Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har brukt windows 7 i over et år fast nå, og det er fantastisk

 

Men er det egnet for en tafseplate? Er den medfølgende programvaresuiten like bra som det Apple leverer her?

har aldri prøvd W7 med touch. men skal ikke være noe som helst problem utifra deg jeg kan se. er 90% sikker på at w7 er klar til bruk med touch. mener å ha sett instillingene for det når jeg har rotet litt rundt på pcen. men er jo ikke noe problem å få tak i noe programvare til det isåfall uansett.

 

hva er det som er med i den fantastiske programvare suiten til apple?

 

Edit: haha, likte det vrimmel postet over her. :thumbup:

Endret av Markelure
Lenke til kommentar
"great for music"

 

-hvis du bruker iPod app'en, ellers kan du ikke gjøre noe annet samtidig.

Feil.

 

Du kan bruke iPod samtidig som andre apps, akkurat som med iPhone ;)

 

vel, der er det du som tar feil. eller, du har rett... men det var ikke det Thomas H mente. han mener at den er bra til muikk dersom du bruker iPod app'en, hvis ikke (altså hvis du vil bruke spotify, youtube etc), kan du ikke gjøre noe annet samtidig. hvilket er fantastisk at folk finner seg i i 2010! :no:

Endret av vaffel1
Lenke til kommentar
nevn ALLE de fordelene iPad har som du snakker om bortsett fra utformingen og brukervenligheten da :) vis det er så mange så er det vell ikke noe problem vil jeg tro. om du syns windows 7 er vanskelig å bruke tror jeg du har et problem. mye lettere en det meste jeg har brukt.

W7 er slett ikke galt – beste Microsoft har kommet opp med på svært lenge (selv om jeg selv foretrekker Mac OS, men det er en annen story). Det gjør imidlertid ikke noe mer egnet til en tablet – Steve Ballmer sto jo på scenen med denne nye HP-prototypen på CES for noen uker siden – reaksjonen var en salig blanding av latter og vantro. John Gruber skrev et glupt avsnitt i går:

«That’s where Apple is taking computing. A car with an automatic transmission still shifts gears; the driver just doesn’t need to know about it. A computer running iPhone OS still has a hierarchical file system; the user just never sees it.»

http://daringfireball.net/2010/01/various_ipad_thoughts

 

Det er ingenting du kan gjøre på en iPad du ikke kan få gjort på en ordinær bærbar. Det er bare det at en del ting kan gjøres bedre på en annen plattform. Formfaktoren på laptopskjermer gjør de mindre egnet til lesing, iPad på høykant blir en helt annen opplevelse. Du kan selvsagt vise bilder på en laptop, men interfacet er langt mindre elegant og intuitivt enn på iPad – vil du sende rundt en iPad eller en laptop for å vise frem bilder i et familieselskap? Det er ingenting galt i å ikke legge spesielt stor vekt på brukervennlighet og intuitivt design, men hvis en ønsker å forstå hvorfor mange som ellers har skydd smartphones elsker sin iPhone, hvorfor iPod er suveren nummer 1 på salg av musikkavspillere og hvorfor iPad får mye oppmerksomhet må en ikke se seg blind på tabeller med spesifikasjoner.

 

Slashdot oppsumerte lanseringen av den første iPoden på en måte som oppsummerer mye: «No wireless. Less space than a nomad. Lame.» Creative Nomad så slik ut, for de som ikke husker det:

creative-nomad-jukebox.jpg

Lenke til kommentar

iPod osv er topp selgere pga dem er "inn" er veldig mange bedre spillere som har bedre lyd osv feks.

 

JEG tror at iPad komme til å bli kjøpt av apple fanboys som prøver å overbevise seg selv om hvor fantastisk den er. "vanlige folk" ser ikke vitsen med den. dem kjøper heller laptop som har mye større bruksområde og kan gjøre alt det samme som iPad bare litt vanskeligere å bruke.

Lenke til kommentar
... hvis en ønsker å forstå hvorfor mange som ellers har skydd smartphones elsker sin iPhone, hvorfor iPod er suveren nummer 1 på salg av musikkavspillere og hvorfor iPad får mye oppmerksomhet må en ikke se seg blind på tabeller med spesifikasjoner.
iPod osv er topp selgere pga dem er "inn" er veldig mange bedre spillere som har bedre lyd osv feks.
Lenke til kommentar
Fair nok. Da kjøper du bare et annet produkt. Om du finner noe som er like bra, (subjektivt vurdert), og som lar deg gjøre alt du vil...

Det produktet finnes ikke. Og det er det som skuffer meg. :)

 

Men Apple er en veiviser i mange sammenhenger så det blir spennende å se hva andre får til i tiden fremover.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar
JEG tror at iPad komme til å bli kjøpt av apple fanboys som prøver å overbevise seg selv om hvor fantastisk den er. "vanlige folk" ser ikke vitsen med den. dem kjøper heller laptop som har mye større bruksområde og kan gjøre alt det samme som iPad bare litt vanskeligere å bruke.

Nå vet jeg ikke hva du definerer som "vanlige folk". Men i min aldersgruppe er det nok ikke nødvendigvis slik. Min kone kom nettopp hjem fra jobben, og når jeg viste henne iPad på Apples sider var det første hun spurte: "Hva kan jeg gjøre med en sånn?" Hvilket jeg fortalte i korte ordelag. "Da kan du bestille en sånn til meg, forutsatt at den ikke blir for dyr her i Norge"...

 

Hun hater PC'er, (enten det står Mac på dem eller ikke), men liker internett, å lese bøker og se filmer etc. Dette kommer til å være midt i blinken for henne.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
JEG tror at iPad komme til å bli kjøpt av apple fanboys som prøver å overbevise seg selv om hvor fantastisk den er. "vanlige folk" ser ikke vitsen med den. dem kjøper heller laptop som har mye større bruksområde og kan gjøre alt det samme som iPad bare litt vanskeligere å bruke.

Nå vet jeg ikke hva du definerer som "vanlige folk". Men i min aldersgruppe er det nok ikke nødvendigvis slik. Min kone kom nettopp hjem fra jobben, og når jeg viste henne iPad på Apples sider var det første hun spurte: "Hva kan jeg gjøre med en sånn?" Hvilket jeg fortalte i korte ordelag. "Da kan du bestille en sånn til meg, forutsatt at den ikke blir for dyr her i Norge"...

 

Hun hater PC'er, (enten det står Mac på dem eller ikke), men liker internett, å lese bøker og se filmer etc. Dette kommer til å være midt i blinken for henne.

 

Geir :)

 

Dette er nok et eksempel på apples sterke side, de får ikke særlig teknologi-interesserte folk til å se mulighet i gadgets. Det er dog litt synd at de ofte overser at det finnes bedre produkter på markedet. I tilegg fører det med seg at mange andre produsenter fokuserer på samme typer ting, det er bra . Slates tror jeg kommer til å bli bra om noen år.

 

AtW

Lenke til kommentar

virker for meg at de fleste som er oppe i litt voksen alder(40-50år++) begynner å få mer og mer peiling på pc. aller fleste bruker det jo på jobb og. faren min som er 47år har ganske god peiling på pc. brukter htc touch mobil osv. samme med mora mi. bestefaren min på snart 80 bruker pc med xp og vista. snakker med søskenbarnet mitt i afrika på skype osv. ganske morsomt egentlig. han betaler jo alt av regninger osv der og selfølgelig.

 

men iPad er vell grei til å gjøre slike enkle ting, men gud for en pris man sansynligvis må betale for den. en pc til 1000kr kan jo gjøre samme jobben(bare litt vanskeligere å bruke, men man får det til om man prøver som jeg skrev over her)

Lenke til kommentar
Fair nok. Da kjøper du bare et annet produkt. Om du finner noe som er like bra, (subjektivt vurdert), og som lar deg gjøre alt du vil...

Det produktet finnes ikke. Og det er det som skuffer meg. :)

 

Men Apple er en veiviser i mange sammenhenger så det blir spennende å se hva andre får til i tiden fremover.

 

For meg virker det rart at så mange blir "sure" på Apple fordi de lager et produkt som ikke har de egenskapene som de ønsker. Hva med å være sur på alle de andre produsentene som ikke engang har kommet med noe tabletprodukt på markedet?

 

Om dere alle er snille barn fram til jul så kommer det kanskje en tablet med 8 x USB-porter, 3 x HDMI, Kensington-lås, Lyd inn/ut, Ethernet, FireWire og 100 andre porter, som veier 3 kg OG har støtte for multitask og flash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...