Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Heller usannsynlig at vi ser repetisjon av fjorårets variant; det er knapt i Apples interesse å fortelle forbrukere i slutten av januar at en ikke bør kjøpe iPad før i april. Et par uker mellom lansering og salgsstart er nokså sannsynlig – Apple liker å la hype bygge seg opp over litt tid, men ikke så lenge at det går betydelig ut over salget.

 

Eneste unntaket jeg umiddelbart klarer å se er dersom man skal øke oppløsningen moderat, og dermed må ha utviklere inn i en oppløsningsuavhengig bane. Minnene fra forsøket på Mac OS er formodentlig såpass ferske og sure at de holder seg på god avstand fra en slik løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler og på at noen iPad blir annonsert i januar. Det gir ingen stor mening ettersom utrullingen av den første ikke er ferdig enda. Dessuten blir nok den nye iPaden tilgjengelig ganske kjapt etter release - en av grunnene til at den ble lansert såpass lenge før den kunne leveres i fjor handlet noe om at utviklerne skulle få tid til å lage iPad-kompatible apps før release. Det hadde gitt dårlig inntrykk om det ikke var noen iPad-apps tilgjengelige når den ble sluppet i butikkene. Da hadde enheten hatt ganske begrenset funksjonalitet en god stund. Det trenger man ikke gjøre igjen - derfor kommer nok iPad 2 ganske kjapt etter at den er annonsert.

Lenke til kommentar

Anyhow; Syntes dere det vil være feil å si at Apple har bommet litt med markedsføringen av iPad her til lands? Det er jo ikke like stort hysteri nå som det har vært med iPhone'ene. Det er vel to, tre faktorer som spiller inn.

«De siste 90 dagene har VGs papirutgave skrevet 48 artikler der iPad er nevnt – altså én sak hver annen dag. Vi i Aftenposten har i samme tidsrom nevnt iPad 40 ganger i vår morgenutgave, mens Dagbladet har 35 iPad-artikler»

 

Ikke så galt uten å ha brukt en krone på markedsføring. Samsung Galaxy, som har hatt store reklamekampanjer? «... én gang i Aftenposten, to i Dagbladet og åtte ganger i VG.»

 

Hvor stor prosentandel av Apple.no lanseringen får er mindre viktig enn at min lettere teknofobe mor var fullt klar over at iPad ble lansert i dag.

Lenke til kommentar

Føler at det er så rart å se "Ny" under iPad i norsk Apple Store. Så klart den er jo ny i norsk Apple store, men innerst inne i underbevisstheten er jeg utrolig skuffet over at den kom så sent. :ermm:

Får håpe iPad 2 kommer litt raskere enn som så. Synes uansett det er latterlig seint, har sett folk sitte med iPad i Oslo blandt annet, i mange måneder nå.

Lenke til kommentar

De selger alt de klarer? Jeg ser ikke hensikten med å lansere i et nytt land når man knapt klarer å produsere nok til lanserte land, samt at dette bidrar til enda mer blest om produktet som følge av privatimportering og dermed er win-win for Apple.

Send en mail til Steve og forklar ham hva han bør gjøre.

Det hender jo at folk får svar.

Lenke til kommentar

Jeg har en ipad som jeg kjøpte når jeg var på ferie i USA, i juni, så den er ikke veldig gammel. Det er en 64GB uten 3g.

 

Da jeg sitter å leser VG på nett i dag slår den satans ipaden seg plutselig av med 97% batteri igjen. Det går omtrent 20 min før jeg får slått den på igjen(Da har den fortsatt 97% batteri igjen). Nå er alt gått til helvete, jeg har brukt iOS4.2 siden det kom ut offisielt for ipad nå har jeg verken gamecenter eller multitasking. Alle de 180 apps'ene(9 fulle sider) jeg har ligger hulter og helvete sammen. Faen ta.

 

Edit: Også wifi har tatt kvelden. Forbanna dritt. iPad uten internett er som bil uten bensin.

Endret av HeatSeeKinG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Googlet litt og fant dette. Kanskje dette hjelper :)

 

 

Jo jeg fant ut det veldig fort etter en tur på google. ipaden er oppe og går men nå er alle mappene og 180 apps stokket så random i en helvetes suppe av apps at jeg holder på å gå fullstendig av skaftet. Det blir ikke bedre at wifi er like stabilt som nord-korea.

 

Edit: takk for hjelpen;)

Endret av HeatSeeKinG
Lenke til kommentar

Åj, broder'n er kjapp på avtrekker'n? :)

 

 

Kansje fordi jeg har gjort alt jeg kan for å plage han siden jeg kjøpte ipaden i juni :devil: og den ikke har vært til salgs i Norge. Av ekte søskenkjærlighet har jeg jo selvfølgelig passet på å fortelle om hvor "digg" og "konge" det var med ipad :p

 

Edit: ipad har vært helt fantastisk, jeg har brukt den så å si hver dag siden jeg fikk den. Men jeg kan ikke basere meg på en maskin som skal skru seg av uten grunn etc. Den har vært genial å ha på flyet, bruke til presentasjoner, lett å reise med, gode programer til jobb og skole etc. Men det går ikke an å komme til en presentasjon eller jobb etc hvis ting plutselig skal gå til helvete. Det er synd, for ideen er genial.

Endret av HeatSeeKinG
Lenke til kommentar

 

 

Edit: ipad har vært helt fantastisk, jeg har brukt den så å si hver dag siden jeg fikk den. Men jeg kan ikke basere meg på en maskin som skal skru seg av uten grunn etc. Den har vært genial å ha på flyet, bruke til presentasjoner, lett å reise med, gode programer til jobb og skole etc. Men det går ikke an å komme til en presentasjon eller jobb etc hvis ting plutselig skal gå til helvete. Det er synd, for ideen er genial.

 

Hehe er derfor det å kjøpe slike ting i Norge ofte kan være gull verdt. Norske forbrukerlover er det rett og slett få ting som slå selv om Apple ofte har prøvd å sno seg unna.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...