Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor lenge tror du det tar til noen finner et sikkerhetshull og bakdører til den?

Siden operativsystemet allerede er i versjon 3, og Apple har kontrollen med 3.partsapplikasjonene som selges til den, kan nok det ta sin tid. Så langt har vel de eneste virusene rammet jailbreak'ede versjoner hvor folk laster ned applikasjoner annet sted fra, og de kan skylde seg selv for å sjanse på det...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

* Ikke noe mas med å holde programvare oppdatert og sikkerheten i orden.

 

Hvor lenge tror du det tar til noen finner et sikkerhetshull og bakdører til den?

 

Fort håper jeg. Eneste grunnen til at jeg kanskje kommer til å kjøpe denne er at det totalitære dikatorstyret som er innebygd i iPaden, blir hacket bort fra min iPad slik at jeg kan hva jeg vil med den. Eventuelt at alle andre konkurrenter ikke er bedre på de viktige bruksområdene jeg skal ha en til.

Lenke til kommentar
Tipper Asus med andriod banker Ipaden i støvlene på samtlige tester jeg, men Ipaden vil være mer populær. Hvorfor? Jo fordi det er et epplemerke påd en.

 

Høres det ut som jeg har et poeng her? akkuratt som hd2 vs 3gs det.

 

Eller for at folk faktisk gidder å bruke iPad eller 3GS?

Lenke til kommentar
Tipper Asus med andriod banker Ipaden i støvlene på samtlige tester jeg, men Ipaden vil være mer populær. Hvorfor? Jo fordi det er et epplemerke påd en.

 

Høres det ut som jeg har et poeng her? akkuratt som hd2 vs 3gs det.

 

Eller for at folk faktisk gidder å bruke iPad eller 3GS?

 

Og hva om det da hadde vært et epplemerke på Asusen eller hd2`n ? Da hadde vel hele USA runket

Lenke til kommentar
Hvor lenge tror du det tar til noen finner et sikkerhetshull og bakdører til den?

Siden operativsystemet allerede er i versjon 3, og Apple har kontrollen med 3.partsapplikasjonene som selges til den, kan nok det ta sin tid. Så langt har vel de eneste virusene rammet jailbreak'ede versjoner hvor folk laster ned applikasjoner annet sted fra, og de kan skylde seg selv for å sjanse på det...

 

Geir :)

 

Det blir som å aldri forlate det tilsynelatende trygge huset hvor mor bestemmer alt fordi du kan bli kidnappet og holdt for løsepenger av Al Qaida!

Lenke til kommentar
Tipper Asus med andriod banker Ipaden i støvlene på samtlige tester jeg, men Ipaden vil være mer populær. Hvorfor? Jo fordi det er et epplemerke påd en.

 

Høres det ut som jeg har et poeng her? akkuratt som hd2 vs 3gs det.

 

Eller for at folk faktisk gidder å bruke iPad eller 3GS?

 

Og hva om det da hadde vært et epplemerke på Asusen eller hd2`n ? Da hadde vel hele USA runket

 

Tror nok ikke det hadde kommet eplemerket på et produkt som er så lite brukervennlig :)

Lenke til kommentar
Tipper Asus med andriod banker Ipaden i støvlene på samtlige tester jeg, men Ipaden vil være mer populær. Hvorfor? Jo fordi det er et epplemerke påd en.

 

Høres det ut som jeg har et poeng her? akkuratt som hd2 vs 3gs det.

 

Eller for at folk faktisk gidder å bruke iPad eller 3GS?

 

Og hva om det da hadde vært et epplemerke på Asusen eller hd2`n ? Da hadde vel hele USA runket

 

Tror nok ikke det hadde kommet eplemerket på et produkt som er så lite brukervennlig :)

 

Syns jeg hadde hørt steve jobs da når han skulle vist frem produktet.. hadde blitt noe helt annet da ja. Hva om hd2 hadde hatt et epplemerke da?

 

Liten smakebit på brukervennligheten til HD2 vs Iphone 3Gs:

 

litt utenom topic. Dette er bare for å poengtere at det mest populære ikke er det beste.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar
Tipper Asus med andriod banker Ipaden i støvlene på samtlige tester jeg, men Ipaden vil være mer populær. Hvorfor? Jo fordi det er et epplemerke påd en.

 

Høres det ut som jeg har et poeng her? akkuratt som hd2 vs 3gs det.

Nei, det høres ikke ut som om du har et poeng – det høres ut som om du ikke har tatt poenget med kvalitative forskjeller. Hver gang noen nevner at brukeropplevelsen på Apples produkter er suveren kommer det en eller annen tulling som sier «den er låst til iTunes!», «den støtter ikke Flash!», «Asus sin variant er raskere» eller noe annet. Det er i og for seg helt greie innvendinger, mange er mindre nøye på brukeropplevelsen om det gir de Flash-støtte og en litt raskere telefon, for eksempel. Problemet kommer når disse menneskene insisterer på at alle andre skal legge samme vekt på disse innvendingene.

 

Her er reklamebildet av HTC HD2:

htc-hd2.jpg

Ser du ikke hvor fantastisk rotete det ser ut? Et lass av ikoner i forskjellige størrelser som kjemper om oppmerksomheten, mange forskjellige overflater i designet og det er et salig sammensurium av knapper nederst. Andre kan sikkert mene at dette ser ut som en rask telefon med mange megapiksler i kameraet – for meg ser det ut som et lite gjennomtenkt produkt, som primært er et resultat av det teknologien har muliggjort – ikke at man nyttiggjør seg teknologi for å skape bedre brukeropplevelser.

Lenke til kommentar
Tipper Asus med andriod banker Ipaden i støvlene på samtlige tester jeg, men Ipaden vil være mer populær. Hvorfor? Jo fordi det er et epplemerke påd en.

Ikke fordi det er et eplemerke på den, men fordi den gjør det "folk flest" ønsker at den skal gjøre på en brukervennlig måte. Bedre å ha 90% av funksjonaliteten 90% av brukerne trenger, enn å streve for å få med de 10% som bare de siste 10% trenger.

 

Det folk sliter med å forstå er at når PC'er går over til å bli pads så blir de etterhvert husholdningsmaskiner. Da lager man dem som man lager husholdningsmaskiner. Enkle og brukervennlige. Min brødrister rister brød. Punktum. Min TV kommer med to fjernkontroller: En med ørten dusin knapper som de fleste hi tech fjernkontroller der ute (sikkert en som kan slå på brødristeren også), og en lite rund steinformet en som bare har tre knapper: Av på, program opp og ned, og volum opp og ned. 90% av tiden er det bare de tre knappene jeg trenger...

 

Jeg var på besøk hos en kamerat i USA for noen år siden. Hans gamle far bodde hos dem, og han skjønte lite av moderne teknologi. Vaskemaskinen deres hadde et LCD-display, og to knapper. Den ene for å slå av og på, og en for å velge program. De hadde lagt inn et prgram som het "Dad", og det bruke han når han skulle vaske sitt tøy. Ikke noe kryptiske programinstillinger og temperaturvalg, bare Dad. Dermed kunne han vaske sitt eget tøy og slapp å spørre dem om å sette på maskinen.

 

Så enkle skal gode husholdningsapparater være. Det har Apple skjønt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Tipper Asus med andriod banker Ipaden i støvlene på samtlige tester jeg, men Ipaden vil være mer populær. Hvorfor? Jo fordi det er et epplemerke påd en.

 

Høres det ut som jeg har et poeng her? akkuratt som hd2 vs 3gs det.

 

Eller for at folk faktisk gidder å bruke iPad eller 3GS?

 

Og hva om det da hadde vært et epplemerke på Asusen eller hd2`n ? Da hadde vel hele USA runket

 

Tror nok ikke det hadde kommet eplemerket på et produkt som er så lite brukervennlig :)

 

Syns jeg hadde hørt steve jobs da når han skulle vist frem produktet.. hadde blitt noe helt annet da ja. Hva om hd2 hadde hatt et epplemerke da?

 

Liten smakebit på brukervennligheten til HD2 vs Iphone 3Gs:

 

litt utenom topic. Dette er bare for å poengtere at det mest populære ikke er det beste.

mmmmmnei, fremdeles ikke brukervennlig nok. Den kjører jo windoze for svingende ;)

Lenke til kommentar
Hvordan blir dette med 3G? Blir slik at du kjøper en bundet til Telenor eller Netcom også må du betale for det du bruker slik som på en mobil?

Litt uvisst enda, men det ser ut til at Apple.no kommer til å selge iPad, da må du skaffe abonnement på egen hånd.

Hva teleoperatørene kommer til å gjøre angående subsidiering gjenstår å se.

 

Men uansett må man betale for datatrafikk via 3G, men mange abonnementer har mye inkludert eller helt fri datatrafikk.

På WIFI betaler du ingenting, selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...