Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Edit: ipad har vært helt fantastisk, jeg har brukt den så å si hver dag siden jeg fikk den. Men jeg kan ikke basere meg på en maskin som skal skru seg av uten grunn etc. Den har vært genial å ha på flyet, bruke til presentasjoner, lett å reise med, gode programer til jobb og skole etc. Men det går ikke an å komme til en presentasjon eller jobb etc hvis ting plutselig skal gå til helvete. Det er synd, for ideen er genial.

Hehe er derfor det å kjøpe slike ting i Norge ofte kan være gull verdt. Norske forbrukerlover er det rett og slett få ting som slå selv om Apple ofte har prøvd å sno seg unna.

Enig, vi er heldige i Norge sett fra den siden. Senest i dag fikk jeg byttet headsett'et mitt:) Men samtidig er følgen for oss at ting blir mye dyrere enn nødvendig. Jeg betalte 3500(tror jeg) for 64GB uten wifi i USA. Men det er fordeler og ulemper med alt. Håper uansett at iPad2 blir oppgradert på flere områder og så må de for all del innføre "lock" knappen igjen! Meget irriterende å ikke kunne låse skjermen.

Edit: betalte 4000 norske for ipaden:)

Endret av HeatSeeKinG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: ipad har vært helt fantastisk, jeg har brukt den så å si hver dag siden jeg fikk den. Men jeg kan ikke basere meg på en maskin som skal skru seg av uten grunn etc. Den har vært genial å ha på flyet, bruke til presentasjoner, lett å reise med, gode programer til jobb og skole etc. Men det går ikke an å komme til en presentasjon eller jobb etc hvis ting plutselig skal gå til helvete. Det er synd, for ideen er genial.

Hehe er derfor det å kjøpe slike ting i Norge ofte kan være gull verdt. Norske forbrukerlover er det rett og slett få ting som slå selv om Apple ofte har prøvd å sno seg unna.

Enig, vi er heldige i Norge sett fra den siden. Senest i dag fikk jeg byttet headsett'et mitt:) Men samtidig er følgen for oss at ting blir mye dyrere enn nødvendig. Jeg betalte 3500(tror jeg) for 64GB uten wifi i USA. Men det er fordeler og ulemper med alt. Håper uansett at iPad2 blir oppgradert på flere områder og så må de for all del innføre "lock" knappen igjen! Meget irriterende å ikke kunne låse skjermen.

Elektronikk er jo tradisjonelt relativt billig her til lands, ihvertfall datarelatert, tar man vekk moms er forskjellene ofte minimale. Apple er litt annerledes mtp prispolitikk. De tar mer fordi de kan få mer.

AtW

Lenke til kommentar

Pfft. Er da garanti på denne iPaden, dekning også i Norge. Betingelsene i forbrukerkjøpsloven er riktignok bedre, men inntil videre er ikke dette noen aktuell problemstilling. Høres ut som en full restore er verdt et forsøk.

Men problemet er alle apps'ene. Jeg har ekstreme mengder med arbeid lagret inni dem. Aksjene mine, diverse ting til skolen som grafer, ligninger etc. Jeg gidder ikke å ta meg bryet med å skrive inn alt på nytt. Går tilbake til PC igjen. Dessuten er ipaden allerede solgt :)

Lenke til kommentar

Men problemet er alle apps'ene. Jeg har ekstreme mengder med arbeid lagret inni dem. Aksjene mine, diverse ting til skolen som grafer, ligninger etc. Jeg gidder ikke å ta meg bryet med å skrive inn alt på nytt.

Jeg har lenge anbefalt andre å ta noe som kalles 'backup' av viktige ting ...

(I det siste har jeg gjort det selv også.)

Lenke til kommentar

Må si at jeg nettop hadde en liten oppvåkning angående min iPad. Har hatt iPad 3G i en del måneder nå, og i det siste har den ikke blitt brukt så mye som jeg skulle ønske. Grunnen er fordi jeg har installert 4.2 GM som har problemer med Wifi og ikke jailbreak (så får ikke inn mange programmer jeg er vandt med å ha). Dessuten har jeg brukt den mange steder uten wifi, og da går det generelt tregt med nettbruk i forhold til wifi, selv om det så absolutt er akseptabelt.

Uansett, i dag tok jeg den ut av mappen fra Apple som jeg bruker, oppdaterte til skikkelig 4.2 og installerte så mye som jeg kunne og brukte den uten beskyttelse i sofaen. Fikk virkelig den følelsen jeg hadde de første dagene igjen, og skjønte atter en gang hvorfor iPad i mine øyne er et kjempeprodukt som passer mine vaner og mitt bruk. :)

PS: Hvis noen lurte så er jeg ingen Apple-fanboy. Jeg har Windows på desktopen og laptopen, og er mest fan av dette når det kommer til rent PC-bruk. Men jeg har iPad og iPhone 4 og er fornøyd med dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bestillte selv en iPad 16gb m/ 3g fra eplehuset her om dagen.

Håper jeg får den på tirsdag.

Er det en egen "iPad apps tråd", eller brukes denne tråden til det også? :whistle:

Skulle egentlig vente til iPad 2, men gikk noen rykter om at skjermen skulle bli mindre. Det er jo uaktuelt.

Får heller kjøpe en ny om det viser seg at det ikke stemmer :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...