Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye fikk du for iPad 4? Hvilken type var det? Mine iPad 4 32GB 4G / LTE går utrolig tregt på Finn.no... Tydelig at folk flest bare skaffer 16GB da de er billigst og at mine 32GB da drukner i mengden.

Det var en 16 GB Wifi solgte den for 2800,- brukte ikke finn.no men kjøp og salg på Facebook.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ja, håper det. Har ikke testet ut. Men det kan kanskje noen andre bekrefte?

Jeg kan bekrefte at når "Redusert bevegelighet" er satt til PÅ, er det betydelig mindre bevegelse med 7.0.3 enn det var på 7.0.2.

Lenke til kommentar

Haha, teiteste jeg har hørt. Da skal du være utrolig følsom for sånt.

Jeg sliter med kronisk hodepine og er latterlig sensitivt for motion sickness, etterslep og hva det måtte være på skjermer men har faktisk ikke hatt noe problem med min iPhone 5 *bank-i-bordet*.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken iPad er best av Air og Mini 2? (Hardware)

Takk

Ser vell ved første øyekast ut til å få mer eller mindre identisk maskinvare. De har samme skjermoppløsning, samme SoC (CPU+GPU) i form av nye Apple A7, samme mengden med RAM, samme design og det hele. Eneste forskjellen slik jeg har forstått det så langt er at iPad mini med Retina leveres med 5MP kamera bak, mens iPad Air leveres med 8MP (samme kamera som på iPhone 5C om jeg har forstått det riktig).

Det vi ikke vet noe om enda er klokkefrekvenser, for ettersom iPad mini med Retina har tilsynelatende samme maskinvare og samme oppløsning på skjermen, men mindre batteri så må det være noe med systemet som er klokket ned for at den skal kunne oppnå samme batteritid som iPad Air. Samtidig så skrøt jo Apple av at iPad Air har dobbel grafikkytelse sammenlignet med iPad (4), noe som må bety at skjermkortet er klokket endel høyere ettersom Apple A7 SoC i iPhone 5S har sirkus samme ytelse som iPad 4 med sin Apple A6X, så da vil jeg tro at iPad mini med Retina sikkert er klokket noe rundt der iPhone 5S ligger, mens iPad Air, hvertfall på skjermkortet er klokket endel høyere og vil derfor ha bedre grafikkytelse.

Dette vil jo bli klarere etterhvert som Anandtech får fatt på noen som de kan teste og sjekke i dybden. Uansett så er nok ytelsen på begge modeller i topp, topp klasse og iPad mini med Retina har jo fordelen av samme oppløsning på mindre skjerm så den skjermen vil jo da bli skarpere. Om det er mulig å merke noe særlig til forskjell når begge skjermer er såpass skarpe i utgangspunktet er jo ikke godt å si.

Når alt kommer til alt så blir det vell mer et spørsmål om hvilken størrelse du foretrekker, om du finner 7,9" mer komfortabelt og ønsker ekstra portabilitet så er nok iPad mini med Retina veien og gå, ønsker 9,7" og større skjerm så er iPad Air veien å gå. Personlig så må jeg nok holde litt i begge før jeg bestemmer meg, men tror nok det blir iPad Air da jeg rett og slett foretrekker 9,7" over 7,9" når jeg først skal ha og bruke ett nettbrett og spesielt med Air hvor den store tilsynelatende har blitt såpass slank og lett så ser jeg ingen grunn til å gå ned på iPad mini for min del hvertfall.

Det er jo verdt å merke seg at iPad Air er forventet i et ganske så greit opplegg allerede 1. November, så den er nok klar til salg med god tilgang hvert øyeblikk mens iPad mini med Retina er forventet at skal være veldig, veldig begrenset frem til nyåret så det fort være vanskelig å få tak i en, spesielt i Norge som sikkert ikke er spesielt prioritert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...