Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hjelp meg litt her.

I specsene til iPad 2 står det at 'Filmer spilles av i 720p'. Hva ligger det egentlig i det? Hvis jeg bruker et program som VLC eller Air Video, vil jeg uansett bare klare å skvise ut 720p?

Og Om jeg bruker en adapter som denne med iPad (1 gen.) og Air Video - vil den kunne vise 1080p på TV'en? All dekoding foregår jo på serveren, og ikke på iPaden selv - så i teorien skulle det vel være mulig?

Lenke til kommentar

Hovedforskjellene fra iPad 1 til 2 er formfaktor, hastighet og muligheten for 1080p. Ytelsen er merkbart bedre på alle fronter, men jeg har ikke brukt veldig mange "tunge" applikasjoner slik at erfaringen min med dette er begrenset.

Med mindre du har god råd, må ha 1080p ut eller trenger kamera på padda så klarer du deg utmerket godt med iPad 1.

-KJ

Lenke til kommentar

Ahhh.. I hater Itunes.

Min bærbare pc er på reprasjon så jeg tok å børsta vekk støvet fra min ipad for å bruke den menst jeg venter. Kl 4 i dag bestemte jeg meg for at jeg skulle ta med et par episoder av House på jobb, siden det var rolig bestemte jeg meg for å ta 7 episoder (bedre med et par for mye enn for lite). Etter mangfoldige timer med konvetering var det bare å føre de over.

Men av de 7 episodene fikk jeg bare ført over 3. Og det var selvfølgelig episode 2-3-4 av sesong 3. Og jeg sitter i spenning på vite hvordan det går siden siste episode av sesong 2 var "to be continue".

Prøvde å konvitere episode 1 igjen 2 ganger, men nei da, itunes ville ikke få den over. Før jeg trykte på sync så sto det at jeg hadde 1,88Gb med video og etter sync var ferdig så var det 1,33Gb. Prøvde manuelt gå inn og velge de episodene jeg ville ha i itunes og sync all movies men ingen ting virket..

Så no sitter jeg på jobb og irriterer meg over dette og lurer på om det er en annen måte jeg kan "laste" ned episoder på? Fant ikke noe på Itunes på iPad'en og den er ikke Jail braiket.

Hvorfor skal alt være så vanskelig med Apple og iTunes?!

Lenke til kommentar

[sitat slettet grunnet mengde]

Heisann!

Synkronisering av video mellom iTunes og iPad kan være litt kronglete til tider, men det finnes faktisk enklere løsninger.

VLC har blitt tilgjengelig for iPad, der du rett og slett bare kan laste over episodene uten å konvertere overhodet. Så lenge filene er .avi og ikke i HD, så spilles de av lett som bare det. Du sparer også en god mengde med tid på å ikke måtte konvertere hele tiden.

Det er en litt annerledes metode for å overføre video til VLC, så bare følg instruksjonene som står i applikasjonen. Skal være ganske så enkelt. Har i hvert fall ikke hatt et halvt problem på iPhone.

Verdt et forsøk! Lykke til.

Lenke til kommentar

Ah, riktig. Men ja, det finnes, som nevnt, alternativer som gjør det hele mye enklere. AVPlayer er vel strengt tatt ikke gratis, men det er en veldig liten utgift i forhold til hva du får igjen.

Andre applikasjoner jeg har fått anbefalt er CineXPlayer og Air Video, men har ikke prøvd noen av dem. Kanskje verdt å sjekke ut allikevel :)

Endret av KindX
Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det er verdt å bruke verken penger eller tid på noen av dem. Jeg har tilogmed prøvd VLC, som nå er fjernet fra App Store, men ingen video applikasjon er i NÆRHETEN av å være god nok.

Dette er et område Apple burde skamme seg på, de har virkelig lukket øynene for et helt bruksområde - folk som ikke nødvendigvis er klar for å kjøpe alle filmene sine på nytt igjen fra iTunes!

Lenke til kommentar

VLC er vel fjernet fra App Store? Jeg bruker AVPlayerHD og det funker på samme måte som VLC.

AVPlayer HD var min redning også, men Ipad (1) takler ikke 720p HD. Dette var veldig skuffende. Er det AVP eller HW i padden som er problemet her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...