Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hadde det vært meg, ville jeg kjøpt ny skjerm på ebay, byttet den (gjør det selv, eller ring en venn), og solgt den som fungerende. Den koster ca 2000 ny nå, så da ville du lett fått 12-1300 dersom den er strøken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det kan være Officedokumenter som ikke vises 100% korrekt i iWorks. Jeg har derfor også installert Office, som er gratis så lenge du kun skal vise dokumenter.

Lenke til kommentar

Angående case så har jeg vært grisefornøyd med denne fra Ebay til rundt kr.80.

Det er 3 caser i ett; kun bakside, kun skjerm og kombinasjonen. Baksiden er også veldig lett og tynn.

Når jeg er hjemme, bruker jeg kun beskyttelse på baksiden og når jeg reiser, bruker jeg hele. Veldig kjekt å kunne velge dette etter bruken.

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

Var akkurat innom Lefdal nå, og saken ble konkludert med at jeg fikk ny iPad som følge av garanti.Tok enn kjapp uke fra jeg leverte den inn til den ankom lokal butikken igjen, men fikk henta den før i dag da. Så det må jeg si meg fornoøyd med :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Var akkurat innom Lefdal nå, og saken ble konkludert med at jeg fikk ny iPad som følge av garanti.Tok enn kjapp uke fra jeg leverte den inn til den ankom lokal butikken igjen, men fikk henta den før i dag da. Så det må jeg si meg fornoøyd med :)

Apple er flinke slik. Hadde en 3 år gammel iPad som mikrofonen sluttet å funke på, tok dette med Apple Support direkte, og hadde en ny levert på døra etter få dager.

Lenke til kommentar

Fikk ny IPad air i dag. Legger merke til den hule lyden fra skjermen. Er dette rett? Se denne linken https://discussions.apple.com/thread/5513166?start=0&tstart=0

Gjelder dette også iPad mini retina ? Noen som plages av dette?

Det gjelder i alle fall ipad air, og tatt i betraktning at både jeg og bror har samme hule lyden på våre air`s glassfronter, kan jeg ikke tro annet enn at det er slik det skal være. Jeg har lest på nett at glassfronten er tynnere og annerledes nå enn på tidligere generasjoner. The new ipad (3.gen.) som jeg hadde tidligere hadde en vesentlig mer solid glassfront.

Lenke til kommentar

Apple er flinke slik. Hadde en 3 år gammel iPad som mikrofonen sluttet å funke på, tok dette med Apple Support direkte, og hadde en ny levert på døra etter få dager.

Jo da, apple pleier bare å ta i mot den gamle for skroting og sende kunden et nytt produkt. Har god erfaring med dette ift. reklamasjon på lyslekkasje på min iphone 5. Men problemet er jo at jeg fikk en mobilregning på 500 kr bare på grunn av telefonering til apple kundeservice. Ikke bra.

Lenke til kommentar

Fikk ny IPad air i dag. Legger merke til den hule lyden fra skjermen. Er dette rett? Se denne linken https://discussions.apple.com/thread/5513166?start=0&tstart=0

Det gjelder i alle fall ipad air, og tatt i betraktning at både jeg og bror har samme hule lyden på våre air`s glassfronter, kan jeg ikke tro annet enn at det er slik det skal være. Jeg har lest på nett at glassfronten er tynnere og annerledes nå enn på tidligere generasjoner. The new ipad (3.gen.) som jeg hadde tidligere hadde en vesentlig mer solid glassfront.

Jeg har også det inntrykket at Ipad 3 er mer solid enn air, etter å ha byttet fra 3 til air

Lenke til kommentar

Jeg har også det inntrykket at Ipad 3 er mer solid enn air, etter å ha byttet fra 3 til air

Ja, jeg vet ikke helt om solid er det riktige ordet vi bør bruke. Ipad air er vel omtrent like solid som før, men fronten gir meg en "billigfølelse". Litt mer leketøy nå enn den var tidligere.

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar

Jeg la med engang merke til at Ipad 3 var mye mer solid inn air, og har jeg visst hvor liten forskjell det var på 3 og air, hadde jeg aldri byttet. At air er lettere og litt kjappere, skulle ikke for min del vært en avgjørende faktor for å bytte, til det er forkjelle for liten.

Ser at benchmark er mange ganger bedre til airs fordel, men i den virkelige verden er forskjellen "next to nothing"

Lenke til kommentar

Jeg la med engang merke til at Ipad 3 var mye mer solid inn air, og har jeg visst hvor liten forskjell det var på 3 og air, hadde jeg aldri byttet. At air er lettere og litt kjappere, skulle ikke for min del vært en avgjørende faktor for å bytte, til det er forkjelle for liten.

Ser at benchmark er mange ganger bedre til airs fordel, men i den virkelige verden er forskjellen "next to nothing"

Vekt og formfaktor er tungtveiende grunner til å rettferdiggjøre oppdateringen, spør du meg. Og ipad air er merkbart mye raskere i praksis. Man ser dette godt på lastetider i spill og apper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

iPad 3 (new) er omtrent like rask som iPad 2 i vanlig bruk, og ytelsen også for disse modellene holder fint for de fleste, selv i dag. Klart både 4 og Air er mye raskere, men i praksis er alle disse "raske nok".

Lenke til kommentar

Hadde flaks når jeg kjøpte ipad. Ipad 4 kom vel dagen før jeg kjøpte, å den største forskjellen for meg er vel at det er LTE på denne kontra 3ern. Solid produkt, men design messing å med tanke på vekt må jeg si at Air frister. Men som noen nevner, ting kan bli for lett å dermed få en slags "billig" følelse. Tror jeg holder meg til 4ern å legger spenna i nye iPhone 6 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...