Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nettbank-appene funker fint. Får problemer når jeg har handlet på nett og får opp BankID for kredittkort, det funker ikke. Når jeg så starter på nytt fra PCen, er imnholdet i handlekurven borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettbank-appene funker fint. Får problemer når jeg har handlet på nett og får opp BankID for kredittkort, det funker ikke.

Ja var det jeg tenkte på......så det er mulig å gå inn på nettbank for å sjekke saldo osv men ikke mulig å handle på nett med kredittkort.Greit å vite.

Endret av Blu-Boss
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte å kjøpe ipad til mamma, men at det ikke er mulighwt til å bruke bankid når man handøer på nettet, var en bummer... Hun skal bruke den til mail, nyheter, elektroniske aviser, nettbank(dnb), bestille flybilletter.

Vil en ipad støtte dette?

Og finnes det en app som måler databruk på ipad?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm - min gen.1 iPad "krasher" veldig ofte. Dvs. programmet jeg kjører (kan være hva som helst) bare slutter å kjøre, og "hjemskjermen" kommer til syne. Klikker da på det aktuelle programmet igjen, og vi er tilbake der vi slapp. ...så går det en stund og krash igjen.

Har prøvd å re-sette hele "padden", men det fikset ikke feilen (kjørte ikke inn en gammel backup men tok en fresh install).

...noen ideer?????

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe ipad til mamma, men at det ikke er mulighwt til å bruke bankid når man handøer på nettet, var en bummer... Hun skal bruke den til mail, nyheter, elektroniske aviser, nettbank(dnb), bestille flybilletter.

Dnb har en nettbank-app, men jeg har ikke testet den selv enda.

Mail, nyheter adviser skulle funke fint, og flybilletter ser ut til å funke, i allefall hos Norwegian.

Det er en innebygget teller som måler databruk via mobilnettet. Det finnes også en app som gjør det, men det er visst noen som mener den ikke er helt å stole på, eller har helt rent mel i posen om du vil :)

https://itunes.apple.com/no/app/onavo-count-data-usage-manager/id543547474?l=nb&mt=8

Her diskuteres det litt om den i kommentarene:

http://9to5mac.com/2012/10/31/onavo-count-lets-you-track-your-cellular-data-usage-app-by-app/

Lenke til kommentar

Hmm - min gen.1 iPad "krasher" veldig ofte. Dvs. programmet jeg kjører (kan være hva som helst) bare slutter å kjøre, og "hjemskjermen" kommer til syne. Klikker da på det aktuelle programmet igjen, og vi er tilbake der vi slapp. ...så går det en stund og krash igjen.

Har prøvd å re-sette hele "padden", men det fikset ikke feilen (kjørte ikke inn en gammel backup men tok en fresh install).

...noen ideer?????

Har merket det samme med min gen 1, Chrome kræsjer som regel 2-3 ganger hvis jeg bruker iPaden i to timer. Det er ikke noe stort problem siden det tar 20 sek å komme tilbake til der jeg var (Restore-knappen i Chrome), men plagsomt uansett. Kanskje applikasjonene er designet med tanke på hvor mye minne de nyere iPadene har tilgjengelig?

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kan det være at du har apps i bakgrunnen som bruker minne? Last ned en app som viser minnebruk, for eks System Max eller ActMonitor, så ser du hva minnet brukes til.

Lenke til kommentar

Dette er vel noe som irriterer meg på både min iPhone og iPad. Er det slik at når man oppretter et album, så må man også ha bildene i Kamerarull? Fordi hvis man sletter bildene derifra blir jo også bildene i albumet slettet - Har sett litt rundt, men ikke funnet noe. Noen her som vet om det er noen løsning for å få fikset dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ipad støtter ikke bruk av Java og heller ikke Flash.

Jeg vet ihvertfall at det er vanlig at nettbanksider benytter Java, i slike tilfeller vil du kun benytte nettbank hvis det finnes en egen app for det.

Tror du vil få problemer med noen nettaviser også uten at jeg er sikker på det.

Lenke til kommentar

Ipad støtter ikke bruk av Java og heller ikke Flash.

Jeg vet ihvertfall at det er vanlig at nettbanksider benytter Java, i slike tilfeller vil du kun benytte nettbank hvis det finnes en egen app for det.

Tror du vil få problemer med noen nettaviser også uten at jeg er sikker på det.

Nettbank er ikke noe problem på iPad/iPhone. Om det fungerer i den vanlige nettleseren har jeg ikke prøvd, men det tviler jeg på. Jeg har DnB og bruker deres app og dette syntes jeg fungerer veldig bra! Vet også at fler av de andre bankene har egen app som er tilgjendelig på App Store.

Jeg bruker min iPad relativt mye, og har enda ikke opplevd noen problemer når det kommer til nettaviser. VGTV og den slags fungerer like bra som på PCen :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Hei, har kjøpt meg en iPad mini og er utrolig irritert over eneste måte på å bli kvitt de svarte linjene på filmer er "Pan & scan/letterbox"

La med noen bilder

post-145384-0-59518500-1353530397_thumb.pngpost-145384-0-26668400-1353530415_thumb.png

Brukte Avplayer på iPhone der programmet klarte å strekke bildet uten pan & scan, men den er jo blitt fjernet fra app store nå. Får også samme problemet på Netflix.

Fins det løsninger på dette? Evt andre muligheter medjailbreaking?

Endret av Proteinfabrikken
Lenke til kommentar

Bare lurer, er det mange som har oppdatert til iOS 6 her? Jeg har ikke, har iPad2..

Jeg har både oppdatert på min iPhone og iPad. Og er ganske fornøyd med iOS6. Men er noen små ting jeg likte bedre med den tidligere versjonen, blant annet designet til App Store. Den nye kartløsningen har jeg også hørt mye negativt om, har personlig ikke prøvd den ut selv. Passbook er jo også noe av det nye, som jeg heller ikke har sett noe særlig på.

Det jeg derimot er fornøyd med er at man har tilgang til å poste Facebook/Twitter statuser via den saken man drar ned. Både Safari og selve telefon appen er også oppdatert i en possetiv retning, med tanke på design. E-post skal også har blitt noe oppdatert, men dette har jeg ikke merket noe spesielt til egentlig :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Hei, har kjøpt meg en iPad mini og er utrolig irritert over eneste måte på å bli kvitt de svarte linjene på filmer er "Pan & scan/letterbox"

La med noen bilder

post-145384-0-59518500-1353530397_thumb.pngpost-145384-0-26668400-1353530415_thumb.png

Brukte Avplayer på iPhone der programmet klarte å strekke bildet uten pan & scan, men den er jo blitt fjernet fra app store nå. Får også samme problemet på Netflix.

Fins det løsninger på dette? Evt andre muligheter medjailbreaking?

Du får de sorte linjene fordi størrelsesforholdet på skjermen og på videoen er forskjellige. Hvis du vil se hele bildet får du de sorte feltene, ellers får du zoome inn som du har vist og gå glipp av det som skjer på sidene av videoen.

Det er i praksis ingen løsninger - du kan sikkert gjøre den om til et annet størrelsesforhold, men da vil du oppleve at alt blir strukket eller trykket sammen. I dette tilfellet vil alt bli tynnere enn det er, og det kan jeg umulig forestille meg at er noe bedre enn en liten sort boks under filmen.

Bare lurer, er det mange som har oppdatert til iOS 6 her? Jeg har ikke, har iPad2..

Jeg har oppdatert. Merker litt forskjell på Safari, blant annet har de fikset den irriterende bugen som gjorde at fokus ble på søkefeltet når man åpnet en ny fane. Ellers kan jeg ikke si at jeg merker vedlig mye til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...