Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere iPad 5 kommer i løpet av påsken?

Leser noen steder at den ikke kommer før Juni, mens andre sier det kan være mars, april, juni, september og oktober.

Reiser på ferie mandag i påsken og vil ha en ny iPad innen da. Må enten kjøpe iPad 4 før jeg drar eller håpe på at iPad 5 kommer før eller i løpet av ferien. Hmmm..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

mmhm, så man må nå spørre seg selv om et par hundre er verdt reklamasjonsretten.

Det må hver enkelt avgjøre.

Momsen i England er 20%, og selv med litt gebyr får man tilbake endel. Handlet for 8300 i februar, og fikk 920 tilbake.

Lenke til kommentar

Kjøpte en iPad 2 i 2011 som jeg dessverre klarte å knuse...

Byttet skjermen, men med mye støv under ble det liksom ikke det samme, så jeg solgte den og kjøpte en MacBook Air. Jeg så allikevel fort bruksområdet og kjøpte en iPad 3 som jeg har enda sammen med en iPad 1. De brukes flere ganger hver dag, både på skole og for å lese nyheter om morgen og kvelden. :)

Lenke til kommentar

Klarer Ipad 4 nå å spille av mkv-filer i 1080p uten å hakke? Det klarte ikke Ipad 3. Jeg vet den nok klarer å spille av 1080p om man konverterer alle filene til mp4 eller hva det er apple støtter i hw, men gidder ikke styre med konvertering når jeg skal slenge inn noen filer på farten.

Lenke til kommentar

Har du mulighet til 32GB, tror jeg det er det beste. Alle applikasjoner vil framover inneholde mye retina-grafikk og dermed ta større plass. Bare ett spill kan ta langt over 1GB, og da blir det fort lite plass om du i tillegg skal ha operativsystem(og alle bildene dine).

Så, 32GB om du har mulighet, hvis ikke overlever du kanskje med 16GB også :)

Lenke til kommentar

Burde jeg selge min iPad 3 16 gb wifi for 2500?

Har merket at den begynner å bli tregere, prosessoren er under powered for retina etter min mening. I tillegg synes jeg den er i overkant tung og tykk, og jeg vil gjerne ha lightening. Vurderer derfor å vente til iPad 5 kommer, eventuelt en mini 2.

Trenger raskt svar :p

EDIT: Den ble solgt!

Så nå venter jeg i spenning på neste iterasjon. Har litt lyst på en mer kompakt iPad. Hvis iPad mini får retina-skjerm og kurant maskinvare så blir det nok den. (Vil ikke ha den nåværende, utdatert hardware og skjerm EMM)

Hvis ryktene om en tynnere og lettere fullstørrelses-iPad stemmer så blir det kanskje den i stedet. Har som filosofi å alltid kjøpe det nyeste og kraftigste som er på markedet av IOS-enheter, da de blir treige, i form av lagging, irriterende kjapt. Dette skyldes vel hovedsaklig mer og mer krevende oppdateringer.

Nå skal det nevnes at jeg har blitt ekstremt kresen på slikt etter at jeg har blitt bortskjemt med min ekstremt snappy iPhone 5.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Skaffet meg en wifi+cellular 4.gen iPad i går, 16GB vel og merke. Brettet vil i hovudsak benyttes til surfing på farten/hjemme og streaming av musikk og film. Ser derfor ikke behovet for mer en 16GB til dette bruksmålet :)

En sann glede å gå over i fra min Transformer Prime ihvertfall, skjermen er sylskarp og alt flyter og er slappt i ekte Apple stil.

Mangler bare en stasjonær Mac nå så har Apple fanget meg helt :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Mangler bare en stasjonær Mac nå så har Aple fanget meg helt :p

Det ble plutselig mitt problem også.

For 4 måneder siden hadde husstanden 2 ipodder. Nå har den 3 ipodder, 2 iphoner, 1 ipad og en MacBook pro og en Apple tv. Nå har jeg bare lyst på en ipad mini retina (når den kommer)

Lenke til kommentar

Ja nei ser overhodet ikke noe vits i å møblere gjesterommet med en designperle som det en iMac er, der har jeg en oppegående Windows stasjonær PC som gjør akkurat det den skal :)

Apple manien stopper her.

På sigt blir det heller å bytte ut min mid 2010 MBP i en 13" MBP eller Air :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Enig med dere der. På stasjonær-fronten er Apple ute å kjøre. En iMac ser flott ut, men hva skal man med en tynn stasjonær PC? Den står jo bare der uansett?

Den mest interessante av de stasjonære for meg er faktisk en mac mini. De er ganske finurlige, og ikke så altfor dyre til å være kapable HTPC-er. Vi får se ...

Lenke til kommentar

Klarer Ipad 4 nå å spille av mkv-filer i 1080p uten å hakke? Det klarte ikke Ipad 3. Jeg vet den nok klarer å spille av 1080p om man konverterer alle filene til mp4 eller hva det er apple støtter i hw, men gidder ikke styre med konvertering når jeg skal slenge inn noen filer på farten.

Om du er villig til å bruke 21 kroner er AVPlayerHD en fantastisk video-spiller. Legger filmer i mappen via iTunes og så er det bare å se filmen. Støtter veldig mange formater som avi, mp4 og mkv. Ingen konvertering nødvendig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...