Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Stemmer: iPad 3 er (new iPad) ble erstattet av iPad 4 (iPad with retina) etter ganske kort tid. Hadde akkurat kjøpt en iPad 3 selv da iPad 4 kom. Både 3/"new" og 4/"with retina" har retina, men 4 hadde raskere cpu og Lightning, iPad 3 er i vanlig bruk omtrent like rask som 2 (som jeg også har).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer: iPad 3 er (new iPad) ble erstattet av iPad 4 (iPad with retina) etter ganske kort tid. Hadde akkurat kjøpt en iPad 3 selv da iPad 4 kom. Både 3/"new" og 4/"with retina" har retina, men 4 hadde raskere cpu og Lightning, iPad 3 er i vanlig bruk omtrent like rask som 2 (som jeg også har).

 

Ok, var det ikke også snakk om en del varmeproblemer med iPad 3? , og at det var en ganske dårlig gjennomtenkt utgave egentlig. Når du sier den er ca like kjapp som iPad 2 (!) kan det tenkes at årsaken til varmgang var den nye retina skjermen som måtte drives med "gammel" hardware, det rimer ihverfall i mitt hode.

 

Av en eller annen grunn vil ikke Apple godta visa kortet mitt på iPad`en i dag. Om jeg kjøper ett spill via 5s`en min, vil jeg også kunne laste ned iPad utgaven uten ekstra kostnader ? Tenker forøvrig på Star Horizon.

Lenke til kommentar

Da blir det nok retur av min iPad mini Retina gitt. Testet min mors vanlige mini og den viser ikke tegn til slike bølger om man legger litt ekstra press på skjermen . Jeg oppfatter den mere lik min tidligere 4.gennipad i bruk.

 

Dette er ikke den kvalitet nå forbinder med Apple produkter....regner med det holder å møte opp på Lefdal med brett og kvittering så ordner de resten?

Lenke til kommentar

Ja det kan jeg tro på. Det er vel kanskje ett mandags produkt jeg har fått da, ikke uvanlig min flaks :p Det er nemlig ikke store kraften som skal til før man ser til disse bølgene i bildet. Har vanskelig for å tro dette er vanlig på retina modellene også. Har hatt brettet noen uker nå, men ikke tatt det skikkelig i bruk før nå siste uken ettersom jeg er på besøk hjemme hos foreldrene mine, så har liksom ikke bitt meg merke i det før for ett par dager siden.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ok, var det ikke også snakk om en del varmeproblemer med iPad 3? , og at det var en ganske dårlig gjennomtenkt utgave egentlig. Når du sier den er ca like kjapp som iPad 2 (!) kan det tenkes at årsaken til varmgang var den nye retina skjermen som måtte drives med "gammel" hardware, det rimer ihverfall i mitt hode.

Min 3er blir ikke spesielt varm. Grafikkprosessoren er ca 4 ggr raskere i 3 enn den var i 2, men med 4 ganger flere pixler gir det samme ytelse. Mye bedre skjerm, selvsagt, men 2'ern er heller ikke dårlig.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

iPad 2 fungerer faktisk brukbart, og skambanket f.eks Transformer Prime brettet som var i vinden for en god stund siden..og som jeg desverre kjøpte når det kom. Ett skikkelig drittbrett av dimensjoner, med mye potensiale men ble fullstendig ødelagt av Asus. Trist i grunn. Jeg tok heller i bruk dama sin iPad 2 enn mitt drittbrett for å si det sånn.

 

Blir neppe å ha ett android brett igjen heller når det er sagt, føler fremdeles at Apple har en liten edge der både i utførelse og brukeropplevelse. Regner med å få byttet brett mitt når jeg kommer hjem igjen, så blir et bra :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

prøvde det nå på min mini retina og er enig. ser det godt. ingen slik 'reaksjon' på min iPhone 5. wtf?

Du sliter med det samme på ditt brett, har du tenkt å lever det inn?

 

Jeg har nå sjekket dama sin iPad 2, og den oppfører seg som jeg husket, altså likt som mitt forrige brett, 4.gen iPad. Har også sjekket 4 andre ordinære mini brett og ingen av disse er så kjipe i skjermkvalitet som mitt retina mini brett.

 

Det er jo åpenbart en feil med våres brett. Får ikke gjort noe med mitt brett før mandag neste uke dog.

Lenke til kommentar

 

prøvde det nå på min mini retina og er enig. ser det godt. ingen slik 'reaksjon' på min iPhone 5. wtf?

Du sliter med det samme på ditt brett, har du tenkt å lever det inn?

 

Jeg har nå sjekket dama sin iPad 2, og den oppfører seg som jeg husket, altså likt som mitt forrige brett, 4.gen iPad. Har også sjekket 4 andre ordinære mini brett og ingen av disse er så kjipe i skjermkvalitet som mitt retina mini brett.

 

Det er jo åpenbart en feil med våres brett. Får ikke gjort noe med mitt brett før mandag neste uke dog.

Samme her.
Lenke til kommentar

Oppgraderte fra Ipad 3 til "air", og prøvde kameraet ,som jeg må si imponerte stort til å være et nettbrett, når det er sagt, kommer jeg nok ikke til å ta mange bildene med det, men uansett er det jo kjekt hvis det rette motivet dukker opp og "padda" er det eneste jeg har for hånden.

 

Så nå skal Ipad 3 selges..hint hint

Lenke til kommentar

Dårlig timing å selge brukt iPad 3 nå som Apple har fjernet iPad 2 som "billigmodell" og erstattet den med iPad 4 som da kan fås fra 2'990 kr for modell uten 4G / LTE og fra 3'990 kr for modell med 4G / LTE. Finnes dog kun i 16GB men det er nok det som er mest relevant for folk flest, de som er interessert og villig til å betale for mer skaffer nok iPad mini med retinaskjerm eller iPad Air.

 

iPad mini med retinaskjerm er jo også veldig billig i forhold til hva du får av maskinvare når den starer fra 3'290kr uten 4G / LTE og 4'290 kr med 4G / LTE.

Lenke til kommentar

Er det noen vits i å prøve å få solgt en ipad mini (første utgaven) med knust skjerm? Har erstattet den med en air og ser for meg at den kan få nytt liv hos noen som er nevenyttige (å betale proffer for å bytte glasset ble dyrt tror jeg), men orker ikke legge ut annonse osv. om jeg ikke får noe for den. Mulig å få noe for en slik tror dere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sorry, fikk ikke med meg at det var en mini 1. gen. Den har omtrent samme HW som iPad 2, og er derfor helt OK mht ytelse. Men: Med knust skjerm tror jeg nok 500 er et greit anslag. Er det 16, 34 eller 64? Er det med eller uten 3G?

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...