Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Morsomt. Jeg får fysisk vondt i øyene av å bruke en ikke-retina iPad. Både mini og toern.

 

Har du fullgodt syn?

Jeg har både iPad 2, 3 og mini, og selv om jeg ser forskjell på dem ved bruk, er oppløsningen bra nok også på 2'ern.

Kanskje det er du som bør sjekke synet ditt :tease:

Lenke til kommentar

Nå klarte jeg ikke å vente lenger.

 

Leste i dag at iPad Mini 2 hvistnok kommer først en stund etter lanseringen av iPhone 5S. Dvs. at man må vente til oktober/november/desember. Derfor hev jeg meg på tilbudet til elektrokjedene på 1980,- for 16GB/WiFi og henter den på mandag formiddag på Megastore. Gjør meg ingenting at den ikke har 3/4G da iPhonen vil kjøre som trådløs router når det trengs.

 

Hatt rått lyst på Mini'en siden lansering men ville helst hatt neste versjon og har derfor ventet, dog særdeles pinefull venting. Om ikke annet er 1'ern et godt, billig og slankt nettbrett. Gleder meg! Nesten litt synd jeg ikke leste dette litt før i dag så hadde jeg kunne kost meg med den i hele helgen :(. *ønsker seg søndagsåpne butikker i Norge*

 

EDIT:

Hvordan er det med Apps og spill ift. Minien og dens oppløsning?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvordan lager man sånn bilde der det står hvor mange dager det er til noe skjer? For eksempel om du har bursdag så kan det stå "214 days until birthday"

Lenke til kommentar

Nå klarte jeg ikke å vente lenger.

 

Leste i dag at iPad Mini 2 hvistnok kommer først en stund etter lanseringen av iPhone 5S. Dvs. at man må vente til oktober/november/desember. Derfor hev jeg meg på tilbudet til elektrokjedene på 1980,- for 16GB/WiFi og henter den på mandag formiddag på Megastore. Gjør meg ingenting at den ikke har 3/4G da iPhonen vil kjøre som trådløs router når det trengs.

 

Hatt rått lyst på Mini'en siden lansering men ville helst hatt neste versjon og har derfor ventet, dog særdeles pinefull venting. Om ikke annet er 1'ern et godt, billig og slankt nettbrett. Gleder meg! Nesten litt synd jeg ikke leste dette litt før i dag så hadde jeg kunne kost meg med den i hele helgen :(. *ønsker seg søndagsåpne butikker i Norge*

 

EDIT:

Hvordan er det med Apps og spill ift. Minien og dens oppløsning?

 

Jeg er i akkurat samme situasjon. Det verste er at jeg solgte min iPad 3 i mars, og nå er jeg uten nettbrett. Har også hatt lyst på minien siden starten, men jeg vet at jeg ville angret hvis jeg hadde kjøpt den nå.

 

For det første på grunn av skjermen, som nevnt. Dette er nok høyst individuelt, men jeg synes rett og slett ikke den er skarp nok. Samtidig er innsynsvinkel, kontrast og andre ting også dårligere på mini-en kontra større nettbrett.

 

For det andre så vil jeg vente å se hva som skjer med iPad 5. Har en teori om at den kommer til å en god del tynnere og lettere enn forgjengeren. Da må jeg vente, slik at jeg kan vurdere den nye minien opp imot den nye 10-tommeren.

 

Liker å ha det ypperste i maskinvare i maskinene mine, noe som antakelig taler sterkt for iPad 5. Men jeg liker størrelsen på dagens iPad mini mye bedre enn 10-tommeren. Spørsmålet blir hvor mye de klarer å krympe ned og slanke iPad 5.

 

Dette skriver jeg delvis for å overtale meg selv. Har gjennom årene blitt ganske så avhengig av å ha et nettbrett hjemme, og jeg sliter virkelig med å ikke kjøpe meg et eller annet i dag.

 

MEN JEG SKAL KLARE Å VENTE :omg:

Lenke til kommentar

Hehe

 

Var fornøyd med Minien når jeg testet den i butikken og siden den billigste koster kun 2000,- så gadd jeg ikke vente lenger. Dette blir jo bare et surfe og lesebrett og for å gjøre enkle ting og enkle spill så jeg skal helt klart også ha den neste som kommer. Kjekt å ha et lite et ekstra liggende :). Liker også størrelsen ift. e-bøker, tv og film på buss/tog/seng etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Okei, trodde jeg aldri skulle si dette men. Jeg kjøpte ipad mini

Kommer jeg til helvete nå ?

Har helt siden jeg husket hatt android. Men ja, var positivt overasket for å si det sånn. Før pleide jeg å slenge dritt mot apple uten å ha eid noen av deres produkter. Sorry

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og når en ytring om personlige preferanser tolkes av 'motparten' som "slakt", så tar det fort fyr.

Det er ikke plass til nyanser.

Er du ikke for, så må du dø, for da har du fornærmet 'profeten'.

Hvis jeg skal bruke dine ord ville jeg snudd på det, "er du ikke mot så må du dø for da er du både det ene og det andre". Ja, vi som eier Apple produkter og har brukt de i lang nok tid til å bli godt kjent og fornøyd blir jo også beskyldt for å være 'profeter' og religiøse sekter slik som du gir uttrykk for nå. Det spiller heller ingen trille at man har brukt "PC produkter" i 25 år, så lenge man liker Apple produkter i 2 av disse. Det hadde vært forfriskende at folk som faktisk har eid og brukt produktene i mer enn noen timer, dager eller uker og faktisk har gått inn for å lære å bruke de godt og fått god erfaring med produktene hadde vært blant denne gaulehopen.

 

Dette må jo være et emne i særstilling for hvor ellers hadde man gjort noe annet enn å generelt riste på hodet av kritikerne som ikke har erfaring med produktene de kritiserer? De fleste ville ikke en gang tatt de seriøst.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette må jo være et emne i særstilling for hvor ellers hadde man gjort noe annet enn å generelt riste på hodet av kritikerne som ikke har erfaring med produktene de kritiserer? De fleste ville ikke en gang tatt de seriøst.

Dette finner du i forbindelse med alle produkter, ideer og ideologier som folk engasjerer seg i.

Apple-produkter er ikke i noen særstilling her. (Og enda mindre nå som 'profeten' er død. :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...