Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

De som tester legger vekt på helhetsinntrykket til en vare. Dvs. at de tester en vare for almennheten, og ikke for enkeltpersoner f.eks. En test trenger ikke å være objekttiv som vi alle vet, men når alle tester tilsier det samme, ja da kan begynne å tenke litt. Det som er litt merkelig er at mange applefans som ikke klarer å se at en av deres produkter er dårligere en andre, selv når de blir banket i samtlige tester? Nå tenker jeg generelt sett og ikke individuelt sett.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AtW: Det er din subjektive oppfatning. Og den sitter sikkert så dypt at jeg ikke skal prøve å ta den fra deg. Men jeg er altså uenig.

Jeg skal som sagt prøve når vi får en i hus. Da skal jeg måle skrivehastigheten også. Nå skal det vel sies at jeg stort sett skriver like fort som jeg klarer å tenke ut hva det er jeg ønsker å skrive. Men det er en annen sak...

Geir :)

Lenke til kommentar
De som tester legger vekt på helhetsinntrykket til en vare. Dvs. at de tester en vare for almennheten, og ikke for enkeltpersoner f.eks. En test trenger ikke å være objekttiv som vi alle vet, men når alle tester tilsier det samme, ja da kan begynne å tenke litt. Det som er litt merkelig er at mange applefans som ikke klarer å se at en av deres produkter er dårligere en andre, selv når de blir banket i samtlige tester? Nå tenker jeg generelt sett og ikke individuelt sett.

Er det bare meg her, eller har han et veldig bra poeng?

Lenke til kommentar
AtW: Det er din subjektive oppfatning. Og den sitter sikkert så dypt at jeg ikke skal prøve å ta den fra deg. Men jeg er altså uenig.

Jeg skal som sagt prøve når vi får en i hus. Da skal jeg måle skrivehastigheten også. Nå skal det vel sies at jeg stort sett skriver like fort som jeg klarer å tenke ut hva det er jeg ønsker å skrive. Men det er en annen sak...

Geir :)

Selvfølgelig, det er jo gjerne ikke så lett å objektivt si hvilket redskap som total sett er best for en gitt (relativt kompleks) oppgave. Du kan godt prøve å ta den fra meg, jeg har skiftet mening før jeg, men jeg kan dog ikke garantere at du lykkes :)

AtW

Lenke til kommentar

Det er nok ikke bare deg som synes det, men han har ikke et bra poeng. De aller, aller fleste "Applefans" (sic) vet at HTC HD2 er en mobiltelefon med mye, mye bedre spesifikasjoner enn iPhone 3GS. Men, til gjengjeld, så eier "Applefans" (det ser ut til at du bruker uttrykket om alle som eier en iPhone) en iPhone fordi de liker iPhonen. De har ikke kjøpt iPhonen fordi det var det billigste valget (en person som har penger nok til å ta seg råd til en iPhone har penger nok til å kjøpe en HD2), de har ikke kjøpt iPhonen fordi de har lest spesifikasjonene og funnet ut at den er teknologisk overlegen, de har kjøpt iPhonen fordi det er den telefonen de har lyst på. Du må gjerne si at dette er fordi de bare kjøper ting med eplelogo på, men det er på ingen måte sant! De har kjøpt, og beholdt, fordi de liker telefonen. Eplemerket gjør ikke at folk kjøper produktet, det gjør at de blir kjent med produktet.

Det er selvfølgelig at en kjent produsent selger flere telefoner enn en ukjent produsent, og at ja, Apple selger en andel av telefonene sine fordi telefonene laget av dem, men dersom Apple hadde sluppet en telefon som ikke oppfylte folk sitt behov, hadde heller ikke telefonen vært en av de mest brukte (om ikke den mest brukte?) gjennom tidene. Se bare på MacBook Air; hvor mange ser du av de?

Lenke til kommentar

Det er nok ikke bare deg som synes det, men han har ikke et bra poeng. De aller, aller fleste "Applefans" (sic) vet at HTC HD2 er en mobiltelefon med mye, mye bedre spesifikasjoner enn iPhone 3GS. Men, til gjengjeld, så eier "Applefans" (det ser ut til at du bruker uttrykket om alle som eier en iPhone) en iPhone fordi de liker iPhonen. De har ikke kjøpt iPhonen fordi det var det billigste valget (en person som har penger nok til å ta seg råd til en iPhone har penger nok til å kjøpe en HD2), de har ikke kjøpt iPhonen fordi de har lest spesifikasjonene og funnet ut at den er teknologisk overlegen, de har kjøpt iPhonen fordi det er den telefonen de har lyst på. Du må gjerne si at dette er fordi de bare kjøper ting med eplelogo på, men det er på ingen måte sant! De har kjøpt, og beholdt, fordi de liker telefonen. Eplemerket gjør ikke at folk kjøper produktet, det gjør at de blir kjent med produktet.

Det er selvfølgelig at en kjent produsent selger flere telefoner enn en ukjent produsent, og at ja, Apple selger en andel av telefonene sine fordi telefonene laget av dem, men dersom Apple hadde sluppet en telefon som ikke oppfylte folk sitt behov, hadde heller ikke telefonen vært en av de mest brukte (om ikke den mest brukte?) gjennom tidene. Se bare på MacBook Air; hvor mange ser du av de?

Jeg tenkte heller litt mer mot det som jeg nevnte om testere og resultater av generelle tester for allmenheten, ikke om hvorfor de kjøper varen. Det er det mange applefolk som ikke klarer å se virkeligheten og mener at de som tester ikke har vært objektive nok, og at testene er bare tull. Tar ikke alle over en kam, men har opplevd at det er ganske mange her som ender opp i denne kategorien.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar
Jeg tenkte heller litt mer mot det som jeg nevnte om testere og resultater av generelle tester for allmenheten, ikke om hvorfor de kjøper varen. Det er det mange applefolk som ikke klarer å se virkeligheten og mener at de som tester ikke har vært objektive nok, og at testene er bare tull. Tar ikke alle over en kam, men har opplevd at det er ganske mange her som ender opp i denne kategorien.

For min del virker det mer sannsynelig at du har et religiøst forhold til HTC enn at noen av de som forholder seg positive til iPaden har et religiøst forhold til Apple. Du påstår at tester er det eneste som har noe å si for hvorvidt et produkt er bedre enn et annet produkt, og jeg har aldri motsagt det. I en objektiv test burde HTC HD2 score bedre enn iPhone 3GS, fordi den innehar vesentlig bedre tekniske spesifikasjoner. Forskjellen er at jeg innser at tester er så godt som urelevant for hvorvidt folk liker produktet, og at du ikke gjør det. De aller fleste bryr seg ikke om spesifikasjoner, de bryr seg om løsninger som oppfyller deres behov.

Lenke til kommentar

For min del virker det mer sannsynelig at du har et religiøst forhold til HTC enn at noen av de som forholder seg positive til iPaden har et religiøst forhold til Apple. Du påstår at tester er det eneste som har noe å si for hvorvidt et produkt er bedre enn et annet produkt, og jeg har aldri motsagt det. I en objektiv test burde HTC HD2 score bedre enn iPhone 3GS, fordi den innehar vesentlig bedre tekniske spesifikasjoner. Forskjellen er at jeg innser at tester er så godt som urelevant for hvorvidt folk liker produktet, og at du ikke gjør det. De aller fleste bryr seg ikke om spesifikasjoner, de bryr seg om løsninger som oppfyller deres behov. Ser heller ikke bort for at Iphone 4G eller hva den kommer til å hete, slår hd2 på fremtidige tester.

Hehe, ser at jeg kan fremstå som om htc eller hd2 skulle vær en religion. Men jeg er bare ute etter å ta noen av de som bestemt mener at deres produkt er best, selv om det blir tatt i samtlige tester osv. Jeg var og en htc touch hd fan. Denne slo jo og iphone. Men når 3gs kom + oppdatert OS, så slo den HD på testene. Da var jeg mann nok til å innrømme at ja.. 3gs er bedre generelt sett. Den var uhyre rask og hadde fått mange nye funksjoner som kom godt med for appleforbrukere. Men de trofaste applekundene ser du aldri at mange av de inrømmer at andre produkter er bedre en deres. Det er jo klart at brukeropplevelsen for forbrukerene teller og med her. Men det er her testerene skal avgjør hva som er bra for forbrukerene. Det er derfor vi har folk som tester ulike produkter i dagens samfunn.

Jeg vil og nevne at jeg ikke missliker apple som selskap. Jeg har selv Ipod touch 16gb og Ipod shuffle. Førstnevnte er ikke i bruk lenger så lenge jeg har min hd2 da..

Endret av hax2010
Lenke til kommentar
Jeg har selv Ipod touch 16gb og Ipod shuffle. Førstnevnte er ikke i bruk lenger så lenge jeg har min hd2 da..

Nei. Umulig. Du har faktisk Apple produkter og kan fortsatt kritisere dem?? Umulig, jeg sier deg. Umulig!!!

Hadde nano 1gb og før jeg fikk touch, om du ikke tror meg så jaja. Ipoder er faktisk de beste musikkspillerene som er på markedet pr. idag. Så jeg skammer meg ikke for å gå rundt med de beste.

Det er bare Iphonen som smartmobil som jeg ikke er noe begeistret for i det hele tatt, samt at jeg heller ikke likte Ipad. Utenom det så har jeg overhode ikke noe imot andre produkter. Har ikke vært borti mac mye, så har aldri komt med noe kritikk mot denne heller.

Om du lurer på grunnen for jeg ikke liker Iphone, så kan du ta en titt her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=15077916

Endret av hax2010
Lenke til kommentar
Eg er skap-Apple-bruker. Eg har en Touch men eg gjemmer den godt unna når eg har besøk. Og eg glemmer den ofte igjen når det først er gjemt. Har andre MP3 spillere som er mer brukervennlige som eg heller bruker.

Hvordan er denne maskinen som et alternativ til iPad? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518886

vekt: 7,2 kg. dvs ikke veldig vendlig å ha i fanget :p

går heller ikke på batteri. bortsett fra det mener JEG den er bedre på alle måter.

likte denne her tableten jeg, bortsett fra at det er HP. sånn iPaden skulle vært, og den skulle hatt osx

Endret av Markelure
Lenke til kommentar

Vel, det er jo da snakk om å vurdere mot forskjellige bruksområder.

Ser kjøkkenmaskin blir nevnt lenger opp her. God ide, men der er den eg linket til bedre. E-bokleser? Da er vel strengt tatt en Kindle eller iRex Liad bedre. Musikkavspiller? Ehm. iPod? Surfemaskin i sofaen? Tja, jo, men da vil eg påstå at et tastatur fort vil bli savnet, og så støtter den ikke flash(og mye på nettet i dag er flash). En liten surfemaskin å ha stående i stua eller på soverommet? Da er vel strengt tatt enten en billig laptop eller den eg linket til bedre.

Men den har sikkert sine bruksområder, og garantert ei kundegruppe og to, men personlig ser eg ikke hvordan den klarer å utfylle de behovene eg evnt trenger å finne noe til :)

Lenke til kommentar
Vel, det er jo da snakk om å vurdere mot forskjellige bruksområder.

Ser kjøkkenmaskin blir nevnt lenger opp her. God ide, men der er den eg linket til bedre. E-bokleser? Da er vel strengt tatt en Kindle eller iRex Liad bedre. Musikkavspiller? Ehm. iPod? Surfemaskin i sofaen? Tja, jo, men da vil eg påstå at et tastatur fort vil bli savnet, og så støtter den ikke flash(og mye på nettet i dag er flash). En liten surfemaskin å ha stående i stua eller på soverommet? Da er vel strengt tatt enten en billig laptop eller den eg linket til bedre.

Men den har sikkert sine bruksområder, og garantert ei kundegruppe og to, men personlig ser eg ikke hvordan den klarer å utfylle de behovene eg evnt trenger å finne noe til :)

Det som er poenget er jo at den greia du linket til, Kindle, iRek Liad, billig laptop, tastatur osv kun har et par bruksområder. Mens iPad er alt i et. Også uenig at Kindle er bedre enn iPad.

Lenke til kommentar
likte denne her tableten jeg, bortsett fra at det er HP. sånn iPaden skulle vært, og den skulle hatt osx

Hadde iPad'en hatt OSX hadde det åpnet seg langt flere muligheter med en gang.

Eg ser teknisk sett ikke noe problem med iPad'en. Den er kanskje litt for Mac-aktig, men det er en subjektiv vurdering. Problemet kommer til OS'et. OS'et den kjører kan eg leve med på en liten dings som iPhone eller iPod Touch, men ikke på en litt større dings. Da blir det for snevert.

Det som er poenget er jo at den greia du linket til, Kindle, iRek Liad, billig laptop, tastatur osv kun har et par bruksområder. Mens iPad er alt i et. Også uenig at Kindle er bedre enn iPad.

Har en billig laptop færre muligheter en iPad? Dette må du gjerne utdype :)

Lenke til kommentar
[...]Surfemaskin i sofaen? Tja, jo, men da vil eg påstå at et tastatur fort vil bli savnet, og så støtter den ikke flash(og mye på nettet i dag er flash). En liten surfemaskin å ha stående i stua eller på soverommet? Da er vel strengt tatt enten en billig laptop eller den eg linket til bedre.

Jeg ville valgt en iPad.

Jeg vil såldes også minne om at om man føler man vil mangle et fysisk tastatur har man mulighet for å kjøpe en tastatur "docking" som tilbehør.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

keyboard_dock_1_20100127.jpg

Som undertegnede har fremlagt tidligere i tråden vil også iPad dekslet kunne fungere som et godt underlag når man skal skrive ol.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

case_5_20100127.png

I følge presentasjonen til Steve er skjermtastaturet et "full-size" tastatur jeg vil derfor tro at det å skrive er det minste problemet.

e: leif

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...