Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Apple tv er absolutt moden for oppgradering, selv venter jeg med å kjøpe ipad fordi jeg ønsker å bruke den som ren underholdningsdings og ønsker å kunne styre min digitale mediasamling fra den uten å være nødt å konvertere filer til iTunes-vennlig format. Med appen Infuse 3, som ble lansert igår, er det nesten på plass men fortsatt en del ting som mangler, som f.eks støtte for FLAC og DTS over AirPlay. Jeg regner med at årsaken til at det ikke er kommet ligger i begrensninger satt hos Apple.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, min ipad mini (ikke retina) er blitt så treg og ubrukelig at jeg vurderer å benytte garanti/reklamasjon på den... Ting som funker dårlig:

-treg å laste inn facebook

-linker i safari mp jeg trykke 3-4-5 ganger på for at den skal reagere

-youtube (både i safari og appen) tåler ikke lengre å spole, får bare feilmelding

Og det er stort sett safari, youtube og facebook jeg bruker:/

Ipadden gikk fra å være den beste tekonlogi-dingsen jeg har vært borti, til å være fette ubrukelig, og ett irritasjonsmoment! Nå bruker jeg kun min lumia 1520 til alt!

Lenke til kommentar

Ok, min ipad mini (ikke retina) er blitt så treg og ubrukelig at jeg vurderer å benytte garanti/reklamasjon på den... Ting som funker dårlig:

-treg å laste inn facebook

-linker i safari mp jeg trykke 3-4-5 ganger på for at den skal reagere

-youtube (både i safari og appen) tåler ikke lengre å spole, får bare feilmelding

Og det er stort sett safari, youtube og facebook jeg bruker:/

Ipadden gikk fra å være den beste tekonlogi-dingsen jeg har vært borti, til å være fette ubrukelig, og ett irritasjonsmoment! Nå bruker jeg kun min lumia 1520 til alt!

Interessant at du har tenkt å forsøke å levere den inn. Noe uvanlig når det er software som er problemet kanskje, men siden det er umulig å gå tilbake til ios 7 så har du kanskje en sak. Hvorvidt garantien dekker dette er høyst usikkert, men du har jo forsåvidt reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven å falle tilbake på. Lurer på om det har noen betydning at du selv installerte oppdateringen.

Hold oss oppdatert er du snill :) Er spent på å vite om du når frem med kravet.

Lenke til kommentar

Jepp, siste oppdateringa.

Jeg har bevisst unngått dette med min Mini (1) siden iOS8 har hatt så mye bugs og problemer og min 5s har vært helt loka siden jeg gikk opp fra iOS7. Får du tilbake pengene på garanti eller reklamasjon pga. OS oppdatering blir jeg sterkt overasket, men på den annen side er det jo Apple som hindrer deg i å nedgradere så du må holde oss oppdatert :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Solgte min Air idag 16GB wifi for 2500,- grei pris syntes jeg. Har idag bestilt Air 2 16GB fra Lefdal da jeg har god erfaring med dem og de hadde den på lager. Ser ingen skriver erfaring fra Air2 men skriver gjerne en brukererfaring etter jeg mottar den til uken.

Jeg vurderer å bytte ut min Air med en Air 2 selv, men har ikke klart å finne noen rasjonell grunn til å gjøre det ... :p Hva er grunnen til at du ønsker å oppgradere? :)

Lenke til kommentar

Solgte min Air idag 16GB wifi for 2500,- grei pris syntes jeg. Har idag bestilt Air 2 16GB fra Lefdal da jeg har god erfaring med dem og de hadde den på lager. Ser ingen skriver erfaring fra Air2 men skriver gjerne en brukererfaring etter jeg mottar den til uken.

Jeg vurderer å bytte ut min Air med en Air 2 selv, men har ikke klart å finne noen rasjonell grunn til å gjøre det ... :p Hva er grunnen til at du ønsker å oppgradere? :)

Nei er vel ikke noen rasjonell grunn egentlig men er fristet av vekt og størrelse selv om det er marginalt men allikevel merker jeg god forskjell fra min Sony Z2 til min Air. En annen ting er ram som er oppgradert jeg har irritert meg enkelte ganger at Air fryser/legger ned nettsider ved belastning. Fingeravtrykksensor er også veldig positivt kontra å skrive inn koder hele tiden. Neste punkt er vel også greit at den nye prosessoren yter nesten 50% bedre med tanke på tyngre 3D spill som kommer fremover.Da å legge 1500,- ekstra for en ny ipad Air 2 ble en vurdering jeg aksepterte. Endret av Jada-jada
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei er vel ikke noen rasjonell grunn egentlig men er fristet av vekt og størrelse selv om det er marginalt men allikevel merker jeg god forskjell fra min Sony Z2 til min Air. En annen ting er ram som er oppgradert jeg har irritert meg enkelte ganger at Air fryser/legger ned nettsider ved belastning. Fingeravtrykksensor er også veldig positivt kontra å skrive inn koder hele tiden. Neste punkt er vel også greit at den nye prosessoren yter nesten 50% bedre med tanke på tyngre 3D spill som kommer fremover.Da å legge 1500,- ekstra for en ny ipad Air 2 ble en vurdering jeg aksepterte.

Ok. Det med vekt er definitivt viktig. Men i følge Wikipedia var forskjellen bare rundt 30 gram. Stemmer det? Jeg var nesten klar for å kjøpe jeg, frem til jeg fant ut det. Vekt er viktigere for meg enn tykkelse. (Den er tynn nok nå Apple!), og en merkbar redusering av vekten kan være avgjørende for meg, som alltid har ipaden "naken" og aldri bruker stativ eller lignende. Ipad Air 1 var allerede en massiv forbedring her, men den kan fortsatt bli lettere.

Ytelsen og touch ID-en er kult nok, men er ikke nok for meg personlig. Men jeg har full forståelse for at du oppgraderer :)

Lurer på hva neste iPad vil ha jeg.

Lenke til kommentar

Madammen har gått fra iPad Air 32GB WiFi + 4G / LTE over til iPad Air 2 64GB WiFi + 4G / LTE, selv har jeg faset ut iPad fullstendig nå som jeg har iPhone 6 Plus, ser ikke lenger behovet for noe nettbrett. Jeg er av den gode, gamle skolen som drar fram den bærbare, blir aldri helt komfortabel med nettbrett bortsett fra på bussen til og fra jobb.. Og der gjør 6 Plus nyttet nå.

Hva skal man si om iPad Air 2 vs Air? Den er tynnere, noe jeg personlig ikke syntes har så fryktelig mye å si og inntil jeg får tak i nytt Smart Case fra Apple så bruker madammen det samme Apple Smart Case RED (skinn) som hun hadde til iPad Air så den blir jo da i praksis like tykk.. Men det veier mindre, noe som alltid er positivt.

Den største og beste forandringen er at gleppa mellom glasset og skjermen er borte, det var noe som irriterte meg veldig med iPad Air, den hadde nesten et litt plastikk og "hul" følelse når du tok på skjermen, dette er borte med Air 2 som gir en merkbar økning i kvalitetfølelse.

Alt er naturligvis kraftigere og bedre, uten at vi merker så fryktelig mye til dette enda. Men Touch ID er som alltid utrolig kjekt å ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...