Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det første som slo meg når jeg så keynoten var at den burde kunne brettes på midten, som Sculleys Dynabook konsept. Da hadde den fått plass i damevesken min sammen med skjerfet.

Det er ikke vanskelig å spå hva som kommer til å skje her: Nerdene kommer til å kritisere den fordi den ikke har 7 USB-porter og kjører Linux, mens vi andre kommer til å sitte på møter og konferanser og ta notater og sende live rapporter tilbake til kontoret. Så går vi tilbake til hotellet og leser romanen vi kjøpte på nettet, mens de står på hodet ned i kabinettet fordi SATA(ns)-kabelen er løsnet så de 4 diskene i RAID-oppsettet ikke virker.

En eller to USB-porter eller mulighet for å utvide minnet til et par hundre GB er ikke en dårlig ide da? Så kan vi få se alle seriene og filmene våre på den. 64 GB som er maks, er ganske lite hvis man skal få plass til programmer, bøker, musikk, bilder og film, så vel som dokumenter og lignende. Spesielt pga. den store skjermen med grei oppløsning, som gjør at man ikke kan komprimere TV-episoder mer enn de allerede er blitt komprimert, så 3,5-7GB per sesong (kommer an på om det er 22- eller 43-minutters episoder), gjør at en ikke får plass til særlig mye.

Men det er vel mer en surfeplate med medieegenskaper, hvor dette ikke er blitt betydelig fokusert på, og det er kjipt. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe den, nettop fordi den så vidt jeg vet ikke har mulighet for å utvide minnet, og fordi den ikke støtter flash. Hadde de to tingene vært inkludert, tror jeg at jeg hadde vært kjapp med å skaffe meg en.

• Liker 1
Lenke til kommentar
stemmer det at den ikke har hodetelefon utgang?

Nei!

Ja, den har innebygd mulighet for å spille av musikk, men mangler hodetelefonutgang. Og det verste av alt, den mangler skjerm!

Løgn og bedrag. Si meg en ting juger dere med vilje her? En kompis av meg prøvde seg på det samme. Se her.

Input and output

• Dock connector
  • 3.5-mm stereo headphone jack
  • Built-in speaker
  • Microphone
  • SIM card tray (Wi-Fi + 3G model only)

Jeg ser således en skjerm jeg da, men...

Lenke til kommentar

Nei!

Ja, den har innebygd mulighet for å spille av musikk, men mangler hodetelefonutgang. Og det verste av alt, den mangler skjerm!

Løgn og bedrag. Si meg en ting juger dere med vilje her? En kompis av meg prøvde seg på det samme. Se her.

Input and output

• Dock connector
  • Built-in speaker
  • Microphone

Haha! :D Det var et tappert forsøk på ironi! Ja den har 3.5mm jack. Og skjerm.

R083r7:

why-serious-joker.jpg

Lenke til kommentar

You wanna know how i got these scars?

Nuvel.

Er det en ting jeg har lært meg er det at ironi ikke fungerer på internett, ei heller bestandig i virkeligheten. Om enkelte hardnakket ville påstått at iPad mangler skjerm, ville ikke det overrasket. Men selvsagt er litt show og argumentere mot idioti også. Og det er de mye av.

Jeg blir bare sterkere og sterkere i troa på at iPad, det er en sikker vinner! Og jeg ser stadig flere bruksområder og gleder meg veldig til å kjøpe en. Samt og dra den opp på kafê sammen med skjerfet mitt.

e: kode

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Nei!

Input and output

• Dock connector
  • Built-in speaker
  • Microphone

... men du har ikke sett at den virker. det er faktisk ikke en skjerm, det er bare et bilde av en ipod-skjerm. :D men det ser bra ut, ikke sant? de klarte å lure deg, i hvertfall :!:

Lenke til kommentar

Nei!

Input and output

• Dock connector
  • Built-in speaker
  • Microphone

Okey, jeg tar en sjanse her, men enten skjønte ikke du at Brack skrev med ironi i innlegget, eller så skjønte ikke jeg at både du og han skrev med ironi i innleggene deres. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Den 3G versjonen, må man ha et simkort i for å kunne surfe på 3G nettet?

Jupp. Men man må ikke. Man kan velge. Det blir således microSIM og ikke vanlige SIM-kort. Ifølge Telenor, er det ikke noe problem å skaffe slike kort.

Jeg venter og kjøper en modell som har begge muligheter, det er ikke alle steder som har Wifi.

e: feil i lenke

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...