Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde "New iPad" her om dagen, eller den som omtales som iPad 4. Rimelig heftig skjerm. En kollega som tester ut iPad i forbindelse med jobb. 4`ern er awesome når det kommer til skjerm.

 

Det er vel 3 som het "the new ipad"? 4 heter så vidt jeg vet "ipad with retina display".

 

Det er bra skjerm på 4 ja. Hvordan er den i forhold til en MBPr 13?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er vel 3 som het "the new ipad"? 4 heter så vidt jeg vet "ipad with retina display".

Apple har ikke vært helt heldig med navnevalgene for iPad. "The new iPad" AKA iPad 3 har også retina display, så det er ikke her forskjellen ligger med iPad 3 og "iPad with retina display" AKA iPad 4.

Lenke til kommentar

 

Apple har ikke vært helt heldig med navnevalgene for iPad. "The new iPad" AKA iPad 3 har også retina display, så det er ikke her forskjellen ligger med iPad 3 og "iPad with retina display" AKA iPad 4.

 

Forskjellen er ikke så stor. Ny ladekontakt og ny chip på 4. Men de gikk bort fra å nummerere de når de lanserte 3. Selv synes jeg at en type nummerering hadde vært enkelt. Spesielt for damene på 40 på jobb.

Lenke til kommentar

kjøpte en ipad 4 i utlandet. kjempepris var eneste grunnen til at jeg bare måtte slå til. hva skal jeg gjøre nå tro? apps, tilbehør og eventuelle andre tips?

 

Om du har en del nettsider du følger med på, nyheter etc, så syns jeg Feedly appen er fin.

Ellers så bruker jeg den til litt netflix, surfing og spill.

Tips til noen artige spill:

-Bike Baron

-Joe Danger

-Hundreds

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det jeg kan si, er at den er betydelig lettere og skjermen er fabelaktig. Setter nok en ny standard for resten med den skjermen.

Mener du at iPad 3 er lettere enn iPad 4? Det er den ikke, den har samme vekt (eller 2 gram mer, for å være helt presis). Skjermen er helt lik på begge disse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Forskjellen er ikke så stor. Ny ladekontakt og ny chip på 4.

Frontkamera er bedre på 4 enn på 3, fra 0,3 Mpix på 3 til 1,3 Mpix på 4. Den nye chipen, spesielt grafikkdelen, gjør at 4 er sånn ca dobbelt så rask som 3, selvsagt avhengig av hva man gjør

Lenke til kommentar
Om du har en del nettsider du følger med på, nyheter etc, så syns jeg Feedly appen er fin. Ellers så bruker jeg den til litt netflix, surfing og spill. Tips til noen artige spill: -Bike Baron -Joe Danger -Hundreds

 

Takker for svar, dette skal undersøkes så fort som mulig :)

Lenke til kommentar
Har så voldsomt lyst på ny Ipad men venter til mars, håper at Apple kommer med neste ipad da eller info om neste.

 

Tvilsomt. Den kommer jo gjerne til høsten slik som forrige utgave. Det er jo uansett fint lite android brett som er i nærheten av hardwaren til iPad. Kanskje det dukker opp noen kule på MWC nå til uka.

Lenke til kommentar

MWC kan vel kanskje også bringe prisen ned på ipad. Følte ikke at ipad 4 kom med så mye "nytt" i forhold til ipad 3. Det at det har bedre kamera bryr jeg meg lite om.

 

Du glemmer det viktigtigste at den har ny prosessor og er 3 ganger raskere.. Nå begynner det å komme spill som krever mer krefter og da blir iPad 3/4 som dag og natt i brukeropplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...