Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Har ikke noen ultrabook så kan ikke sammenligne med det. Kan sammenligne med min 15.5" og den bruker jeg svært sjeldent. Når jeg skal av gårde, sitte og slappe av, på skolen eller annet så tar jeg heller med iPad mini'en. Den er mye mer praktisk og jeg slipper å ha med meg et drog av en pc.

Om jeg hadde hatt en 11-13" som veier under 1.5kg så hadde situasjonen muligens vært annerledes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte den vanlige iPaden en del når jeg hadde en tung MacBook. Byttet til 13"' MBA, brukte ikke iPaden, så byttet den ut med en iPad Mini.

Minien får jeg brukt litt, spesielt når jeg skal reise og ikke trenger Mac, men vil ha noe å surfe og skrive enkle ting på. Blir nok mer og mer bruk av den fremover når semesteret begynner og jeg bare trenger en artikkel eller to i løpet av et fag.

Lenke til kommentar

Kjøpte 13" Macbook Air i mai, ikke rørt iPaden siden og selv da jeg hadde en tykkere 15.6" laptop så ble ikke iPaden mye brukt egentlig.

Var motsatt for meg. Hadde Macbook Air, kjøpte meg iPad, rørte ikke mac-en annet enn på skolen. Mye mer komfortabelt å bruke iPaden på sofa og i senga synes jeg. Solgte mac-en, og har ikke angret.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Er det mange her som har iPad/Air? Hva syntes dere om 9-10" nettbrett? Brukes de ofte? Er dette noe som dere bruker istedenfor laptop eventuelt?

Selv føler jeg at de er en waste, bare fordi at jeg selv drar frem Macen mye oftere enn og føler at det er lettere å bruke og mer brukervennlig. 7" nettbrett er jeg veldig stor fan av, spesielt til E-books, nyheter, youtube etc.

Det er 4 tablets her i huset, 10-tommerene bruker jeg ganske lite, bruker heller min ultraportable bærbare.

AtW

Lenke til kommentar

MacBooken står dessverre og samler støv for min del.

iPadene brukes selv når jeg sitter foran den stasjonære.

Jeg synes det er greiere enn å f.eks multitaske ut av et spill, eller hva man holder på med.

Til og med telefonen dras opp støtt og stadig.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

Er det nå for sent å oppgradere fra IOS 6 til IOS 7? Blir jeg nå nødt til å velge mellom IOS 6 eller IOS 8?

Har en iPad Mini.

Ja, de signerer ikke lenger 7.1.2

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg drøyet nok for lenge med å oppgradere. Var egentlig veldig fornøyd med IOS 6, men jeg regner med at de fleste apper fremover ikke vil ha støtte for IOS 6. Så derfor hadde det vært kjekt å ha IOS 7.

Grunnen til at jeg ikke vil ha IOS 8 er ganske enkelt at en såpass gammel iPad fort kan oppleves litt treig med et så nytt OS. Og batteritiden f.eks kan lide av det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er ikke mer enn en dag eller noe siden de sluttet å signere 7.1.2, så du var spesielt uheldig med timingen.

Er selv på 7.0.4. Avventer iOS 8 jailbreak før jeg oppgraderer. Er fortsatt en del ting som gjør det lite fristende å bruke en iPad uten jailbreak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...