Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg var skeptisk til ipad en lang stund. Jeg tenkte at bærbar pc var bedre, og jeg så ikke helt bruksområdet. I sommer så vant jeg derimot en ipad. Da begynte jeg å bruke den, og jeg har elsket den fra dag 1. Bærbar PC brukes mindre. Jeg vil ikke si at ipad er bedre enn en bærbar pc, men ipad er så mye lettere å ha med seg, man kan ha mange artige apper på den osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg var skeptisk til ipad en lang stund. Jeg tenkte at bærbar pc var bedre, og jeg så ikke helt bruksområdet. I sommer så vant jeg derimot en ipad. Da begynte jeg å bruke den, og jeg har elsket den fra dag 1. Bærbar PC brukes mindre. Jeg vil ikke si at ipad er bedre enn en bærbar pc, men ipad er så mye lettere å ha med seg, man kan ha mange artige apper på den osv.

 

Hvis du generelt befinner deg på steder med god internettilgang, kan du bare bruke en fjernstyringsapp for å fjernstyre en PC. Jeg bruker kun iPad mini til jobb, og de gangene jeg trenger noe på PC så splashtop-er jeg inn på en stasjonær PC som står hjemme. Med Windows 8 funker det faktisk veldig greit.

 

Forstår jo det. Men det dere sier over er at icloud-backup ikke er godt nok. Ergo "må" man bruke andre metoder. Bare irriterer meg at Apple ikke klarer å få til den utrolig nyttige funksjonen knirkefritt, spesielt når de kontrollerer hele systemet selv. (Software og hardware)

 

Er ikke helt der sakens kjerne ligger. Backen i seg selv er det ikke noe galt med, det er gjenopprettings/oppdateringsmetoden som er problemet. Gjør du det på enheten selv så blir det som å operere på seg selv, mens når PCen styrer saken er iPaden lagt i narkose og slipper å gjøre noe. Da kan den legge inn alt helt fra bunn og opp uten å måtte kjøre systemet som faktisk gjør det.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

En funksjon som har gått under radaren for mange er peer-to-peer Airplay med iOS 8 og Apple TV 3gen med FW 7.0. DVS at du kan bruke Airplay til en Apple TV uten at de er koblet til samme nettverk. Jeg nærmest løpte og kjøpte en Apple TV + Kanex HDMI->VGA adapter da jeg hørte det, for endelig å kunne få trådløs tilkobling til prosjektor på jobb. Funker fint.

Lenke til kommentar

En funksjon som har gått under radaren for mange er peer-to-peer Airplay med iOS 8 og Apple TV 3gen med FW 7.0. DVS at du kan bruke Airplay til en Apple TV uten at de er koblet til samme nettverk. Jeg nærmest løpte og kjøpte en Apple TV + Kanex HDMI->VGA adapter da jeg hørte det, for endelig å kunne få trådløs tilkobling til prosjektor på jobb. Funker fint.

 

Kult. Men jeg kan vel fortsatt ikke bruke 3Gen til å streame nrk til ipaden og sende det til Apple tv trådløst?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

En funksjon som har gått under radaren for mange er peer-to-peer Airplay med iOS 8 og Apple TV 3gen med FW 7.0. DVS at du kan bruke Airplay til en Apple TV uten at de er koblet til samme nettverk. Jeg nærmest løpte og kjøpte en Apple TV + Kanex HDMI->VGA adapter da jeg hørte det, for endelig å kunne få trådløs tilkobling til prosjektor på jobb. Funker fint.

Kult. Men jeg kan vel fortsatt ikke bruke 3Gen til å streame nrk til ipaden og sende det til Apple tv trådløst?

 

 

Tror det skal funke; den er iallefall i stand til at iPaden er kobla til wifi med internettilgang mens den sender til Apple TV, og da bruker den WiFI to ganger (noe den ikke gjør med 3G)

Lenke til kommentar

Har også lyst på AppleTV mye pga. av denne funksjonaliteten. Men Airplay støttes ikke på 2010 MBPen mi og iPad Mini(1), kun på iPhone 5S samt at Apple ikke har giddet å oppgradere AppleTV så jeg føler jeg kjøper et veldig gammelt og tildels utdatert produkt.

 

Gi meg AppleTV 3.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...