Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Hvordan var bildekvaliteten da, Martin? Jeg spør fordi iTunes har en irriterende tendens til å skalere ned bildene slik at de tar mindre plass på iPaden, og da mister jeg en del kvalitet. Vet ikke om dette også skjer om man tar bilder direkte fra minnekort til iPad, så til PCen fra iPaden.

 

Synes det er en fin funksjon da bildene jeg har der i utgangspunktet er 10mpix og tar satans mye plass. Vil du ha ukomprimerte bilder kan du f.eks bruke Dropbox, Files etc.

Lenke til kommentar

Hvordan var bildekvaliteten da, Martin? Jeg spør fordi iTunes har en irriterende tendens til å skalere ned bildene slik at de tar mindre plass på iPaden, og da mister jeg en del kvalitet. Vet ikke om dette også skjer om man tar bilder direkte fra minnekort til iPad, så til PCen fra iPaden.

 

Synes det er en fin funksjon da bildene jeg har der i utgangspunktet er 10mpix og tar satans mye plass. Vil du ha ukomprimerte bilder kan du f.eks bruke Dropbox, Files etc.

Jeg er helt enig, men ønsker valgmuligheten til å enten komprimere eller ikke, eventuelt hvor mye (trenger ikke være for avansert, gjerne kun lav-middels-høy-ukomprimert eller lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et litt spesielt krav til en mount til iPaden min. Jeg har tre forskjellige steder jeg vil montere den, hvorav den ene er på et clipboard. Yep, jeg vet, idiotisk. Uansett, alt som er mer enn 1cm tykt er helt ute av bildet, og den delen som festes til clipboardet eller veggen ( i de to andre tilfellene) må være helt flate.

Det har selvsagt slått meg at den aller enkleste løsningen er å feste et vanlig ipad deksel/cover til veggene og clipboardet, men det er jo litt fjøsmekk, og jeg sliter med å finne en type cover som er enkelt å sette ipaden i og ta den ut av, og som enkelt kan limes/skrus fast.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Første "heldags" med iPad i dag, 6 timer på skolen med konstant bruk- multitasking, skjerm på høy lysstykre, surfing etc. Brukte 53% på 6 timer. Nesten så man glemmer at den bruker strøm

 

 

Jeg har et litt spesielt krav til en mount til iPaden min. Jeg har tre forskjellige steder jeg vil montere den, hvorav den ene er på et clipboard. Yep, jeg vet, idiotisk. Uansett, alt som er mer enn 1cm tykt er helt ute av bildet, og den delen som festes til clipboardet eller veggen ( i de to andre tilfellene) må være helt flate.

Det har selvsagt slått meg at den aller enkleste løsningen er å feste et vanlig ipad deksel/cover til veggene og clipboardet, men det er jo litt fjøsmekk, og jeg sliter med å finne en type cover som er enkelt å sette ipaden i og ta den ut av, og som enkelt kan limes/skrus fast.

 

Lenke til kommentar
Nesten så man glemmer at den bruker strøm

Dette er en svært viktig del av brukeropplevelsen for min del. Det er ikke det at det er verdens undergang å måtte dra på en lader, men det er behagelig å slippe å tenke på strømforbruk, stikkontakter eller annet dill. iPad er så lett at den alltid er med og batteriet varer så lenge at den alltid kan brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...