Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg drøyet nok for lenge med å oppgradere. Var egentlig veldig fornøyd med IOS 6, men jeg regner med at de fleste apper fremover ikke vil ha støtte for IOS 6. Så derfor hadde det vært kjekt å ha IOS 7.

Grunnen til at jeg ikke vil ha IOS 8 er ganske enkelt at en såpass gammel iPad fort kan oppleves litt treig med et så nytt OS. Og batteritiden f.eks kan lide av det.

Tror ikke du har noe å frykte, iOS 8 gir bedre batteritid med iPad mini enn hva 7.1.2 ville gjort, ifølge Anandtech. Jeg ville oppgradert.

Lenke til kommentar

Oppdaterte til IOS 8XX og når jeg nå ser på NRK nett-TV(undertekster) så vises ikke æøå på normal måte lenger. Er det noen som vet hvordan man fikser det? Jeg har en IPAD mini.

Er NRK TV-appen oppdatert til versjon 4.1? Testet nettopp med den på min iPhone 5 med iOS 8.0.2, og der vises æ, ø og å som de skal i undertekstene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdaterte til IOS 8XX og når jeg nå ser på NRK nett-TV(undertekster) så vises ikke æøå på normal måte lenger. Er det noen som vet hvordan man fikser det? Jeg har en IPAD mini.

Er NRK TV-appen oppdatert til versjon 4.1? Testet nettopp med den på min iPhone 5 med iOS 8.0.2, og der vises æ, ø og å som de skal i undertekstene.

Jeg har pleid å se nett-tv via safari, men appen er fin den og den funker, så jeg får bruke den i stedet. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Til alle som har trøbbel med iPad etter oppgradering: Tok dere nullstilling av enheten før og/eller etter oppgradering, og installerte alle apper på nytt manuelt (ikke fra backup)? Jeg har oppgradert flere iPhoner og iPads på denne måten, og har ikke noen problemer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ta backup i iTunes, restore device, og så restore fra backup. Det er en mye renere oppgradering enn å kjøre OTA deltaoppdatering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har sett flere ganger at det kommer med noe grafs fra backup fra gammel versjon som påvirker restore til ny versjon, spesielt gjelder dette nettverk og epost-synk. Anbefaler derfor å ta backup for å ta vare på historiske data, men å installere alle apper på nytt. Litt jobb, men gir best stabilitet.

Lenke til kommentar

Ta backup i iTunes, restore device, og så restore fra backup. Det er en mye renere oppgradering enn å kjøre OTA deltaoppdatering.

Har ikke tilgang til pc... Men har ikke noe på ipadden som jeg må ta vare på heller.. Hvordan kjører jeg en factory reset, med 8.02?

Lenke til kommentar

Irriterende hvis du ikkje kan bruke icloud-backup til å gjenopprette fra. Det er jo utrolig tidsbesparende! Gjelder dette når du setter opp en ny ios-enhet også da eller?

Holder meg helst langt unna itunes. Og at man skal være nødt til å koble til en PC i det hele tatt virker arkaisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du MÅ ikke koble til PC, du kan kjøre trådløs backup til iCloud og oppgradere OTA. Jeg føler jeg har bedre kontroll på backup når jeg kjører den til iTunes, og oppgradering via iTunes går raskere (og krever mindre ledig mine i telefonen). Jeg håndtere uansett bilder helt manuelt, og kopierer disse fra iPhone til PC i Windows Explorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...