Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Noen som har hørt noe nytt om neste iPad? Lanseringsvindu, egenskaper?

Solgte min iPad 3. gen nettopp, fordi den begynte å bli treg. Savner å ha en iPad sinnsykt, men nekter å kjøpe nummer 4 når den femte antakelig er rett rundt hjørnet.

Men begynner å bli lei å vente allerede :p

Er april helt utelukket tror dere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

På nettbrett har jeg alltid vært en Apple-fan, men må innrømme at Sony Xperia Tab Z frister veldig. Ekstremt sexy formfaktor, vanntett og sylskarp skjerm ... Den første android-fjøla som virker interessant.

Spørsmålet er hvordan android er på nettbrett, har hørt at det tidligere har vært en del problemer med optimalisering og dårlig skalering av apps for nettbrett. iPad har jo flere hundre tusen spesiallagde apps.

Hmm ... :hmm:

Lenke til kommentar

Har veldig lyst på iPad mini selv! Jeg har iPad 3. generasjon nå og er så klart strålende fornøyd, men kunne faktisk tenkt meg en iPad mini fremfor den da jeg aldri bruker den hjemme, men kun når jeg er ute på farten. Det er vel 7,9" den er? Og det en veldig fin størrelse til både surfing på nettet og litt spill sånn jeg ser det :)

Prøvd den litt i butikken, men tenkte ikke over hvordan skjermen var da egentlig heller hvordan den var å holde i og hvordan den var å bruke generelt.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Tipper at neste mini utgave kommer med bedre skjerm, så jeg ville ha holdt ann litt da :)

Er skjermen så dårlig altså? Har kun prøvd den så vidt i en butikk så rakk egentlig aldri å tenke så veldig mye over selve skjerm kvaliteten.. Grunnen til at jeg spør er at dama har veldig lyst på iPad mini og skal muligens bestille i løpet av uka!

Lenke til kommentar

Nei den er jo ikke direkte dårlig, men når man har sitti på en retina skjerm for og så gå over til lavere oppløsning blir det litt sånn meh! Når det er sagt har jeg aldri hatt noe problem med å bruke dama sin iPad 2 heller. Tror neppe madammen din henger seg opp i dette her.

Bare en sånn i farta link ang. skjermene,

http://www.imore.com...y-density-macro

Finnes nok bedre sider ang. saken der ute dog.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er skjermen så dårlig altså? Har kun prøvd den så vidt i en butikk så rakk egentlig aldri å tenke så veldig mye over selve skjerm kvaliteten.. Grunnen til at jeg spør er at dama har veldig lyst på iPad mini og skal muligens bestille i løpet av uka!

Jeg personlig synes ikke retina skjermen er noe stort WoW som mange uttrykker. Hadde den nyeste ipad (4th gen) tidligere, men synes det ble sløs, var ikke verdt det. Sier ikke at det er dårlig, men følte det ble som å putte et par tusenlapper ekstra på bordet for å få et klistremerke med på kjøpet (litt satt på spissen), og jeg anser meg selv som en som setter pris på tek og er ivrig etter det.

Per dags dato synes jeg de uten retina gir absolutt mest for pengene og de med retina har blitt et mellomstopp for å brenne penger før det kommer nye med skikkelige gode forandringer som kan forsvare prisforskjellen, eller den generelt høye prisen.

Endret av Rottenspacehead
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Tror ikke noen er bekymret for ny iPad mini. Den har jo vært solgt til 2k (16GB WiFi) flere ganger i vår, hos flere kjeder.

Lenke til kommentar

Jeg personlig synes ikke retina skjermen er noe stort WoW som mange uttrykker. Hadde den nyeste ipad (4th gen) tidligere, men synes det ble sløs, var ikke verdt det. Sier ikke at det er dårlig, men følte det ble som å putte et par tusenlapper ekstra på bordet for å få et klistremerke med på kjøpet (litt satt på spissen), og jeg anser meg selv som en som setter pris på tek og er ivrig etter det.

Per dags dato synes jeg de uten retina gir absolutt mest for pengene og de med retina har blitt et mellomstopp for å brenne penger før det kommer nye med skikkelige gode forandringer som kan forsvare prisforskjellen, eller den generelt høye prisen.

Morsomt. Jeg får fysisk vondt i øyene av å bruke en ikke-retina iPad. Både mini og toern.

Har du fullgodt syn?

Når det er sagt er det forresten andre forskjeller mellom Ipad 4. generasjon og iPad 2. Drastisk bedre ytelse (CPU og GPU) og veldig mye bedre kamera i front og bak er noen av disse forskjellene.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...