Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ut at jeg ikke trengte verken 3g eller GPS. Bestilte 64GB med wifi.

 

Kan bli spennende og se om jeg faktisk liker den. Fikk den uansett for en såpass god pris at jeg i værste tilfelle går i pluss når jeg selger den. Betalte vel 3700 inkl case.

 

Når jeg får Ipaden, hva er det første jeg burde gjøre? Hvilke apps er et "must"? Om det finnes en liste over noe sånt i tråden, så beklager jeg, men orker ikke å lese igjennom 119 sider.

Lenke til kommentar

Godt at jeg allerede har kjøpt brukt:)

Har brukt i noen få dager nå, og herre min hatt for en surfeopplevelse. Jeg var meget skeptisk i begynnelsen, og fortsatt mangler den små ting før den er perfekt. Kunne f. eks fått iLife installert.

Er det en app som man kan jobbe med bildene på slik som iPhoto?

 

Adobe photoshop express er fin til enkel bilderedigering.

Lenke til kommentar

Noen av reviews fra apple store som gjorde meg litt usikker....

 

The cover's finish is very hard to clean even the a tiny bit of dust leaves it marked.

 

Picks up all manner of dirt, finger marks and scuffs - none of which are easy to clean off due to the microfibre material it is made of.

 

The case looks shabby rather than chic, so a real let down on that front.

 

Unfortunately and it is a major gripe and the reason I returned my case for a refund the case just looks horrible after handling it for a few minutes. Ok it can be cleaned but when you use your iPad again you will notice finger marks all over the cover. If this doesn't bother you then it is a brilliant case. I just wish they would change the material as it is not functional.

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg få kjøpt det originale Apple caset for iPad? Tenkte butikk i Norge...

Eller er det andre case som er bedre? Leser på anmeldelser av dette caset at det blir fort skittent, og ser slitt og gammel ut etter bare noen dager...

Apple sitt case er det beste, synes jeg.

Jeg kjøpte Apple sitt case når jeg kjøpte iPaden, og jeg var fornøyd med det, inntil jeg prøvde et nytt case jeg kjøpte i Malaysia. Etter den dagen har jeg ikke rørt Apple casen, av flere grunner. Den blir fort skitten, gir null beskyttelse og ser heller ikke så bra ut.

 

Som sagt, så kjøpte jeg et nytt case hos en Apple-forhandler i Malaysia, og endte opp med en case fra Capdase (http://www.capdase.com/en/product5.php?cid=4&bid=78&mid=991&pid=7092). Har også hørt mye bra om den nye casen til ZooGue, men personlig så liker jeg ikke utseendet på den. (http://www.zoogue.com/)

 

Mitt tips; Ikke kjøp Apples Case. Den er stygg, overpriset og egentlig ganske ubrukelig.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Mitt tips; Ikke kjøp Apples Case. Den er stygg, overpriset og egentlig ganske ubrukelig.

 

Jeg kunne ikke være mer uenig.

 

Originalcasen passer enheten veldig godt, den beskytter hele enheten når den er lukket, og den ser helt OK ut. Den er også meget slitesterk, noe som absolutt ikke har vært tilfelle med tredjepart-løsninger jeg har sett.

 

Min anbefaling er derfor å gå for Apple sin løsning hvis det du ønsker er funksjonalitet og styrke.

 

-KJ

Endret av jevel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok meg friheten og tok litt bilder av de to casene mine. Apples egen iPad case, samt Capdase protective case som jeg bruker til daglig nå. Jeg tok å vasket av begge to, men Apple-casen har fingermerker som jeg ikke har klart å få av (uten å måtte bruke sterkere midler).

 

post-70615-1288726817,1025_thumb.jpg

Her ser du merkene jeg snakker om. Sånne fettflekker/fingermerker setter seg lett på iPad casen og gjør casen utrolig stygg, på den grå fargen.

 

post-70615-1288726939,7179_thumb.jpg

Her ser du at fronten også har samme problem...

 

post-70615-1288726967,7733_thumb.jpg

Ser du godt på dette bildet, så ser du også at casen har begynt å revne litt, og den er brukt helt normalt og ikke hatt noe uvettig bruk.

 

post-70615-1288727021,87_thumb.jpg

Capdase sin case, i skinn (Eller noe i den duren).

 

post-70615-1288727105,2084_thumb.jpg

Casen er veldig solid og gir veldig god beskyttelse.

 

post-70615-1288727141,4607_thumb.jpg

Her ser du igjen tykkelsen på casene, og legg merke til av Apple-casen har begynt å revne.

Lenke til kommentar

Merkelig. Det ser ut som om vi har to helt forskjellige cases her... Min case, kjøpt på lanseringsdagen er fortsatt like hel, til tross for daglig bruk og _mange_ timer i vesker / sekker drasset med rundt om kring. Jeg har noen flekker, men ikke noe i nærheten av disse du har, til tross for at jeg aldri har tørket av min.

 

Det finnes så klart tredjepart løsninger som er bedre enn Apple sin, det vil jeg på ingen som helst måte forfekte. De jeg har sett har imidlertid vært kjipe ting laget av liksomskinn og / eller plast, og som på ingen måte har vært like slitesterke som Apple sin.

 

Hvis du virkelig har brukt din "normalt" så ville jeg ha klaget på den. Den er såpass dyr at den bør vare lenger enn den kan ha gjort for ditt vedkommende.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Her ser du igjen tykkelsen på casene, og legg merke til av Apple-casen har begynt å revne.

 

Må si den Apple-casen din så virkelig stygg ut. Har hatt akkurat den samme siden juli, og den er ikke på langt nær like slitt, til tross for at den har vært med i både bager, vesker, båtturer og bilturer. Den blir fort møkkete, og min ser ut som om den har vært i krig - men den har ikke revnet.

Lenke til kommentar

Samme som med hodetelfonene til apple. Billigste sort.

 

Men, skal man se lyst på det - så er en skitten og stygg case et mindre attraktivt bytte for tyver. Selv vil jeg (når paden anskaffes) beholde casen, og fyre den til med gaffatape/sportsteip, slik at det ser ut som ett eller annet shabby dritt - og ikke en ipad. Denne blir da brukt på reise, for å unngå tyveri.

 

Bruker å gjøre samme med kamerautstyr og andre verdisaker, og det funker visstnok gull. Hørt om flere som har vært utsatt for tyveri på hotellrom, hvor penger, mp3-spillere og PC'er har blitt tatt - mens fotoutstyret til flere titalls tusen (kledd med gaffatape/sportstape) har forblitt urørt.

 

Hjemme skal selvfølgelig alt av verdi se bra ut :p

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Er det bekreftet at den ferdige 4.2 endrer switchen fra rotasjon lås til mute? Skulle til å legge inn 4.2 GM nå, men det er faktisk uaktuelt å oppgradere om den fysiske rotasjons-svitsjen ikke lenger kan brukes. Er jo helt fantastisk idiotisk av Apple... :no: Har faktisk aldri brukt Mute på iPad'en min. Rotasjons-svitsjen bruker jeg derimot omtrent hver gang jeg bruker iPad-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...