Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får de sorte linjene fordi størrelsesforholdet på skjermen og på videoen er forskjellige. Hvis du vil se hele bildet får du de sorte feltene, ellers får du zoome inn som du har vist og gå glipp av det som skjer på sidene av videoen.

Det er i praksis ingen løsninger - du kan sikkert gjøre den om til et annet størrelsesforhold, men da vil du oppleve at alt blir strukket eller trykket sammen. I dette tilfellet vil alt bli tynnere enn det er, og det kan jeg umulig forestille meg at er noe bedre enn en liten sort boks under filmen.

Ok takk for tilbakemelding. Vet forresten noen om en god gamepad til iPad som passer til alle spill? En som ser ut som en vanlig konsoll kontroll. Har sett litt på 60 beat sin, men der må man kjøre spill som er kompitable med 60beat. Ser for meg at GTA III og Vice City ville blitt veldig bra med gamepad.

Endret av Proteinfabrikken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Her er det du får:

iOS 6.0

• Kart

◦ Vektorbaserte kart designet av Apple

◦ Retningsbestemt navigering med taleveiledning på iPhone 5, iPhone 4S og iPad Wi-Fi + Cellular (andre og tredje generasjon)

◦ Trafikkinformasjon i sanntid

◦ Flyover-perspektiv med fotorealistiske, interaktive 3D-visninger av storbyer på iPhone 5, iPhone 4S, iPad (tredje generasjon) og iPod touch (femte generasjon)

◦ Lokale søketreff med bilder, vurderinger og rabatter fra Yelp

◦ Siri-integrering for veibeskrivelser og søk etter steder langs en rute

• Siri-forbedringer

◦ Sport: resultater, spillerstatistikk, kampoppsett, lagoppsett og tabeller for baseball, basketball, amerikansk fotball, fotball og ishockey

◦ Film: trailere, visningstider, omtaler og informasjon

◦ Restauranter: bestillinger, omtaler, bilder og informasjon

◦ Send en tweet

◦ Publiser en melding på Facebook

◦ Start programmer

◦ Eyes Free i bilder som har støtte for dette

◦ Lokale søk tilgjengelig i land som støttes av Siri (tilgjengeligheten kan være begrenset i oppstartsfasen)

◦ Nye land/språk som støttes: Canada (engelsk og fransk), Kina (mandarin), Hongkong (kantonesisk), Italia (italiensk), Korea (koreansk), Mexico (spansk), Spania (spansk), Sveits (italiensk, fransk, tysk), Taiwan (mandarin), USA (spansk)

◦ Støttes på iPhone 5, iPhone 4S, iPad (tredje generasjon) og iPod touch (femte generasjon)

• Facebook-integrering

◦ Pålogging fra Innstillinger

◦ Publiser til Facebook fra Bilder, Safari, Kart, App Store, iTunes, Game Center, Varslingssenter og Siri

◦ Legg til sted og velg publikum for hvert innlegg

◦ Vis oppdaterte Facebook-profilbilder og kontaktinformasjon i Kontakter

◦ Vis Facebook-hendelser og fødselsdager i Kalender

◦ Lik innhold og se hva vennene dine liker i App Store og iTunes Store

• Delte bildestrømmer

◦ Velg bilder du vil dele, og hvem du vil dele dem med

◦ Venner kan se delte bilder i Bilder-programmet, iPhoto og på Apple TV

◦ Venner kan like og kommentere enkeltbilder

• Passbook

◦ Ett sted samler boardingkort, kundekort, kinobilletter og andre kort

◦ Strekkoder leses av så du kan gå ombord i flyet, kjøpe kaffe, gå inn i kinosalen med mer

◦ Kort vises på låst skjerm på en bestemt tid eller et bestemt sted

◦ Kortene kan oppdateres automatisk

◦ Støttes på iPhone og iPod touch

• FaceTime-forbedringer

◦ FaceTime over mobilnett støttes for iPhone 5, iPhone 4S og iPad Wi-Fi + Cellular (tredje generasjon)

◦ Motta FaceTime-anrop sendt til iPhone-telefonnummeret ditt på iPad- og iPod touch-enheten din

• Telefonforbedringer

◦ Ikke forstyrr skjermer deg fra innkommende anrop og varslinger

◦ Mulig å velge «Svar med melding» når du avslår et innkommende anrop

◦ Mulig å velge «Minn meg på det senere» basert på tid eller sted når du avslår et innkommende anrop

• Mail-forbedringer

◦ VIP-postkasse for rask tilgang til e-post fra viktige adresser

◦ Flagget postkasse

◦ Sett inn bilder og videoer mens du skriver e-post

◦ Åpne passordbeskyttede Office-dokumenter

◦ Dra ned for å oppdatere postkasser

◦ Signatur for hver enkelt konto

• Safari-forbedringer

◦ iCloud-faner for å se sider du har åpne på andre enheter

◦ Frakoblet leseliste

◦ Støtte for å laste opp bilder

◦ Liggende visning i fullskjerm på iPhone og iPod touch

◦ Smarte programbannere

◦ Ytelsesforbedringer for JavaScript

• Forbedringer av App Store og iTunes Store

◦ Oppdatert butikkdesign

◦ Forhåndsvisningslogg for iTunes

◦ Gjør sesongen komplett

◦ Gjør albumet komplett

• Game Center-forbedringer

◦ Utfordre venner til å slå høyeste poengsummer og prestasjoner

◦ Publiser høyeste poengsummer og prestasjoner til Facebook og Twitter

◦ Venneanbefalinger basert på Facebook-venner

• Tilgjengelighet-forbedringer

◦ Begrenset tilgang låser enheten til ett program eller avgrenser hvilke deler av skjermen som er aktiv.

◦ VoiceOver-integrering med Kart, AssistiveTouch og zoom

◦ Støtter høreapparater laget spesielt for iPhone 5 og iPhone 4S

• Forbedret personvern for Kontakter, Kalendere, Påminnelser, Bilder og data som deles over Bluetooth

• Endre rekkefølge på påminnelser i Påminnelser-programmet

• Tilpasset vibrering for varsler på iPhone

• Klokke på iPad

• Bruk sang som alarm

• Søk etter alle felt i Kontakter

• Automatisk filmmodus for bedre lydkvalitet i video

• Definisjoner av utvalgte ord på kinesisk, fransk, tysk og spansk

• Nye tastaturoppsett for fransk, tysk, tyrkisk, katalansk, arabisk og islandsk

• Tastatursnarveier deles på tvers av enheter med iCloud

• Bluetooth MAP-støtte

• Global nettverskproxy for HTTP

• Kina-spesifikke funksjoner

◦ Baidu-nettsøk

◦ Sina Weibo-integrering

◦ Del videoer til Tudou

◦ Del videoer til Youku

◦ Forbedret tekstskriving for håndskrift og pinyin

• Problemløsninger

iOS 6.0.1:

Oppdateringen inneholder forbedringer og problemløsninger, blant annet disse:

■Det rettes en feil som gjorde at iPhone 5 ikke kunne installere programvareoppdateringer trådløst.

■Det rettes en feil der horisontale linjer kan vises på tvers av tastaturet.

■Det rettes en feil der kamerablitsen ikke utløses som den skal.

■Oppdateringen gir økt stabilitet for iPhone 5 og iPod touch (femte generasjon) når enheten er koblet til krypterte WPA2 Wi-Fi-nettverk.

■Det rettes en feil som i noen tilfeller hindrer iPhone fra å bruke mobilnettet.

■Bruk mobildata-bryteren for iTunes Match har blitt fjernet fra Musikk-innstillingene. Funksjonen betjenes nå gjennom tilsvarende bryter i enten iTunes og App Store- eller Mobilnett-innstillingene.

■Det rettes en feil med kodelåsen som i noen tilfeller ga tilgang til informasjon om Passbook-kort fra låst skjerm.

■Det rettes en feil som påvirket Exchange-møter.

Så får du se om det er noe du trenger. Flere av de nye funksjonene bruker jeg daglig på iPhone. Savner mest StreetView, men håper at Google snart kommer med egen app. Venter også på original YouTube-app for iPad (finnes for iPhone).

Lenke til kommentar

Bruker telefondelen kjempemye, veldig greit å kunne avvise samtaler når jeg sitter på lesesalen, eventuelt svare med melding med en gang. Det er dog bare på iPhonen denne gjelder.

Når du nevner det er også mail-funksjonene med signatur per konto ganske fantastisk - nå slipper jeg å manuelt legge inn signaturen (brukte snarveier da, skrev ikke alt for hånd/kopierte), og det er i daglig bruk.

iCloud-faner er også ganske kjekt.. Hm, er kanskje flere ting med iOS 6 jeg ikke tenker over at er nye.

Lenke til kommentar

Har hatt iPad Mini et par ukers tid nå og er generellt fornøyd, men:

Apper henger seg/quiter flere ganger daglig.

Det kan være Safari, Wordfeud, Adobe Reader, i det hele tatt.

Er det vanlig? Jeg hadde iPhone 4 da den var ny og husker at det skjedde innimellom, men overhodet ikke i så stor grad som jeg opplever nå.

Lenke til kommentar

Er det mulig (på et enkelt vis) å få koblet en wifi iPad til et kablet nettverk?

F.eks tilbyr enkelte hoteller kun kablet nettverk på rommene (eller de tilbyr begge deler men wi-fi-signalet er så svakt i den delen av hotellet at det er ubrukelig) og da er det greit å ha muligheten til å komme seg på nett uten å måtte dra med laptoppen.

Vil en portabel (reise-)-router kunne fikse slikt problemfritt? Jeg tenker da på ulike oppkoblings-sjekker og passord ting og tang som en ofte må gjennom før en kommer seg på nett. Vil slikt bare bli "sendt videre" til iPad'en slik at en kan legge inn påloggingsdetaljer der, eller vil det skape problemer dersom det er et kablet nettverk som krever pålogging/passord?

Edit: Denne f.eks?

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Vil en portabel (reise-)-router kunne fikse slikt problemfritt? Jeg tenker da på ulike oppkoblings-sjekker og passord ting og tang som en ofte må gjennom før en kommer seg på nett. Vil slikt bare bli "sendt videre" til iPad'en slik at en kan legge inn påloggingsdetaljer der, eller vil det skape problemer dersom det er et kablet nettverk som krever pålogging/passord? Edit: Denne f.eks?

Et alternativ?: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756314

Tilkobling til 'hotellnettet' skjer vel vanligvis via en browser-side, og det fungerer som regel også med en smartphone. (Jeg har opplevd tilfeller der det kun fungerte med laptop, ikke telefon, men det var et par år siden.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok takk for tilbakemelding. Vet forresten noen om en god gamepad til iPad som passer til alle spill? En som ser ut som en vanlig konsoll kontroll. Har sett litt på 60 beat sin, men der må man kjøre spill som er kompitable med 60beat. Ser for meg at GTA III og Vice City ville blitt veldig bra med gamepad.

sjekk ut Steelseries Free: http://steelseries.com/products/other/steelseries-free-mobile-wireless-controller

Lenke til kommentar

Mulig å få tak i en Stylus Pen som ikke har den store gummigreia foran? Kunne veldig gjerne ha hatt en som er mindre og ligner mer på en penn, slik som Galaxy Note eller Wii sine penner.. Bruker padda til mye skriving og det er lettere når ikke pennen dekker hele ordet jeg prøver å skrive..

Takk! :)

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt iPad (3.generasjon) og lurer på hvor bra 3g nettet er. Hvordan er det å se for eksempel netflix og slikt? Er kvaliteten bra? Mye loading? Jeg ser på mye tv2 sumo, premier league, viaplay og slikt. Noen som har erfaring med å se slikt med mobilnett på iPad?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt iPad (3.generasjon) og lurer på hvor bra 3g nettet er. Hvordan er det å se for eksempel netflix og slikt? Er kvaliteten bra? Mye loading? Jeg ser på mye tv2 sumo, premier league, viaplay og slikt. Noen som har erfaring med å se slikt med mobilnett på iPad?

Jeg har brukt TV2 Sumo en god del på iPad (3.generasjon) og syntes det fungerer relativt bra. Det er jo litt loading, men dette avhenger så klart av hvor god dekning det er i området og lignende selvfølgelig. Kvaliteten derimot syntes jeg er veldig bra :)

Lenke til kommentar

Heisann. Har akkurat gått til anskaffelse av Iphone 5 og har dermed også konvertert til nano sim-kort. Jeg vurderer også å skaffe meg Ipad4, men så vidt jeg vet bruker denne modellen mikro-sim. Det jeg da lurer på er om det er mulig å bruke nano sim-kortet midt i en Ipad4? Jeg vet Ipad mini bruker nano sim-kort, men frykter det blir litt smør på flesk med både Ipad mini og Iphone 5(jeg tenker på størrelse)

Lenke til kommentar

Heisann. Har akkurat gått til anskaffelse av Iphone 5 og har dermed også konvertert til nano sim-kort. Jeg vurderer også å skaffe meg Ipad4, men så vidt jeg vet bruker denne modellen mikro-sim. Det jeg da lurer på er om det er mulig å bruke nano sim-kortet midt i en Ipad4? Jeg vet Ipad mini bruker nano sim-kort, men frykter det blir litt smør på flesk med både Ipad mini og Iphone 5(jeg tenker på størrelse)

Hvorfor skal du ha sim-kort på begge egentlig?

Selv setter jeg bare opp min iPhone på Delt Internet når jeg er på hytta og lignende slik at det er bare å koble seg opp mot dette med iPad'en - syntes dette fungerer veldig fint. Om dette bruker noe mer data vet jeg ikke, men vil vel tro det bruker litt mer kanskje?

Om du ønsker iPad mini som har en 7,9" skjerm eller iPad som har 9,7" skjerm burde du jo finne ut, hvis du er ofte ute å reiser med buss/tog og lignende ville jeg selv godt for iPad mini da denne er mye lettere å ta med seg rundt. Skal du kun ha iPad til å ha i i stua eller ha med på hytta osv. ville jeg valgt for 9,7" størrelsen :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...