Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The iPad... The iPad does not support multitasking. It will only be able to run one app at a time. Anyone who wasn't planning on buying the iPad, please leave."

"Don't worry. You can play on my netbook" :p

Uansett hva man mener om iPad, så må man synes den videoen var fantastisk morsom! :D

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Why Isn’t Adobe Flash on the iPhone, iPod, iPad?

Flash devours resources on OS X, hasn’t been re-engineered for efficiency with mobile processors, and is generally un-fucking-stable.

The #1 reason I finally upgraded to Snow Leopard was so that I could finally sandbox that POS Flash plugin to keep it from crashing my entire browser when it decided it wanted to take its crap-coated little ball and go home. I applaud Google for crafting Chrome to keep Flash from ruining your afternoon, too.

That’s why posts like this one on the Flash Blog make me laugh – but not because they’re getting sympathy from me, but because they’re making themselves look like jackasses. I can show you the exact same screenshot on my desktop when Flash crashes within Safari.

Blaming Apple for Adobe Flash’s shortcomings is like blaming a chair for breaking after you put an elephant on it.

Even in a (well written) post on Adobe’s behalf, John Nack admits to throwing paltry resources at the development of Flash on OS X. What’s the iPhone OS based on? The same underpinnings as OS X. Why on God’s Green Earth would Apple want to put a power-hungry, knowingly-unstable, development-starved platform onto any one of their devices? This isn’t Apple’s problem – it’s Adobe’s.

I’m not going to argue that Flash should be open source – it’s still somewhat of a browser-based standard, and I’m grateful that it’s taken us to where we are today. That’s not the drum I’m beating. I would say that HTML 5 has a fighting chance to supplant Flash, however.

The moment Adobe throws some time and attention into their Flash Player on Apple’s various platforms – with actual use cases and demonstrations on how much better it behaves – then I’d expect Apple to concede and let Flash run within the Safari app. I don’t need Flash anywhere else, thank you. AIR apps are awesome on the desktop, but part of the iPhone’s power is control of the App Store (a controlled consumer experience – which even Joe Hewitt admits to being a good one).

I don’t see Adobe making any other moves to rectify the situation – beyond whining.

Adobe needs to stop blaming Apple for its own shortcomings AND apologize for all the times I lost my work because Flash Player took down the entire Web browser session. ;)

I have zero empathy for the plights of shitty software – no matter how big the company that codes it might be. Have you taken a look at the desktop UI of any Adobe program? It’s beyond non-standard on either Windows or OS X. Apparently, they have always believed that “UI” was short for “Ugly Interface.”

…and you REALLY think this is Apple’s problem?

Just because Flash can conceivably run on a mobile device DOESN’T MEAN IT SHOULD.

What’s most funny about this iPhone / Flash argument (to me) is that the very same people who complain about short battery life are the VERY SAME PEOPLE who demand that power-hungry software should be on the device they expect to last longer than an hour. Unbelievable.

Adobe: make Flash better.

http://chris.pirillo.com/why-isnt-adobe-fl...hone-ipod-ipad/

Slutt med Flash-sytinga.

Lenke til kommentar

Du vet at apple bare driter ut seg selv med å ikke inkludere et såpass viktig program? Alle som ikke er blinde, ser jo at det slår tilbake på seg selv.

What’s most funny about this iPhone / Flash argument (to me) is that the very same people who complain about short battery life are the VERY SAME PEOPLE who demand that power-hungry software should be on the device they expect to last longer than an hour. Unbelievable.

For en idiot. Ja han har noe rett der, men igjen så driter han ut iphone. Da jeg som har HD2 kan surfe i timesvis med flash!

Endret av HDlover
Lenke til kommentar
Du vet at apple bare driter ut seg selv med å ikke inkludere et såpass viktig program? Alle som ikke er blinde, ser jo at det slår tilbake på seg selv.

For en idiot. Ja han har noe rett der, men igjen så driter han ut iphone. Da jeg som har HD2 kan surfe i timesvis med flash!

Jeg tror du glemte å lese artikkelen. Det nevnes TYDELIG at Flash yter helt rævva i OSX og derfor får man det ikke med Iphone OS.

HD2 har et OS basert på Windows CE, som er Windows. Må ikke blande epler med bananer her.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg tror du glemte å lese artikkelen. Det nevnes TYDELIG at Flash yter helt rævva i OSX og derfor får man det ikke med Iphone OS.

HD2 har et OS basert på Windows CE, som er Windows. Må ikke blande epler med bananer her.

Igjen så er jo dette da synd for Appleforbrukere.

Lenke til kommentar

Two wrongs doesn't make a right, som mann sier...

Have you taken a look at the desktop UI of any Adobe program? It’s beyond non-standard on either Windows or OS X. Apparently, they have always believed that “UI” was short for “Ugly Interface.”

Photoshop er en drøm å jobbe i grunnet det enkle og tilgjengelige brukergrensesnittet. Tydelig at Apple-heads tror "UI" betyr "overpynta dritt"!

Men, dåg, enig at dette ikke er Apple sitt problem. DVS, det er vel strengt tatt Apple sitt problem, men det er ikke deres ansvar. Flash er et Adobe produkt, og det er ingen andre en Adobe sin feil om det sliter/ikke eksisterer.

Endret av mbergersen
Lenke til kommentar
Den 3G versjonen, må man ha et simkort i for å kunne surfe på 3G nettet?

Jupp. Men man må ikke. Man kan velge. Det blir således microSIM og ikke vanlige SIM-kort. Ifølge Telenor, er det ikke noe problem å skaffe slike kort.

Jeg venter og kjøper en modell som har begge muligheter, det er ikke alle steder som har Wifi.

e: feil i lenke

Hvis jeg får ha den på samme abonnementet som iPhonen så er det genialt. Jeg har massevis av ledig datatrafikk på det abonnementet.

Geir :)

Lenke til kommentar
Kjipt. Skjønner ikke helt hvorfor det ikke er mulig. Jeg ser ikke problemene med en tvilling-sim-løsning her.

Grunnen til det ikke går er fordi ipad ikke bruker vanlig simkort. Den bruker microsim som kun støtter datatrafikk. Også skal telenor og Netcom ha pre paid abb som at&t har går jeg utifra da Apple sa den sku selges uten binding og oppratørlås

Lenke til kommentar
Hvis jeg får ha den på samme abonnementet som iPhonen så er det genialt. Jeg har massevis av ledig datatrafikk på det abonnementet.

Geir :)

Jupp, det samme har jeg. Jeg en nesten sikker på at Telenor (og Netcom) vil lansere muligheten for å bruke et tvilling SIM-kort, altså samme abonnement med samme nummer både på telefonen (i dette tilfellet iPhone) og den nye iPad løsningen. Telenor vil garantert tjene mye penger på dette og være meget interessert i å møte kundene på en god måte. Og skal vi tro ryktene er Telenor allerede i snakk med Apple om rettigheter. Da Netcom sikret seg iPhone forrige gang.

En annen ting jeg ble gjort oppmerksom på i dag er teksten som har dukket opp på apple.com/no/ipad;

"Wi-Fi-modeller tilgjengelig i slutten av mars. 3G-modeller tilgjengelig i april. Norske priser annonseres senere."

Om dette stemmer må Norge være en av de heldige utvalgte land som for den tidligere? Jeg er således ikke sikker på om denne informasjonen er reel, eller kun et godt planlagt PR-stunt. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Kjipt. Skjønner ikke helt hvorfor det ikke er mulig. Jeg ser ikke problemene med en tvilling-sim-løsning her.

Grunnen til det ikke går er fordi ipad ikke bruker vanlig simkort. Den bruker microsim som kun støtter datatrafikk. Også skal telenor og Netcom ha pre paid abb som at&t har går jeg utifra da Apple sa den sku selges uten binding og oppratørlås

Ja det vet jeg, men det må vel gå an å parre disse på samme abonnement likevel? Jeg tror grunnen er penger, at Telenor vil selge den med abonnement med bindingstid, slik som med iPhone.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Men, dåg, enig at dette ikke er Apple sitt problem. DVS, det er vel strengt tatt Apple sitt problem, men det er ikke deres ansvar. Flash er et Adobe produkt, og det er ingen andre en Adobe sin feil om det sliter/ikke eksisterer.

Flash er så ræva på OS X at jeg har sett meg nødt til å installere click2flash for å i det hele tatt kunne surfe bekymringsløst. Ytelsen på flash er så grønnjævlig elendig at cpu-bruken hopper i været og viftene settes på full guffe bare jeg ser på en video. Flash kan finne på å kræsje Safari når som helst. Jeg ønsker hele platformen dit peppern gror og takker his Steveness hver eneste dag for at flash ikke finnes på iPhone. Kanskje er det et problem for Apple, men det er ikke stort. Både iPhone og iPod Touch går unna som varmt hvetebrød, og det er stort sett ikke brukerne av disse enhetene som klager på at det ikke er flash på de, det er alle andre. Jeg har aldri savnet flash på iPhone, aldri. Dette er et mye større problem for Adobe. Når millioner av iPhone-er og iPod-er og iPad-er ikke har flash uten at det byr på store problemer for brukerne, når millioner av mac-er har en versjon av flash som suger noe så inn i granskauen at folk blokkerer hele skiten så er det en ganske stor andel av nettbrukerne. ange webdesignere og utviklere har allerede droppet flash på flere av prosjektene sine fordi så mange ikke kan se innhold i flash. Dette begynner å bli et problem for Adobe. Det de KAN gjør er å skrote mac-koden og begynne på nytt. Lag en plug-in som er like bra som den som er på Windows, lag så en gjerrig plug-in for håndholdte enheter som ikke spiser batteri og resurser. Da kan det hende Apple slipper dem inn i varmen. Kanskje, det kan jo hende Apple rett og slett ikke vil slippe til flash fordi det er en konkurrerende platform, men jeg tviler litt på det. De har jo lagt til rette for at brukerne kan opprette ikoner for webapps på "skrivebordet", hvorfor ikke flash? Flash-apps vil aldri bli like bra som native-apps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...