Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å vente på den nye kan nok være lurt. Personlig er jeg ikke plaget av lite ram. Selv om jeg merker problemet av og til så har jeg generelt få tabs oppe samtidig (ryddig person), så dermed går det fint. Ellers er iPad Air-en min dønn stabil.

Når det gjelder iPad Air vs iPad 4 så tror jeg det kommer an på hvordan du bruker den. Jeg kutta ut vanlige iPad-er når minien kom, fordi jeg vil ha et lett, hendig og kompakt nettbrett som jeg kan holde fritt i lufta, uten å trenge stativ eller å hvile den på magen etter 5 minutter. iPad Air er for meg det samme, bare med større skjerm.

Skal nevnes at jeg ikke har noe som helst deksel rundt mine gadgets, jeg holder de helt clean. Hvis du uansett kommer til å slenge på et svært deksel så kan du likegreit kjøpe iPad 4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

iPad Air har kostet 2990 en stund på lefdal (eller var det elkjøp, elller begge) en stund, og er nylig satt opp igjen. Tilbudet kolmmer nok tilbake, og til 3000 er Air det beste valget. Det forutsetter selvsagt at 16 GB er tilstrekkelig for deg, ev. at du kjøper en Wi-Drive e.l. i tillegg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ikke kjøp uoriginal, det er stort sett av veldig dårlig kvalitet, og har ikke lisens-chip i kontakten. Kjøpte 3 stk selv, de holdt kun et par dager, før ledningene løsnet fra lightning-kontakten. Feilmelding om ikke-autorisert tilkoblet ustyr kom også. Kjøpte ny original, den holder i årevis med normal bruk.

Lenke til kommentar

Jeg lurte og på om det er mulig å føre videofiler (Avi,mpg,Mp4) over på nettbrettet uten å gå via Itunes ?

Når det gjelder Wi-Fi disken jeg linket til, så har den en egen filbehandlings-app for iOS, som fikser den saken og mere til.

Ellers er det flere tredjeparts video-apper som har innebygget egne verktøy for filoverføring (med eller uten kabel, med støtte for ulike protokoller), som f.eks AVPlayer HD:

https://itunes.apple.com/no/app/avplayerhd/id407976815?mt=8

http://www.eplayworks.com/section/support/menual/avPlayerIpad.php?lang=en

Flere alternative videoavspillere for iPad:

http://www.igeeksblog.com/best-ipad-video-player-apps/

Jeg ble ikke helt klok på linkene dine :( Fant ikke noen plass om å overføre filer uten å gå via itunes MED kabel kun wifi.

Har du noen flere tips ?

Lenke til kommentar

Vente på ny, åå det orker jeg ikke hahah.

Men okay. Koster 3500kr hos Spaceworld.

I tillegg har jeg 1000kr gavekort.

Men 16GB holder vel? Har iPhone med 16GB, det er ikke nok men der har jeg flere tusen bilder og Spotify, har ikke tenkt å bruke iPaden til å ta bilde eller Spotify.

Lenke til kommentar

For min del blir 16GB litt i miste laget. Var til stor frustrasjon når jeg skulle på ferie i fjor og ville ha underholdning i form av film og tv-serier på flyet og måtte slette apper og bilder for å få plass. Så når jeg kjøpte iPad Air i mars ble det 32GB så nå er jeg forberedt.

Hvis du ikke skal ha store filer lagret på iPaden så er 16GB mer enn nok :)

Lenke til kommentar

Med AVPlayerHD så får du vel spilt av alt, skal du spille av rett via innebygg avspiller som er best med tanke på batteriet så blir det hovedsaklig h264 i mp4 / m4v format. Har du Plex så skaff Plex Sync og bare kjør det via Plex.app, enklere blir det ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tips til en app til å se film med? Bruker til vanlig AVPlayerHD, men skulle hatt en som støtter .iso filer. Og evetuelt muligheten til å legge ved undertekstfil som .sub, .srt etc..

Endret av - Rudi
Lenke til kommentar

Utrolig usikker på 16GB iPad 4 eller Air.

4 koster 27/2800kr mens Air ligger på 4000kr i butikken.

Det er veldig stor forskjell!

Veldig usikker på om jeg skal heller skal tenke på pris framfor vekt. Prosessoren er vel nyere i Air men yter ikke akkurat mye bedre enn 4.

Hva tenker dere?

2990 på lefdal igjen i morgen for air.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...