Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har skjønt så blir vel egentlig de to siste forholdsvis varme når de jobber? Derfor kjøpte jeg Mini på salg fordi jeg liker den formfaktoren samt at jeg ikke trenger heftig hardware i et lite nettbrett og venter til neste generasjon før jeg kjøper en stor.

Har IPad 4 og kan ikke si at jeg plages med varme og 11 timer med batteritid er vel også godkjent..

Lenke til kommentar

Stemmer nok. Lenge siden dette var en issue og man husker mer etterhvert.

Det kom mange klager på varmeproblem med iPad 3 men med 4 så var problemet borte :)

Jeg har bare slått fra meg 4ern siden jeg skal ha den som kommer til høsten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei!

Vurderer å kjøpe meg et nytt nettbrett, da primært med tanke på å få lest digitale bøker.

Hvordan er denne å lese på? Blir man sliten i øynene?

Valget står hovedsaklig mellom denne og Xperia Z. Fordelen med Ipad er brukervennlighet, batteritid og skjerm, mens minuset er lagringskapasitet og vanntetthet.

Forresten, 500,- rabatt på alle Ipad i Spaceworld butikker i dag og i morgen.

Lenke til kommentar

Nå pleier jeg ikke å lese så mye bøker på den, men synes ellers at skjermen er veldig behagelig å se på. Mye av det er nok takket være den veldig gode Retina-skjermen samt at du kan senke lysstyrken veldig mye slik at man kan lese på senga uten å bli blendet av lyset.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg jailbreaket min gamle iPad lastet jeg ned en app fra Cydia som het iCleaner som visstnok skal rense den for unødvendige filer. Den gjorde ihvertfall at den sluttet å krasje absolutt hele tiden samt at den føltes mye raskere. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen fix på at iPad 1 går så treigt?

Vet ikke om jeg skal kjøpe iPad 3? Er det noe dårlig med den?

Avslutt apper som ligger i multitaskingbaren(dobbeltklikk på hjemknappen).

Det kan fort hope seg opp litt, og min iPad 1 klarer ikke mer enn 3-4 apper, så krasjer den helt. Den kjører 5.1.1.

Har både iPad 3 og iPad 1.

Om appene du har behov for kjører på 4.2.1, eller til og med 3.2.2, ville jeg nedgradert til noe slikt. Jeg gjorde det selv en stund for å teste med min iPad, og det var en helt annen opplevelse! Mye kjappere.

Endret av Spritty
Lenke til kommentar

Hei!

Vurderer å kjøpe meg et nytt nettbrett, da primært med tanke på å få lest digitale bøker.

Hvordan er denne å lese på? Blir man sliten i øynene?

Valget står hovedsaklig mellom denne og Xperia Z. Fordelen med Ipad er brukervennlighet, batteritid og skjerm, mens minuset er lagringskapasitet og vanntetthet.

Forresten, 500,- rabatt på alle Ipad i Spaceworld butikker i dag og i morgen.

Har iPad selv, men bruker utelukkende kindle til lesing. Utrolig mye mer behagelig skjerm, opp til 2 måneders batteri og mye bedre i sollys. Vil du bruke nettbrettet til noe annet er jo kindle lite relevant, så du må se litt på behovet ditt også.

Kindle koster jo også en fjerdedel av en iPad.

Lenke til kommentar

Jeg bruker min iPad hovedsaklig til surfing, se på litt tv/film, apps og litt enkle spill. Men desidert mest sofasufing. eBøker har jeg ikke brukt den til i særlig grad ennå men det er vel noe jeg skal etterhvert, blir dog mye lesing på web.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen måte jeg kan laste ned for eksempel en artikkel fra hardware.no slik at jeg kan lese den uten internett? Fungerer jo kankje å bare ha artikkelen(e) oppe når jeg drar, men har den flere sider vil det jo ikle fungere. Drar til Tyrkia på lørdag så kjekt med litt lesestoff på flyet :)

Lenke til kommentar

Prøver meg i denne tråden også :-)

Har akkurat fått min første Apple dings. En iPad mini :-)

Deilig liten sak!

Jeg lurer på om den automatisk switcher mellom trådløst nett og mobildata, eller om jeg må slå av mobildata når det er wifi tilgjengelig?

Endret av KLB
Lenke til kommentar

Hva med Pocket? Bruker appen ofte selv, og er veldig fornøyd!

Perfekt! Takk :)

Prøver meg i denne tråden også :-)

Har akkurat fått min første Apple dings. En iPad mini :-)

Deilig liten sak!

Jeg lurer på om den automatisk switcher mellom trådløst nett og mobildata, eller om jeg må slå av mobildata når det er wifi tilgjengelig?

Så fort det er et trådløst nettverk tilgjengelig som du har lagt inn passord på tidligere kobler den til med en gang automatisk så mobil data blir jo på en måte deaktivert som du sier så lenge et WI-FI nettverk er innen rekkevidde.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...