Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig å se at 95% av de som har postet i denne tråden ikke nevner iBookstore, Appstore og iTunes. Uten disse 3 er faktisk iPad ubrukelig. Og det er nettopp disse 3 som gjør iPad magisk. Det at man har tilgang til bøker, programmer, spill, lydbøker, filmer, TV-serier etc. ved hjelp av et par touch. Utrolig enkelt.

 

Og hvilken netbook er det som veier 0,7 kg?

Lenke til kommentar
Når ble netbooks ubrukelige?

Når de fikk små tastaturer, operativsystem som var laget for langt større skjermer, lite gjennomtenkt brukergrensesnitt, dårlig design og billige skjermer. Dag én, altså – satt litt på spissen. Men de er jo billige.

 

Jeg skal kjøpe iPads i fleng, både til meg selv og familie. iWork, adresseboken og Mail viser potensialet til denne enheten – de som leter litt rundt i SDKet finner mye å glede seg over. Dette blir knallbra når utviklerne har fått noen måneder på seg.

Lenke til kommentar
Artig å se at 95% av de som har postet i denne tråden ikke nevner iBookstore, Appstore og iTunes. Uten disse 3 er faktisk iPad ubrukelig. Og det er nettopp disse 3 som gjør iPad magisk. Det at man har tilgang til bøker, programmer, spill, lydbøker, filmer, TV-serier etc. ved hjelp av et par touch. Utrolig enkelt.

Når ble det magisk at du kan kjøpe programmer fra kun én butikk - en butikk som Apple og kun Apple bestemmer sortimentet i? Utrolig enkelt, javel, men jeg liker ikke all denne enkelheten.

Lenke til kommentar
Artig å se at 95% av de som har postet i denne tråden ikke nevner iBookstore, Appstore og iTunes. Uten disse 3 er faktisk iPad ubrukelig. Og det er nettopp disse 3 som gjør iPad magisk. Det at man har tilgang til bøker, programmer, spill, lydbøker, filmer, TV-serier etc. ved hjelp av et par touch. Utrolig enkelt.

Når ble det magisk at du kan kjøpe programmer fra kun én butikk - en butikk som Apple og kun Apple bestemmer sortimentet i? Utrolig enkelt, javel, men jeg liker ikke all denne enkelheten.

 

For meg fungerer det utmerket. Har det jeg trenger ihvertfall. Og det at Apple bestemmer sortimentet gjør at man får en viss sikring av kvaliteten på innholdet og(sikter her til programmer/spill). Var ikke lenge siden jeg leste om en app @ android som stjal kredittkortinformasjon.....

 

Red: Og som Geir sier, om du ikke liker det, ikke kjøp det. Enkelt og greit.

Endret av Brack
Lenke til kommentar

Har du en begrunnelse også, kindermaxxi? Jeg ser for meg iPad som ideel til mye skolebruk – tipper Papers kommer i en aldeles glimrende iPad-versjon, der har man verdens beste program for å lese og organisere PDF-filer i en kompakt enhet – iBooks i tillegg, så er lesebiten dekket. Tastaturet er det vel få eller ingen her som har prøvd, så tiden vil vise hvordan det fungerer – men rapportene er slett ikke verst; skal en skrive langt er det jo bare å ha en tastaturdock liggende på skolen. Pages burde kunne gjøre jobben utmerket for de fleste skriveoppgaver for de fleste av oss.

Lenke til kommentar

Jeg får mer og mer lyst på denne. Først virket den veldig upraktisk alle plasser man ikke sitter i en sofa men med tilbehøret man kan få så ser dette faktisk ganske bra ut. Den største turn-off'en for meg blir mangelen på multitasking. Hvis de kunne lagd et tilbehør hvor man kunne plassere iPaden i en lærbeskyttelse, omtrent slik som den man kan se på førstepost, OG at den hadde en dockingstasjon med keyboard slik at man kunne lukke den igjen omtrent som en mappe eller lignene, kunne den vært ideel for skole, jobb osv. Det vil kanskje bli ganske likt en notebook men jeg føler at den på mange områder, kanskje mye er personlig smak, er bedre enn disse.

Lenke til kommentar

«Tappable, but not really typeable» er det jeg har hørt om tastaturet – med andre ord vil det nok duge til det aller meste, men akkurat når en skal skrive inn store mengder tekst er det jo klart at et fysisk tastatur er uslåelig. På iPhone-plattformen er min smertegrense rundt 200 ord, tipper dette kan femdobles (minst) på iPad. Holder lenge for den bruken jeg ser for meg.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
I skolesammenheng slår vinkelen meg som det største problemet. Er det praktis, eller ergonomisk, å skrive på et paddeflatt tastatur mens man ser på en skjerm som ligger på et bord?

Som nevnt finnes dette allerede:

case_5_20100127.png

 

Kan også snus så den står i en passe vinkel for å se på film:

case_4_20100127.png

Lenke til kommentar
iPad støtter ikke flash, det gjør heller ikke iPhone og iPod touch.

Nå tuller du felt.

 

Det finnes workarounds for Flash på iPad, har man "låst-opp" sin iPhone har man også mulighet for å installere Flash på denne via tredjeparts programvare.

 

Uansett er det bare tull å henge seg opp i mangel av Flash for folk flest. For videoer ol. bruker iPhone QuickTime Player som en erstatning for Flash, regner med at iPad også vil gjøre dette. Og hva skal man ellers med Flash? Se unyttige annonser i tivoli preg? Har ingen bruk for Flash på en iPad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...