Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

VLC kunne gjøre det uten konvertering, men den er jo fjernet fra App Store. =/

Det finnes andre programer i appstore som gjør det samme som VLC bare bedre:) VLC ar møkkaprogram som hakket!:) var btw vlc selv som trakk appen

 

Hei. Jeg skal til USA nå i sommerferien, og familien min trenger GPS siden vi skal kjøre rundt i USA. Finnes det noen fine apper til Ipad som er bra GPS-er, og som ikke krever 3g-nett(har ikke Ipad med 3G, bare WiFi)?

 

du må ha ipad med 3g for å bruke gps.

Fant ut det nå. Men drar straks, så får se hva det blir til. En Ipad 2 uten 3G kommer i posten i morra, men den kan sendes i retur, hvis de får inn 3g på pageone i Tønsberg.

 

 

 

 

 

Hvorfor må det være 3G ? Betyr det at den da bruker datatrafikk også ?

Er på jakt etter et GPS program som ikke bruker datatrafikk siden vi snakker om utlandet.

Akkurat kjøpt sygic til min iPad uten 3G. Kan dette overføres til iPhone 4, eller er de pengene tapt? Noen som vet ?

( kan jo bruke kartene selvsagt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VLC kunne gjøre det uten konvertering, men den er jo fjernet fra App Store. =/

Det finnes andre programer i appstore som gjør det samme som VLC bare bedre:) VLC ar møkkaprogram som hakket!:) var btw vlc selv som trakk appen

 

Hei. Jeg skal til USA nå i sommerferien, og familien min trenger GPS siden vi skal kjøre rundt i USA. Finnes det noen fine apper til Ipad som er bra GPS-er, og som ikke krever 3g-nett(har ikke Ipad med 3G, bare WiFi)?

 

du må ha ipad med 3g for å bruke gps.

Fant ut det nå. Men drar straks, så får se hva det blir til. En Ipad 2 uten 3G kommer i posten i morra, men den kan sendes i retur, hvis de får inn 3g på pageone i Tønsberg.

 

 

 

 

 

Hvorfor må det være 3G ? Betyr det at den da bruker datatrafikk også ?

Er på jakt etter et GPS program som ikke bruker datatrafikk siden vi snakker om utlandet.

Akkurat kjøpt sygic til min iPad uten 3G. Kan dette overføres til iPhone 4, eller er de pengene tapt? Noen som vet ?

( kan jo bruke kartene selvsagt)

 

Nei. Men kun 3g modellen har gps

Lenke til kommentar

Byttet til meg en iPad 3G 32 mot en Galaxy Tab for å teste. Jeg har og en Samsung Galaxy S2 og er bortskjemt med gode skjermer. Kjøpte en Acer Iconia A500 for en tid siden, men brukte angrefristen på den. Skjermen var en av tinga jeg ikke likte på den. Får samme feelingen på iPad'en. Grå og trist skjerm, og irriterende å se på skjermen under scrolling. Derfor lurer jeg på om iPad 2 er bedre her?

Lenke til kommentar

Skjermer med diverse former for OLED har en tendens til å overdrive farger slik at de "popper". Dette gir feil fargebalanse, men noen liker det slik.

Skjermene på iPad og iPad 2 gir så langt jeg vet mer nøytrale , men mer riktige farger.

 

Finnes det egentlig noen nettbrett som etteraper fargebalansen fra OLED?

Lenke til kommentar

Noen som har fått til streaming over smb share med buzz player og freenas? Har siste versjon av buzz og Freenas 0.7.2 Sabanda (revision 5543).

 

Får opp nas serveren i nettverkslisten, men får bare "you don't have permission to access...." når jeg prøver å koble til som "guest". Authentication står som 'anonymous' i freenas oppsettet og når jeg bytter til 'Local user' får jeg opp de 4 diskene på serveren, men får samme error når prøver å gå inn på en av de.

 

Har en ekstern disk koblet til htpc'en min, og den får jeg koblet til og streamet fra helt uten problem...men det er altså nas'en som ikke er samarbeidsvillig. Det er ikke satt opp noen brukere (har ikke funnet noe sted å gjøre dette heller) på nas'en utenom admin og passord for webgui. (har testet admin og passord også uten at det hjalp)

 

Noen som har vært borti samme problem og har en løsning på det? Har googlet en del uten å bli noe klokere.

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Skjermer med diverse former for OLED har en tendens til å overdrive farger slik at de "popper". Dette gir feil fargebalanse, men noen liker det slik.

Skjermene på iPad og iPad 2 gir så langt jeg vet mer nøytrale , men mer riktige farger.

 

Finnes det egentlig noen nettbrett som etteraper fargebalansen fra OLED?

 

Skjermene på Galaxy Tab og Galaxy S2 er "tusen ganger" bedre enn noe annet.

Lenke til kommentar
All in all, the Galaxy S 2 has an amazing screen size and an astonishing Super AMOLED Plus screen, but iPhone 4 just about manages to even the scales with its Retina Display.

http://www.itproportal.com/2011/05/17/battle-displays-galaxy-s2-iphone-4/

 

Galaxy Tab 10.1 scorer bittelitt bedre enn iPad 2 i denne rimelig grundige testen:

http://www.displaymate.com/Tablet_ShootOut_2.htm

 

Så jeg vil ikke si at skjermen på hverken Galaxy S2 eller Tab er "1000 ganger bedre enn noe annet".

 

Kunne vært morsomt å se noen målinger av skjermen til Galaxy S2 med tanke på faktisk strømforbruk og lysstyrke.

Lenke til kommentar

Fra en som har begge og har brukt dem en stund:

 

Forskjellen er forsvinnende liten i daglig bruk. Galaxy Tab 10.1 har litt mer lys å gå på enn iPad, men dette motvirkes igjen av at den tiltrekker seg fingermerker mye fortere enn iPad 2. (I alle fall med originalt smartcover.)

 

Det som virkelig har noe å si er oppløsningen på skjermen. Her er Taben overlegen. Hvis de nå klarer å få fjernet noen av de irriterende bugsene i firmwaren i forbindelse med oppdateringen til uka, så skal vi se at dette blir riktig så bra. :) Da er alt vi mangler apps...

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ventetiden på iPad 2 er ganske lang ja, jeg var så heldig at jeg bestilte hos Humac i Drammen, på tirsdags kveld (via nettbutikk), og de fikk inn en sending på onsdag til hovedlageret, dermed fikk jeg min 32GB i sort, WiFi på fredag! De som hadde stått lengst i køen som også fikk nå, hadde vistnok ventet i nesten 2 måneder.

Litt flaks må man vel ha? :innocent:

 

- Mortis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...