Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat nå har jeg netcom brebånd large (plus?) fordi det gir 10 gb bruk før de skrur ned farten, istedet for 5-6, og fordi Netcom har bra 4G-dekning i bergensområdet og ingen begrensning på hastigheten.

Så fort dette tilbys på mobiltelefon blir det nok en tvillingsim-variant. Ser at Telio tilbyr 20 gb til 299 nå. Mulog jeg går for det neste gang, men har et halvt års bindingstid igjen på netcom-abonnementet.

Det triste er jo at 10 gb vanligvis er nok, men de månedene jeg virkelig trenger det er hverken 10 eller 20 gb nok. Håper virkelig ubegrensede data-abonnement ikke er for langt vekke i tid.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg vil ha ny iPad men vet sannelig ikke om jeg skal gå for Air eller 4.

Kan kjøpe en iPad 4 wifi 64GB for 3000kr. Eller skal jeg kjøpe Air?

Siste jeg brukte var en iPad 1 så blir vel fornøyd uansett hvilken jeg går for? Ser blant annet at Air har mindre svart kant, noe som er digg men vet ikke om det veier opp mot pris på iPad 4.

Er så usikker. Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg netcom brebånd large (plus?) fordi det gir 10 gb bruk før de skrur ned farten, istedet for 5-6, og fordi Netcom har bra 4G-dekning i bergensområdet og ingen begrensning på hastigheten.

Så fort dette tilbys på mobiltelefon blir det nok en tvillingsim-variant. Ser at Telio tilbyr 20 gb til 299 nå. Mulog jeg går for det neste gang, men har et halvt års bindingstid igjen på netcom-abonnementet.

Det triste er jo at 10 gb vanligvis er nok, men de månedene jeg virkelig trenger det er hverken 10 eller 20 gb nok. Håper virkelig ubegrensede data-abonnement ikke er for langt vekke i tid.

Netcom har også 20 gb til 299
Lenke til kommentar

Siste jeg brukte var en iPad 1 så blir vel fornøyd uansett hvilken jeg går for? Ser blant annet at Air har mindre svart kant, noe som er digg men vet ikke om det veier opp mot pris på iPad 4.

Tror du blir fornøyd uansett hva du velger. Ipad 4 er en del tyngre, noe du bør ha i bakhodet mtp. bruk. Ellers samme skjerm, batteritid og materialkvalitet. Du må vurdere om du er villig til å betale 2690 kr ekstra for bedre ytelse, lavere vekt og tynnere ramme.

Lenke til kommentar

Hadde gått for iPad Air.
Lenke til kommentar

Har en iPad Air og skjønner ikke helt MIMO-"gimmicken". Om jeg forstår dette rett, skal padden kunne bruke både 2.4GHz og 5GHz nettverket samtidig. Jeg har denne muligheten men wi-fi kobler seg kun til den ene eller den andre. Er det noe spesielt man skal gjøre eller har jeg misforstått dette.

Google gav ingen svar.

Lenke til kommentar

Her har du nok misforstått, MiMO lar deg bruke begge antennene i iPad Air for 2x2 stream trådløs som vil gi deg mulighet for teoretisk 300mbps 802.11n kobling istedenfor 1x1 som det var tidligere med et tak på 150mbps, dette gjelder både 2,4GHz og 5,0GHz båndet.

Dette er på ingen måte noen gimmick, MiMO antenneløsninger er jo mye av grunnen til at vi endelig har klart å oppnå halvveis fornuftige hastigheter over trådløse koblinger de siste årene. Hvorvidt dette har noe særlig for seg på en iPad derimot kan jo diskuteres, det er svært sjeldent jeg overfører noe som helst som vil da noen praktisk nytte av denne ekstra båndbredden, men ting som AirPlay (video) til en Apple TV vil jo ha muligheten til å fungere langt bedre med et oppegående trådløst nettverk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Testet såvidt en ipad air her nå, en fin oppdatering, og fint at apple viser at jeg hadde rett hele tiden når jeg sa at man ikke trenger breie rammer :) Men er det bare jeg som synes at ios7 ikke er helt smooth på ipad air?

AtW

Den har brede rammer oppe og nede som funker helt fint. På sidene er smale rammer men merker innimellom på mini'en at jeg kommer borti skjermen på sidene i portrait. Ellers i en test jeg linket til tidligere så er et av trekkene at iOS7 ikke gir en 100% smooth opplevelse. Dette vil forhåpentligvis bli patchet etterhvert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har etter å brukt ipad air hele helgen nå egentlig slått fra meg at den er for stor og tung i forhold til mini. Avventer foreløpig med å kjøpe tilleggsutstyr i tilfelle mini-en blåser meg av banen når den kommer, men tror jeg kommer til å beholde den jeg har :)

Utrolig fint nettbrett! Har også glemt litt ut hvor fantastisk skjermen er, ikke bare i oppløsning men også innsynsvinkel, farger og kontraster.

Har forøvrig blitt totalt hekta på Xcom for iPad. Der var et fantastisk spill på Pc, og kraften i iPad air gjør at det er drøm å spille iOS-versjonen også. Mitt favorttspill av alle som kom ut i fjor, anbefaler alle som er litt interessert i å bruke nøtta å kjøpe spillet. Tenk sjakk, bare i en ikke-døv versjon hvor du skal hindre en alien invasion.

Siden spillet er turbasert er det også perfekt håndholdt spill.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...