Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Da er 1 stk padde bestilt fra Eplehuset. Bestilte rett etter midnatt, så antar jeg får fra det første partiet, særlig siden den fortsatt var på lager i nettbutikken kl 02:04 i følge nettsidene. :)

 

Etter det jeg skjønner hadde de forhåndsbestillingsliste på over 5000 navn, så DET spørs!

Godt poeng. Jeg ringte derfor Eplehuset Ålesund (er der de tar seg av nettordre) og spurte angående min bestilling, og de bekreftet at den allerede har blitt pakket, og at den blir sendt i dag. Godt er det, ellers hadde det fort blitt til at jeg hadde kansellert og bestilt fra Apple Store (når den dukker opp der) i stedet.

 

Men de sa også at det ligger forhåndsbestillinger inne fra før, så avhengig av hvilken modell man har bestilt KAN man oppleve at man ikke får fra det første partiet pga at det ligger for mange forhåndsbestillinger inne i systemet.

 

Idiotisk opplegg egentlig, blir veldig vanskelig å vite om man klarer å sikre seg en vare derfra eller ikke ved lanseringer når de benytter et slikt system.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpt i Norge har man vel glede av forbrukerkjøpslov uansett, men det er jo en litt kinkig sak om det er den enkelte butikk som står for dette – sett at iPaden er gråimport fra et land med begrensede rettigheter er Apple formodentlig ikke spesielt interessert i å tilby dyre rettigheter til eierne av disse. Skulle jeg kjøpt iPad til norsk pris ville jeg kjøpt fra en butikk som også er «innenfor» supportsystemet.

Lenke til kommentar

unnskyld språkbruken, men hvorfor i helvete har ikke elkjøp mer ipad på lager eller har det i alle butikker? må jo faen skjønne at di vil tjene på det !!! ?

noen som vil gi meg svar? ;/

 

Skjønner ikke helt hva du prøver få frem.. men iPad er lett å få tak i både på elkjøp og en haug av andre butikker. Hva med å faktisk sjekke litt selv før du springer på internett for å klage?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Tja, iPhone kan man nok tjene mest på. Det kommer ann på hvilket abo, men man tjener lett mer enn det eksempelet du tok der.

 

Anyhow; Syntes dere det vil være feil å si at Apple har bommet litt med markedsføringen av iPad her til lands? Det er jo ikke like stort hysteri nå som det har vært med iPhone'ene. Det er vel to, tre faktorer som spiller inn.

1. Den har vært tilgjengelig lenge i blant annet USA og England.

2. Mye fram og tilbake med dato. Vi har vel aldri fått noen offisiell dato. Det virker jo som at Eplehuset nesten ble tatt på senga...

3. Ikke like mye nytteverdi som iPhone, selvsagt.

 

Se på Apple.no. Er bare en liten "notis" om at iPad er til salgs, og den kan ikke en gang kjøpes fra Apple Store enda.

Lenke til kommentar

Elkjøp kan da ingenting for at de ikke får flere. Hadde det vært opp til elkjøp så hadde de kjøpt inn så "alle" kunne fått. Det er Apple som enten ikke kan lage fler, eller mest sannsynlig; lar det være begrenset antall for å holde interessen oppe slik de alltid har gjort med feks iPhone.

 

Ny iPad i januar? For det første er jeg skeptisk til at de slipper en oppfølger så tidlig. For det andre - blir det mange store nyheter? Neppe. For det tredje, når er den klar for Norge? Om vi sier at den skulle bli annonsert i januar så vil den neppe komme offisielt i Norge før mars.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...