Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil det komme støtte for bedre multitasking i Ios 8? Det er bedre uten bakgrunnsoppdateringer, men savner fortsatt funksjonaliteten fra Android. Litt irriterende og måtte laste inn programmer på nytt når man bytter mellom f.eks. Hearthstone, nettleseren og Skype. Regner med det blir enda bedre når iPad kommer med 2gb+ lagring, men det er jo i hovedsak et software problem nå.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å bytte nettleser

Jeg bruker mercury.

Safarie er dårlig...

Hva er dårlig med Safari? Er uten tvil den beste nettleseren i iOS om du spør meg. Selv bruker jeg Chrome under Windows, men Chrome til iOS kan dessverre ikke måle seg med Safari. For utenom synkronisering så fremstår Chrome dårligere på alle plan. Mercury har jeg aldri fått meg selv til å bruke.

EDIT:

Er utrolig lite konstruktiv å bare skrive "X er dårlig" uten å begrunne det overhode, hva er det som gjør det dårlig syntes du? Uten denne informasjonen så er jo meningen din temmelig nytteløs for andre å vurdere.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette skyldes først og fremst overgang til 64-bit og mangel på tilgjengelig RAM på telefonen, nå er det mulig at noen tredjepartnettlesere er litt mer effektive med minnehåndteringen men dette er trolig noe du vil slite med uansett nettleser er jeg redd. :hm:

Lenke til kommentar

Noen som vil anbefale noen gode(!) spill til iPad her? Jeg har kun ipad 2, forresten, så noe skikkelig krevende saker klarer den vel ikke..?

Hva mener jeg med gode?

Baldur's Gate 1 og 2 har jeg, det samme med KotOR. Gode!!

Har ikke XCOM, men er redd den er litt for krevende for min pad?

Det trenger ikke være spill som er PC-porter, eller noe. Jeg liker bare at det er en solid produksjon. Jeg ønsker også at det skal være "pad-vennlig", som betyr at all form for skytespill/bilspill, etc., er utelukket, hvor man må ha "raske bevegelser".

Jeg ser for meg mer av typen eventyrspill, retning The Walking Dead, point-and-click, Gabriel Knight. Spill hvor man skal løse en mordgåte, feks?! Vet ikke om slike finnes.. Litt puzzleaktig, gjerne rollespill ala de jeg nevnte i starten.

Jeg har spilt Monument Valley og elsket det, men er ute etter et "lengre" spill enn disse.. Spill med en historie, og ikke bare haug med brett som skal løses (og som kan gjøres bedre ved andre runde, som Hitman -som også var bra).

Håper dere kanskje skjønner hvilken type spill jeg er ute etter, i tillegg til å ha noen forslag?!

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Jeg har både LIMBO og Leo's Fortune. Begge er veldig bra, så gode tips, selv om jeg ikke har prøvd sistnevnte like mye. Allikevel ikke helt det jeg var ute etter akkurat nå. Det samme gjelder vel Infinity Blade som er mer actionorientert enn jeg hadde tenkt. Baldur's Gate er jo også action, men er mer turbasert og stor fokus på karakterer.. :) Er jeg vanskelig? :p

Er XCOM spillbart, eller blir det for slitsomt med så dårlige specs?

Lenke til kommentar

Noen som vil anbefale noen gode(!) spill til iPad her? Jeg har kun ipad 2, forresten, så noe skikkelig krevende saker klarer den vel ikke..?

Hva mener jeg med gode?

Baldur's Gate 1 og 2 har jeg, det samme med KotOR. Gode!!

Har ikke XCOM, men er redd den er litt for krevende for min pad?

Det trenger ikke være spill som er PC-porter, eller noe. Jeg liker bare at det er en solid produksjon. Jeg ønsker også at det skal være "pad-vennlig", som betyr at all form for skytespill/bilspill, etc., er utelukket, hvor man må ha "raske bevegelser".

Jeg ser for meg mer av typen eventyrspill, retning The Walking Dead, point-and-click, Gabriel Knight. Spill hvor man skal løse en mordgåte, feks?! Vet ikke om slike finnes.. Litt puzzleaktig, gjerne rollespill ala de jeg nevnte i starten.

Jeg har spilt Monument Valley og elsket det, men er ute etter et "lengre" spill enn disse.. Spill med en historie, og ikke bare haug med brett som skal løses (og som kan gjøres bedre ved andre runde, som Hitman -som også var bra).

Håper dere kanskje skjønner hvilken type spill jeg er ute etter, i tillegg til å ha noen forslag?!

Takk, takk! :)

Real Racing 3 er et meget bra bilspill for padda, gratis men kan lønne seg å betale litt penger i starten for å få flere biler og slippe ventingen ved "reperasjon". Fungerer meget bra å bruke pad som styring, når du blir bedre slår man av autobrems/gass etc. Jeg kjører dette på Ipad min, gammel versjon. Helt på grensen til hva denne klarer på grafikk, men hvis du passer på å ikke ha alt for mange andre programmer åpne samtidlig så går det bra.

Lenke til kommentar

Takk for tips, idefix_73, men dessverre er bilspill utelukket, som nevnt.. Mest fordi jeg ikke liker bilspill noe særlig, men også pga kontrollene og at jeg var ute etter et mer historiedrevet spill! :) Takk allikevel!

Skal sjekke ut hva Ace Attorney er, technicality! Takk! :)

Lenke til kommentar

Takk for tips, idefix_73, men dessverre er bilspill utelukket, som nevnt.. Mest fordi jeg ikke liker bilspill noe særlig, men også pga kontrollene og at jeg var ute etter et mer historiedrevet spill! :) Takk allikevel!

Skal sjekke ut hva Ace Attorney er, technicality! Takk! :)

Det er en nintendo port, Så kanskje du har vært ute for det på wii eller ds

Fant noen linker til deg

https://itunes.apple.com/NO/app/ace-attorney-phoenix-wright/id365681816?mt=8

http://appcrawlr.com/ios-apps/best-apps-choose-your-own-adventure-books

https://itunes.apple.com/no/app/layton-brothers-mystery-room/id640517092?mt=8

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Tips til en app til å se film med? Bruker til vanlig AVPlayerHD, men skulle hatt en som støtter .iso filer. Og evetuelt muligheten til å legge ved undertekstfil som .sub, .srt etc..

VLC

We cannot support DVD playback libraries in VLC for iOS for licensing reasons. All DVD playback libraries available are licensed under the GPLv2, which is incompatible with the App Store terms and conditions. So, you have to convert your media

ref: https://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=12&t=112470

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...