mellomting mellom en CD-spiller og en iPod. Det er overhodet ingen grunn til at den er nyttig.

Bilder? Oi, ny oppfinnelse fra Apple. BILDER!

Video? samme som over.

Spill? PÅ 1 GHZ? Hah.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...