Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Har lyst på ein tablet til surfing, facebook, tv2 sumo/fotballkamper o.l

Bør eg gå for ein Ipad Air?

I tillegg kan du kjøpe ein Apple TV for 800,- da kan du streame fotball/tv 2 sumo direkte fra iPaden til TVn din :)

Man kan også bruke Reflector. Fungerer helt likt som AirPlay på Apple TV. Koster 80kr for én lisens til enten Windows eller Mac. Kjøpte det selv for litt over et år siden, fungerer helt ok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye tror dere en strøken hvit iPad 4.gen 16GB, WIFI+Cellular utgave er verdt? Den er rundt 11 mnd. gammel :) Vurderer om jeg skal skifte over til en iPad mini Retina heller.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hva er den billigeste iPaden man kan kjøpe med det formål å ha et godt nettbrett "fastmontert" i bilen? Skal bruke den til alt mulig i bilen og skjermen bør være 10" slik at jeg slipper å ha på meg brillene for å se informasjon fra førersetet. Minien blir akkurat litt for liten med den avstanden det blir.

Noen som samtidig har gode tips om holdere til slike for bil? Tanken er at det skal festes en brackett ved midtkonsollet slik at den blir stående med fronten skrått mot meg fra passasjersiden av stereokonsollet.

Siden den skal brukes til informasjon i bil er det viktig at den ikke er altfor treg. Eks. skal den ha Trafikkflyt appen lastet for å holde meg oppdatert på veien. Det er ikke viktig med GSM modul siden min iPhone 5S vil være WiFi hotspot for iPaden når jeg kjører.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva er den billigeste iPaden man kan kjøpe med det formål å ha et godt nettbrett "fastmontert" i bilen? Skal bruke den til alt mulig i bilen og skjermen bør være 10" slik at jeg slipper å ha på meg brillene for å se informasjon fra førersetet. Minien blir akkurat litt for liten med den avstanden det blir.

Noen som samtidig har gode tips om holdere til slike for bil? Tanken er at det skal festes en brackett ved midtkonsollet slik at den blir stående med fronten skrått mot meg fra passasjersiden av stereokonsollet.

Siden den skal brukes til informasjon i bil er det viktig at den ikke er altfor treg. Eks. skal den ha Trafikkflyt appen lastet for å holde meg oppdatert på veien. Det er ikke viktig med GSM modul siden min iPhone 5S vil være WiFi hotspot for iPaden når jeg kjører.

Om du finner en Apple iPad 4. med 4G / LTE så burde vel den gjøre susen, har jo veldig god ytelse og du har vel ikke behovet for det slankere og lettere designet til iPad Air selv om en Air naturligvis vil være enda raskere og holde lenger.

EDIT:

Vil tro det er enklere å finne bilfeste til iPad 4 også i og med at den har samme størrelse og design som iPad 2 og 3.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye tror dere en strøken hvit iPad 4.gen 16GB, WIFI+Cellular utgave er verdt? Den er rundt 11 mnd. gammel :) Vurderer om jeg skal skifte over til en iPad mini Retina heller.

Om du finner en Apple iPad 4. med 4G / LTE så burde vel den gjøre susen, har jo veldig god ytelse og du har vel ikke behovet for det slankere og lettere designet til iPad Air selv om en Air naturligvis vil være enda raskere og holde lenger.

EDIT:

Vil tro det er enklere å finne bilfeste til iPad 4 også i og med at den har samme størrelse og design som iPad 2 og 3.

:whistle:

Lenke til kommentar

Noen som samtidig har gode tips om holdere til slike for bil?

Jeg har vært fornøyd med flere holdere fra www.brodit.se .

Du velger en bit som passer 'dingsen' (iPad, e.l.) og en annen bit som passer bilen, og så skrur du disse sammen. Bytter du 'dings' eller bilmodell, så trenger du bare å bytte ut den ene.

Jeg har kjøpt fra www.idedata.no , men det var før de skiftet til navn til ... noe annet - før de skiftet tilbake, eller noe sånt. (De har få brodit-produkter i nettbutikken, men de kan sikkert skaffe det du trenger.) Jeg har sett Brodit-produkter i andre norske nettbutikker også, men klarer ikke å komme på hvilke ..

Lenke til kommentar

Mala:

Hmm synd jeg ikke så kommentaren din før nå. Hva fikk du for den?

Mulig jeg hopper på en mini Retina til 2495,-. Men tror den blir for liten skriftmessig fastmontert i bilen :(. Synd de ikke har gode tilbud på air'en.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mala:

Hmm synd jeg ikke så kommentaren din før nå. Hva fikk du for den?

Mulig jeg hopper på en mini Retina til 2495,-. Men tror den blir for liten skriftmessig fastmontert i bilen :(. Synd de ikke har gode tilbud på air'en.

Fikk akkurat 3400,- cash i hånda her nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...