Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

A+ update my ass. Jeg har fremdeles 20 punkter å slå alvorlig ned på selv etter updaten.

Så du har 20 punkter å slå ned på, etter en update som ennå ikke er lansert og ei heller spesifisert? Det er ikke verst! :cool:

Geir :)

Jeg tenkte på 4.0 updaten som kommer. For dere som vil se de tingene som jeg ikke helt liker med iphone så ta en titt her

Så kjekt da. Dere med Windows Mobile blir vel uansett i et enda mindre mindretall nå som Microsoft har sagt at WM7 ikke kommer før 2011, og da er Android og Iphone OS så langt forbi at de aldri klarer å ta det igjen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A+ update my ass. Jeg har fremdeles 20 punkter å slå alvorlig ned på selv etter updaten.

Så du har 20 punkter å slå ned på, etter en update som ennå ikke er lansert og ei heller spesifisert? Det er ikke verst! :cool:

Jeg tenkte på 4.0 updaten som kommer. For dere som vil se de tingene som jeg ikke helt liker med iphone så ta en titt her

Så kjekt da. Dere med Windows Mobile blir vel uansett i et enda mindre mindretall nå som Microsoft har sagt at WM7 ikke kommer før 2011, og da er Android og Iphone OS så langt forbi at de aldri klarer å ta det igjen. :)

Så det Apple lager i tidsperioden 2010 til 2011 klarer ikke Windows å lage like bra fordi de ikke slipper ut et mobiloperativsystem i mellomtiden? Gir mening.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Hvor i all verden har du fått det ifra? Link..?

Noen spår en annen fremtid:

http://wmpoweruser.com/?p=12484

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Ja, som du linker så har Apple 14% vekst mens RIM og WM har mindre. Google har en enorm vekst på 26%, så jeg skjønner ikke helt hva du leser ut fra grafene. Du har et tilnærmet religiøst forhold til HTC og Windows Mobile, så du får gjerne da et tunnelsyn, men hva kan jeg gjøre med det. Før jeg først skulle ha meg iPhone 3G så sammenlignet jeg den lenge med andre telefoner. Samme igjen med 3GS hvor jeg sammenlignet med HTC Hero, men syntes at iPhone var en så god brukeropplevelse at jeg ville fortsette. Hver sin smak.

De som forøvrig fortsatt hater Apple for å ikke ha med Flash kan følge med på det Chris Pirillo sier for tiden.

Lenke til kommentar

Ja, som du linker så har Apple 14% vekst mens RIM og WM har mindre. Google har en enorm vekst på 26%, så jeg skjønner ikke helt hva du leser ut fra grafene. Du har et tilnærmet religiøst forhold til HTC og Windows Mobile, så du får gjerne da et tunnelsyn, men hva kan jeg gjøre med det. Før jeg først skulle ha meg iPhone 3G så sammenlignet jeg den lenge med andre telefoner. Samme igjen med 3GS hvor jeg sammenlignet med HTC Hero, men syntes at iPhone var en så god brukeropplevelse at jeg ville fortsette. Hver sin smak.

De som forøvrig fortsatt hater Apple for å ikke ha med Flash kan følge med på det Chris Pirillo sier for tiden.

Tror ikke salget til WM blir dårligere etter wm7 kommer. Om det blir en sukksess, så blir det spennende. De vil lede i utgangen av 2010, og WM vil øke mange prosent i 2011 om det nye OS`et blir bra. Men jeg har troen på at android tar hele kaka om bare noen år. Noe som de flestse analytikere og tror.

Jeg har alltid hørt at wm skal slippe WM7 i 2010. Så er spent på om du har noe referanse på det motsatte som du sa ?

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Ikke noe annet enn at jeg følger tech-entusiaster på twitter som sier at WM7 har blitt utsatt til 2011. Ganske mange som har sagt det.

Det er ikke lenger noen grunn for folk som jobber med "business" å velge WM foran Android eller Iphone OS. Faren min gikk fra WM -> Iphone OS og er knallfornøyd. Samme kan helt sikkert sies om folk som har gått over til Android.

MEN OT! :)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Tja. Linkene er mange.

http://www.digi.no/833308/total-forvirring...indows-mobile-7

http://www.digi.no/832806/windows-mobile-7...er-forst-i-2011

http://www.pcworld.com/article/186716/wind...until_2011.html

LG er de eneste jeg fant i farten som påstår at det kommer i år.

http://wmpoweruser.com/?p=12229

En demo derimot er det mulig at kommer i år.

http://blogs.zdnet.com/gadgetreviews/?p=11705

Ellers kan det jo hende at Microsoft i kjent stil gjør en vista og lanserer et uferdig produkt :)

Lenke til kommentar

wmpoweruser og wmexpert har ved flere ganger sagt at wm7 kommer til sommeren, og skal i hvertfall være på markedet på høsten. Vi får se hva microsoft sier på mobile world congress 2010 nå i februar. Vil tro vi får se hva wm7 innebærer der og..

ps. Ingen kan bekfrete at winmo 7 kommer ut i 2011, da ingen vet det enda.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Poenget er vel at du ikke vet om denne updaten løser noen av dine 20 ankepunkter? Kanskje løser den de fleste av dem. (De som er os-relaterte og ikke hardware-ting.) Er det da en A+ oppdatering?

Lenke til kommentar

<At flash er ustabilt på mac-plattformen er så sin sak, det er fortsatt en ulempe å ikke ha flash, det er ganske mye på nett som bruker flash. Og er det så mange som hater apple pga det? Personlig kan jeg ikke akkurat si jeg hater apple fordi de har gitt ut et suboptimalt produkt.

AtW

Lenke til kommentar

Det ble en gang påpekt at PC'er er så godt som det eneste produktet folk kjøper og faktisk aksepterer at de får motorstopp med jevne mellomrom. Tenk deg at du kjøpte en helt ny bil, og visste at etter 6 måneder var sjansen stor for at du ville stoppe mitt i rushtrafikken med jevne mellomrom...

Tenk deg nå videre at bilfabrikken sa at "Vi har funnet en viktig kilde til disse motorstoppene, og inntil produsenten har fikset den så kommer vil til å levere bilen uten." Anta at produsenten hadde patent på produktet og dermed enerett på å levere det, men ikke gadd å rette det opp for det angitte bilmerket. Ville du klandret bilfabrikken for å gi deg en suboptimal bil?

Det kan hende at noen finner Flash så viktig at de heller velger et produkt som er "suboptimalt" på et annet område for å få en fungerende versjon av Flash. Eventuelt lever med motorstoppene. Jeg vet ikke. Selv foretrekker jeg at bilen starter og går noenlunde stabilt. Det er min egen holdning: Så langt har jeg ikke brukt Flash i noen websider jeg har laget for kunder, men det gjør meg ikke nødvendigvis nøytral i sakens anledning.

Lenke til kommentar

Mye på nettet bruker flash, men store sider har for lenge siden laget egne versjoner for iPhone og andre mobile enheter uten flash. Som sagt så er dette et mye større problem for Adobe enn for Apple. Når Apple ikke shipper iPhone og iPad med flash, men med støtte for HTML5 så gir det nettsideutviklere et incentiv til å om ikke skrote flash så i hvert fall å lage versjoner av nettsider uten flash.

Lenke til kommentar
Det ble en gang påpekt at PC'er er så godt som det eneste produktet folk kjøper og faktisk aksepterer at de får motorstopp med jevne mellomrom. Tenk deg at du kjøpte en helt ny bil, og visste at etter 6 måneder var sjansen stor for at du ville stoppe mitt i rushtrafikken med jevne mellomrom...

Tenk deg nå videre at bilfabrikken sa at "Vi har funnet en viktig kilde til disse motorstoppene, og inntil produsenten har fikset den så kommer vil til å levere bilen uten." Anta at produsenten hadde patent på produktet og dermed enerett på å levere det, men ikke gadd å rette det opp for det angitte bilmerket. Ville du klandret bilfabrikken for å gi deg en suboptimal bil?

Det kan hende at noen finner Flash så viktig at de heller velger et produkt som er "suboptimalt" på et annet område for å få en fungerende versjon av Flash. Eventuelt lever med motorstoppene. Jeg vet ikke. Selv foretrekker jeg at bilen starter og går noenlunde stabilt. Det er min egen holdning: Så langt har jeg ikke brukt Flash i noen websider jeg har laget for kunder, men det gjør meg ikke nødvendigvis nøytral i sakens anledning.

Aksepterer folk det? Jeg aksepterer ihvertfall ikke PCer som henger seg opp med jevne mellomrom. Ikke i disse dager, når man fint kan få en helt stabil PC.

Analogi eller ikke analogi, Apple har utmerkert godt muligheten til å la folk slå på flash om de ønsker. Det blir det samme som mange andre features her, det framstilles som et enten/eller problem, mens i realiteten kunne det vært en funksjon man kunne slått på og av. Og hvorfor er det relevant hvem jeg vil klandre? Er produktet suboptimalt, så er det det, for meg som bruker er det i praksis irrelvant hvem som har skylda, funker det ikke så funker det ikke, og det er en ulempe.

AtW

Lenke til kommentar

Men hadde det vært en bil, og bilfabrikken hadde levert det med, så var det de som hadde fått klagene. Og klager hadde de fått, selv om det var en funksjon du kunne slå av. Hadde iPhone/iPad hatt Flash, var det Apple som hadde fått klager over å levere ustabile produkter, uansett hvor mye det var Adobes skyld. Så lenge Adobe tydeligvis ikke gidder å ta problemet på alvor, er boikott den beste måten Apple kan rette søkelyset på problemet, og få plassert ansvaret der det hører hjemme.

De som synes flash er så viktig at de kan tenke seg det selv om det kræsjer fra tid til annen får da velge en annen plattform.

Lenke til kommentar

For en del er dette korrekt, men for personer som ikke kan veldig mye med PC, så blir det det samme. Etter min erfaring er det ganske mange personer som kan finne på å levere inn PCer, eller ringe support, bare fordi PCen klikket en gang.

Problemet her er ikke at windows-brukere aksepterer at PCen klikker, men kombinasjonen av at det er en total nulltoleranse for dette på Apple-produkter, sammen med at Flash er så dårlig og ustabilt på OSX og iPhone OS. Her tror jeg at både Apple og Adobe må ta skylden, og det beste hadde vært om de hadde løst problemene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Men hadde det vært en bil, og bilfabrikken hadde levert det med, så var det de som hadde fått klagene. Og klager hadde de fått, selv om det var en funksjon du kunne slå av. Hadde iPhone/iPad hatt Flash, var det Apple som hadde fått klager over å levere ustabile produkter, uansett hvor mye det var Adobes skyld. Så lenge Adobe tydeligvis ikke gidder å ta problemet på alvor, er boikott den beste måten Apple kan rette søkelyset på problemet, og få plassert ansvaret der det hører hjemme.

De som synes flash er så viktig at de kan tenke seg det selv om det kræsjer fra tid til annen får da velge en annen plattform.

Det er ikke verre enn å ha det av som default. Og jeg gjentar igjen, hva som er best for apple som bedrift på sikt er ikke min prioritet, min prioritet er opplevelsen som konsument, som konsument får jeg ikke flash, uansett hvem sin skyld det er, og uansett om det er del i en større plan fra Apples side.

AtW

Lenke til kommentar
Apple har utmerkert godt muligheten til å la folk slå på flash om de ønsker. Det blir det samme som mange andre features her, det framstilles som et enten/eller problem, mens i realiteten kunne det vært en funksjon man kunne slått på og av.

At du ser det sånn oppsummerer ganske greit hvorfor du rister på hodet av en del av Apples beslutninger, og tilsvarende hvorfor en del andre applauderer disse valgene. Å inkludere Flash-mulighet ville være som å slippe gjennom programmer som ikke følger Apples HIG (Human Interface Guidelines); selv om det ikke direkte er Apples feil ville de dårlige erfaringene føre til en middelmådig brukeropplevelse.

Apple velger å konsentrere seg om den delen av markedet som legger stor vekt på brukeropplevelsen, men mindre vekt på å ha mulighet til å gjøre alle mulige justeringer. Mange har en lei tendens til å misforstå dette med å rette seg mot ett segment av markedet og opplever det som en stor feil når akkurat de ikke er segmentet produsenten sikter seg inn på.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de legge inn ustabil flash når adobe ikke klarer å lage noe skikkelig og utnytte apple sitt grensesnitt?

"apple-sjefen var heller ikke nådig i sin omtale av Adobe. Steve mente at Adobe var late og lite villige til å gjøre endringer. Han hevdet at Adobe hadde et stort potensiale, men de gjør ingenting ut av de mulighetene Apple gir dem. Adobe har fortsatt ikke fått sin programvare over i Apples moderne utviklingsmiljø som ble introdusert i 2001 (Cocoa) og selskapet benytter fortsatt APIer helt tilbake til Mac OS Classic.

Steve uttalte også at Apple overhodet ikke støtter Flash og grunnen er at programvaren er ustabil. Hvis en Mac-kræsjer, er grunnen som regel Adobe sin ustabile Flash-programvare.

Ingen vil bruke Flash, verden flytter seg til HTML5

uttalte Steve Jobs og vi kan ikke være mer enige."

mac1.no/artikkel/8748/jobs-adobe-er-late-google-er-ikke-snille

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...