Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som mange sikkert vet blokkerer iPad anrop hvis man bruker vanlig tvillingsimkort. Samtaler blir viderekoplet til svareren, og telefonen forblir taus.

 

Telenor kan pr. i dag ikke tilby privatkunder datatvillingkort for bruk med iPad 3G, men det ser derimot ut til at bedriftskunder tilbys et slikt.

De har faktisk ingen løsning for privatkunder annet enn å tegne et abbonement til 99,- pr. mnd.

 

Da har man 750 MB i måneden, men overstiger man dette (noe som mange utvilsomt klarer med letthet), settes hastigheten kraftig ned:

 

Forbehold om overføringshastighet

For å sikre at alle våre kunder opplever tilgang til og god ytelse på Mobilt Bredbånd, forbeholder Telenor seg retten til å begrense overføringshastigheten for ditt abonnement til maksimum 128 kbit/s dersom bruken overstiger 750MB innenfor gjeldende kalendermåned.

Til sammenligning har f.eks Surfprat M 500 MB inkludert, og en øvre grense på hele 5 GB pr. måned før hastigheten reduseres.

 

Dette er nesten på høyde med hva Netcom gjorde da de nektet iPhone-brukere tethering da iOS 3.0 kom ut, og det var rimelig råttent. Spesielt siden denne restriksjonen ikke gjaldt de med andre telefoner.

 

Netcom har visst lært av sin tabbe, og sørget for å ha en løsning på plass. Man kan få mobilt bredbånd tvilling på sitt eksisterende abbonement :

https://netcom.no/tjenester/internett/mbtvilling.html

 

Uansett er det faktum at Telenor ikke kan tilby samme løsning som Netcom kan fryktelig dumt for min del da det å betale 99.- pr. måned for noe jeg kommer til å bruke i kun i ferier o.l. er lite fristende, spesielt siden jeg i dag allerede bruker vanlig tvilling sim til Spotify/nettradio på jobben.

 

Kom igjen Telenor, vis at dere er bedre enn Netcom ;)

 

/rant off

 

:)

 

Edit: Forvekslet jo gigabyte med megabyte her :blush:

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Bestilte min iPad Wi-Fi 16 GB igår kveld. Fikk en mail med denne bl.a teksten inni:

 

 

 

Dear *Ola Nordmann*

 

We are pleased to send you this dispatch regarding your Apple Store order *Howisitgoing?*

 

Your order was shipped on 07.12.2010. Your Delivery Reference Number is *Helooooooo*

We expect your order to be delivered to your shipping address on or before 13.12.2010.

Track your order

 

Deliveries are made Monday-Friday, 9 a.m -5 p.m. Please allow 3-4 days to receive your Invoice.

Please note, your Invoice will be sent to you by e-mail and is not included with your delivery.

 

 

*x* = Personlige koder o.l

 

står den vil komme mellom 10-14.desember. Men hvor mange dager gikk det etter at dere bestilte iPaden? (Tenker på HELE dager, og ikke med ettermiddagen dere bestilte den)

Lenke til kommentar

iPad 2 vil bli lansert i Januar og kommer for salg i April, satser på at den kommer til Norge med en gang. På samme måte som med iPhone, første iPhonen kom jo ikke hit, om jeg ikke tar feil kom 3G hit litt senere 2008, men 3GS og 4G har kommet hit samtidig.

Hvorfor skal de lansere produktet, og så begynne å selge det etter 4 måneder? Ingen kommer til å kjøpe i mellomtiden, de kommer altså til å konkurrere ut seg selv. Ingen smart plan...

 

Tviler på at de gjør som du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...