Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Hearthstone ^^

En av grunnene til at jeg kjøper ny ipad. Spillet ikke kommet til ipad enda, men blir vel snart.

For håpe at man kan kjøpe en ipad snart, kl 06:00 gikk apple store ned for oppdatering.

da er ipad bestilt:)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer om jeg skal stikke innom Elkjøp/Lefdal på vei hjem i dag men jobber med å rettferdiggjøre oppgraderingen fra Mini hehe. Minien har blitt mye brukt, men ikke så mye som jeg hadde sett for meg. Det kan også ha litt med ytelsen å gjøre.

Tanken nå er å beholde minien som en ekstra ebok-leser, oppskrifter og sengelektyre som egner seg godt i det formatet (en slags utvidet kindle erstatter med ekstrafunksjoner) hvor iPad Air brukes til det meste annet og der hvor ytelse og større skjerm er fordelaktig. Vi er fler i huset som nok vil ha glede av Minien men litt usikker på om jeg vil "slippe den løs" ovenfor barn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hadde egentlig vurdert det dithen at det holder med en iPad i huset for madammen da jeg bruker den såpass lite, det var helt til jeg innså at Hearthstone kommer til iOS og at det da blir temmelig mye krig og krangling da vi begge nok ønsker å spille Hearthstone på busser til og fra jobb / skole osv hver dag. :tease:

Må uansett si at iPad Air virker latterlig mye lettere enn iPad 4, holdt litt i en i går og ble positivt overrasket over hvor lite den veide.

Lenke til kommentar

Noen tips om andre gode strategi/rpg spill til iPad, annet enn towerdefence? Skal sjekke heartstone men er vel ingen diehard fan av sjangeren. Xcom: Enemy Unknown har jeg på PC men det virker ok også på iPad?

Jeg er også litt usikker på hvor mye minne jeg vil ha behov for. Har hatt 32GB på alle enheter til nå uten at det har blitt et problem. Men spill har da ikke vært en stor del av bruken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk plukket opp min nå, 16GB med Wifi. Var vel ti mann i kø utenfor Eplehuset ved Høyer i Stavanger før butikken åpnet, de hadde ikke fått inn deksler/mapper men hadde greit med iPader. Fikk med meg at de ikke hadde hvite (grå?) 16GB Wifi dog (kjøpte svart selv).

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar

Det med hvit/sølv virker å være gjengse for alle. Jeg skal ha hvit (som min mini) og uten cellular (bruker mobilen når nødvendig) og dermed venter jeg til dette kommer på lager og revurderer frem til da.

Har sjekket Elkjøp og Lefdal.

EDIT:

Unntaket er hvit 128GB som virker å være tilgjengelig men det er ikke aktuelt så lenge det går av privat lommebok.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da har jeg fått min 16 gb LTE Air. Førsteinntrykket er at den er svær, men også ganske lett. Jeg kommer fra mini, og morsomt nok virker skjermen på air enda større enn iPad 4, fordi rammen har blitt så mye mindre.

Skal prøve den en stund. Men den er merkbart tyngre enn iPad mini etter min mening.

Gråfargen som kommer med den sorte er sexy!

Lenke til kommentar

Ikke så rart mtp at Air veier 150g mer.

Neida. Men trodde kanskje at den større flaten til Air skulle fordele grammene mer, slik at den opplevde forskjellen ikke var så stor. Dette har flere forhåndsinntrykk gitt inntrykk av.

Men slik var det ikke helt. Kjøpte som nevnt ipaden på elkjøp, og skal virkelog tenke hardt fremover. Men godt mulig jeg ender opp med mini, i hvert fall hvis ytelsen virkelig er tilnærmet identisk og jeg ikke må vente lenger enn til slutten av november.

Når deg gjelder farge synes jeg den hvite er utrolig pen på baksiden. Men hvit ramme ser billg og plastaktig ut synes jeg, selv om det ikke er noen forskjell. Av samme grunn kan jeg ikke fordra hvit iphone.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg vil ha hvit ramme foran fordi det er mindre anstrengende for øynene :)

Hvit rammer er MINDRE anstrengende? :blink:

Selv går jeg alltid for sort ramme nettopp grunn av at jeg misliker lysekanter rundt skjermen som tar bort fokus osv fra innholdet på skjermen. Selv om jeg ærlig må innrømme at sølv / hvit er lekker og gir meg et mye mer "Apple" inntrykk da ren aluminium gir den direkte assosiasjoner med MacBook Air og Pro hva gjelder utseende og hvit er også langt enklere å kombinere fint med deksler osv syntes jeg. Var nesten så jeg falt på sølv / hvit iPhone 5S istedenfor space gray / sort bare fordi den tar seg så utrolig godt ut i det nye offisielle skinnetuiet i blå farge.

Men en kombinasjon av litt blandende tilbakemeldinger på at disse skinnetuiene visstnok farger veldig lett av i kantene om du velger en med lys farge (noe blå er) og det faktum at kjæresten uansett skal ha sølv / hvit så ble det space gray / sort som jeg syntes ser fantastisk ut den også, men ikke like grei å kombinere med noe fargesprakende etuier.

Lenke til kommentar

Hvit rammer er MINDRE anstrengende? :blink:

Selv går jeg alltid for sort ramme nettopp grunn av at jeg misliker lysekanter rundt skjermen som tar bort fokus osv fra innholdet på skjermen. Selv om jeg ærlig må innrømme at sølv / hvit er lekker og gir meg et mye mer "Apple" inntrykk da ren aluminium gir den direkte assosiasjoner med MacBook Air og Pro hva gjelder utseende og hvit er også langt enklere å kombinere fint med deksler osv syntes jeg. Var nesten så jeg falt på sølv / hvit iPhone 5S istedenfor space gray / sort bare fordi den tar seg så utrolig godt ut i det nye offisielle skinnetuiet i blå farge.

Men en kombinasjon av litt blandende tilbakemeldinger på at disse skinnetuiene visstnok farger veldig lett av i kantene om du velger en med lys farge (noe blå er) og det faktum at kjæresten uansett skal ha sølv / hvit så ble det space gray / sort som jeg syntes ser fantastisk ut den også, men ikke like grei å kombinere med noe fargesprakende etuier.

Det er helt riktig at lyse rammer gjør at skjermen ikke blir like intens/mykner. Det er samme effekten som å se på en skjerm i mørkt eller opplyst rom. Ellers er jo fargevalg smak og behag :)

EDIT:

Ser ut som Elkjøp har fått mange sølv 32GB wifi på lager nå :) Skal man dra å hente en tro hmm. Slik helgen blir nå får jeg ikke tid til å leke med den så kan liksågodt vente til mandag. Fortsatt litt usikker på plassbehovet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...